Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E.t. 2011

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: E.t. 2011

Ach, enkel in het glamourwereldje heb je alles in de hand. Bij wedstrijdpaarden en ander bewegende onderwerpen speelt het element geluk meer mee. Ik noem dat dan niet zozeer oefenen, maar eerder pushing your luck.
    Kwade tongen beweren zelfs dat er voor slechts een paar foto's in National Geografic soms tot duizende keer moet geprobeerd worden. Dat is enkel frustrerend als het onderwerp je niet interesseert.

Comment

dan is het mss beter dan een moderator dit topic sluit want ik wil niet een dezer dagen lezen op HLN.BE dat er een moord gebeurd is vanwege ET 2011 ;D

Comment

Ik denk dat dit met panning niet te doen is,te veel beweging in te veel verschillende richtingen,je gaat altijd iets onscherp hebben op die manier,kan op die manier ook wel een mooi beeld opleveren hoor.Als je volledige scherpte wil,hoge sluitertijden hanteren,klein diafragmagetal,kom je er dan nog niet,iso verhogen.Je iso hou je bij voorkeur zo laag mogelijk.Als ik de foto bekijk, was het mooi weer, je diafragma open draaien was in dit geval voldoende geweest.Heb op deze manier meerdere keren de polowedstrijd gefotografeerd, daar gaat het ook razendsnel, de foto's waren altijd scherp.Succes met een volgende poging.Afgezien van de scherpte heb je hier wel een heel mooi beeld Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
          Ik denk dat dit met panning niet te doen is,te veel beweging in te veel verschillende richtingen,je gaat altijd iets onscherp hebben op die manier,kan op die manier ook wel een mooi beeld opleveren hoor.Als je volledige scherpte wil,hoge sluitertijden hanteren,klein diafragmagetal,kom je er dan nog niet,iso verhogen.Je iso hou je bij voorkeur zo laag mogelijk.Als ik de foto bekijk, was het mooi weer, je diafragma open draaien was in dit geval voldoende geweest.Heb op deze manier meerdere keren de polowedstrijd gefotografeerd, daar gaat het ook razendsnel, de foto's waren altijd scherp.Succes met een volgende poging.Afgezien van de scherpte heb je hier wel een heel mooi beeld Grtjes Francine
          Niemand zegt dat alles van het onderwerp scherp moet zijn bij panning. Bij panning van vogels zullen de vleugels gewoonlijk onscherp zijn doordat ze in beweging zijn.
          Bij schaatser zullen dat de voeten zijn, bij auto's en moto's de wielen. Dit afhankelijk welke sluiterssnelheid je hebt.
          Als je weet welke beweging deze BMX'er gaat maken kun je daarop pannen. Eventueel aan die gasten vragen dat ze dit nog eens kunnen herhalen. Voor een afdruk van hun foto's zullen ze dat wel doen.

Blijkbaar zijn er hier personen die van mening zijn dat je niet moet oefenen, oefenen oefenen enz. Het is niet omdat je alles theoretisch kent en dat je al uw instellingen kunt berekenen, dat het dan vanzelf gaat. Alles wat een mens, kan komt voort uit oefenen.
          Wie is er vanuit zijn wieg op zijn benen gesprongen en een sprint uitgevoerd, niemand denk ik. Het volgen van een onderwerp tijdens het pannen vereist oefenen. Het instellen van uw toestel vraagt ervaring dat voortvloeid uit veel oefenen. Het hanteren van je toestel
          met al zijn knopjes en wieltjes vraagt oefening enz.
          Of heb ik het mis

Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

een panning hier is quasi onmogelijk, sluitertijd korter zou beter zijn
            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Al bij al vind ik dit toch wel geen mis beeld hoor.
              Ik val voor de schaduwen op de muur ...Prachtig gezien.
              groeten,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
              X