Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E.t. 2011

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• E.t. 2011

veel plezier beleeft hier in kortrijk

exif:
    ExposureTime: 1/125s
    FNumber: f/16 FocalLength:
    55mm ISOSpeedRatings: 200

Re: E.t. 2011

Je hebt hier een hele mooie compo weten neer te zetten.
    Dat maakt het net zo jammer dat hij niet op en top scherp is, ...

tip: bovenaan en onderaan ietsje weghalen, zodat de 2 kleine storende elementen wegvallen.

PS, de schaduw geeft een mooie meerwaarde aan je foto!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmor Bekijk bericht

tip: bovenaan en onderaan ietsje weghalen, zodat de 2 kleine storende elementen wegvallen.

dit was mijn allereerste keer dat ik iets bewegends heb vastgelegd, het was een beetje zoeken naar allerhande instellingen enzo, en ik wist nog niet goed hoe en wat.
      ik ga mss dit eekend eens terug gaan en nog eens proberen, ik vond dit een hele leuke plaats om foto's te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmor Bekijk bericht

Heb hier niets meer aan toe te voegen. Is precies wat ik ook zou geschreven hebben .
        Groetjes

Comment

Hier heb je al een eerste foto ivm beweging voor het thema voor volgende maaand
          mvg jako
          Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Miljaar, Miljaar, De scherpte, correctie de bewegingsonscherpte.
            Verprutst en dan heb je een goed compo Miljaar miljaar.

Even frustratie verwerkt.

Oplossing. Neem een een lager F getal, verkort daardoor uw sluiterstijd in functie van de belichting. Iso kan ook iets naar omhoog om de sluiterstijd te verkorten.

Pannen is ook een mogelijkheid maar dat is moeilijker.
            Het beste vind ik de toeschouwers
            Boven en onder een stukje af dat die storende elementen weg zijn

Miljaar spijtig
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Pannen lijkt mij een geschikte oplossing.
              Hierover zijn ook heel veel tips te vinden op het forum door gebruik te maken van de zoekfunctie.

Omdat de bewegingsrichting van het gepande object meestal van links naar rechts (of
              andersom) is, adviseer ik te fotograferen in liggend formaat (dan heb je voorshands wat
              meer 'bewegingsruimte').
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Pannen lijkt mij een geschikte oplossing.
                Hierover zijn ook heel veel tips te vinden op het forum door gebruik te maken van de zoekfunctie.

Omdat de bewegingsrichting van het gepande object meestal van links naar rechts (of
                andersom) is, adviseer ik te fotograferen in liggend formaat (dan heb je voorshands wat
                meer 'bewegingsruimte').
                Ik betwijfel dat hier een liggend formaat een meerwaarde zou zijn. Wat in dit geval het gevoel vanopwaartse beweging teniet doen. Met dit staande formaat zijn er ook een groot aantal storende omgevingselementen uitgesloten.
                Ik heb ook het gevoel, door zijn houding, dat hij wil door het kader breken omdat de foto nogal krap bekaderd is. Daarom stoort de krappe bekadering niet echt.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Jammer van die halve schaduw op de onderkant. Zou een mooi beeld geweest zijn van
                  iemand die vol spanning en eenzaamheid toe kijkt hoe goed zijn voorganger is. Toch is
                  dit een mooie foto.

Comment

Zeker als het voor de eerste keer is dus gewoon terug gaan en blijven oefenen dan weet ik zeker dat het goed komt. Je moet niet al te snel opgeven hoor want het is wel erg moeilijk onderwerp.

je zou diafragma tussen 5.6 en 8.0 kunnen uitproberen.
                    Sluitertijd tussen 1/80 - 1/320
                    3D Dynamische veld
                    Of centrum gericht
                    continu shoot meerdere foto`s achter elkaar maken
                    AI servo
                    Last edited by jessey; 11 november 2011, 08:14.

Comment

bdankt voor de tips, ik heb deze bewust staand genomen omdat ik dacht hier meer het gevoel te creëren dat de persoon hoog in de lucht zat, de foto's die ik liggend genomen heb, geven dit gevoel niet zo goed weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                        bdankt voor de tips, ik heb deze bewust staand genomen omdat ik dacht hier meer het gevoel te creëren dat de persoon hoog in de lucht zat, de foto's die ik liggend genomen heb, geven dit gevoel niet zo goed weer.
                        Dan kies je er gewoon de volgende keer een lager standpunt of je houdt hem gewoon stand

Comment

Ik lees hier vanalles. Sommigen spreken zichzelf tegen zelfs...
                          1. hogere ISO? Is nu ISO 200 op een zonnige dag... Ik zie niet in wat een hogere ISO zou verbeteren aan de foto
                          2. vloeken op bewegingsonsherpte, maar tegelijk panning geven als tip? Die BMX'er beweegt volledig, zowel fiets als lichaam. Panning houdt volgens mij toch in dat je langere sluitertijden hanteert, wat maakt dat er nog meer bewegingsonscherpte zou zijn. Panning werkt bij statische onderwerpen die zich òf horizontaal (links naar rechts en omgekeerd), òf verticaal (opwaarts of neerwaarts) verplaatsen, maar nièt meer wanneer er een combinatie van de 2 is. En dat laatste is bij een springende BMX'er toch wel degelijk het geval dacht ik zo.
                          3. bij zo'n soort foto's is het altijd keuzes maken: ofwel veel ruimte boven en/of onderaan, waardoor de ruimte links en rechts beperkt wordt, ofwel links en/of rechts voldoende ruimte waardoor het boven en/of onder nogal krap wordt. Een andere oplossing is natuurlijk een vierkante uitsnede waarbij de fietser van links of rechts onder het beeld komt ingevlogen... Maar smaken verschillen.
                          4. Sluitertijden van 1/80? Er is op 1/125 al zoveel bewegingsonscherpte, dus op zo'n sluitertijd zal het nog erger worden, zelfs indien je mooi kan meevolgen (zie uitleg panning hierboven).

Volgens mij gewoon het diafragma groter (f/4 tot f/8), ISO laten zoals ie is (eventueel zelfs naar ISO 100 als er echt veel zon is) en camera op diafragmavorkeuze. Resultaat: bevroren onderwerp (geen bewegingsonscherpte meer), iets onscherpere achtergrond.

mvg,
                          Bart
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik volg Voltigeur...
                            Zou ook m'n ISO op 100 zetten, diafragma op F8 en camera op diafragmavoorkeur. Je sluitertijd zal hierdoor gemakkelijk naar 1/500 - 1/1000 gaan zodat je perfect kunt 'bevriezen'. Vervolgens zorgen dat je goed op de BMX'er scherpstelt en met de burst functie een serie maken (eventueel camera op AI Servo). Er zal er wel één tussenzitten die je perfect vind.
                            In de huidige foto zou ik ook onderaan en bovenaan een klein stukje wegnemen om die storende elementen te verwijderen.

Groetjes,
                            Rudy
                            www.facebook.com/RudyPeirePhotography
                            http://www.rudypeire.net

Comment

heel erg bedankt aan hierboven voor de informatie, heb net eens gekeken wat AI servo is en blijkbaar blijft hij dan continue scherpstellen op hetgeen jij volgt, leuke functie die ik nog niet kende

hopelijk is het dit weekend iet wat zonnig en kan ik een terug gaan om foto's te nemen.

Comment

Working...
                              X