Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E.t. 2011

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: E.t. 2011

Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
    Hier heb je al een eerste foto ivm beweging voor het thema voor volgende maaand
    mvg jako
    Mee ééns, groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Ik lees hier vanalles. Sommigen spreken zichzelf tegen zelfs...
      1. hogere ISO? Is nu ISO 200 op een zonnige dag... Ik zie niet in wat een hogere ISO zou verbeteren aan de foto
      2. vloeken op bewegingsonsherpte, maar tegelijk panning geven als tip? Die BMX'er beweegt volledig, zowel fiets als lichaam. Panning houdt volgens mij toch in dat je langere sluitertijden hanteert, wat maakt dat er nog meer bewegingsonscherpte zou zijn. Panning werkt bij statische onderwerpen die zich òf horizontaal (links naar rechts en omgekeerd), òf verticaal (opwaarts of neerwaarts) verplaatsen, maar nièt meer wanneer er een combinatie van de 2 is. En dat laatste is bij een springende BMX'er toch wel degelijk het geval dacht ik zo.
      3. bij zo'n soort foto's is het altijd keuzes maken: ofwel veel ruimte boven en/of onderaan, waardoor de ruimte links en rechts beperkt wordt, ofwel links en/of rechts voldoende ruimte waardoor het boven en/of onder nogal krap wordt. Een andere oplossing is natuurlijk een vierkante uitsnede waarbij de fietser van links of rechts onder het beeld komt ingevlogen... Maar smaken verschillen.
      4. Sluitertijden van 1/80? Er is op 1/125 al zoveel bewegingsonscherpte, dus op zo'n sluitertijd zal het nog erger worden, zelfs indien je mooi kan meevolgen (zie uitleg panning hierboven).

Volgens mij gewoon het diafragma groter (f/4 tot f/8), ISO laten zoals ie is (eventueel zelfs naar ISO 100 als er echt veel zon is) en camera op diafragmavorkeuze. Resultaat: bevroren onderwerp (geen bewegingsonscherpte meer), iets onscherpere achtergrond.

mvg,
      Bart
      Ik heb maar de mogelijkheden gegeven om de sluiterstijd te verkorten om zo het risiko op bewegingsonscherpte te beperken zodat het onderwerp kan bevrozen worden
      Je herhaald wat ik zeg
      Iso Er is zon maar er is ook bewolking. Als de sluiterstijd nog te lang zou zijn na het diafragma open te zetten is een verhoging van de ISO nog een mogelijkheid. Elementaire theorie van de fotografie. Doel is natuurlijk de iso zo laag mogelijk te houden

Vloeken, panning is ook nog een oplossing maar dat is een stuk moeilijker en vraagt andere instellingen die niets te maken hebben met de instellingen van het eerste deel van mijn comment.
      Panning kun je bij iedere beweging gebruiken zolang je de beweging van het bewegend onderwerp kunt exact volgen. Panning is het volgen van een bewegend onderwerp tegenover een statische achtergrond zodanig dat je een statisch onderwerp krijgt tegenover een bewegende achtergrond. Dus alleen maar een zaak om het onderwerp te volgen, wat oefening en ervaring vraagt.
      TS moet maar beslissen welke techniek hij wil gebruiken.

"Panning werkt bij statische onderwerpen die zich òf horizontaal (links naar rechts en omgekeerd), òf verticaal (opwaarts of neerwaarts) verplaatsen, maar nièt meer wanneer er een combinatie van de 2 is. En dat laatste is bij een springende BMX'er toch wel degelijk het geval dacht ik zo.

Dat moet je mij eens uitleggen "een statisch onderwerp dat beweegt" Ik veronderstel toch dat de BMX het onderwerp is
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Ik heb maar de mogelijkheden gegeven om de sluiterstijd te verkorten om zo het risiko op bewegingsonscherpte te beperken zodat het onderwerp kan bevrozen worden
        Je herhaald wat ik zeg
        Iso Er is zon maar er is ook bewolking. Als de sluiterstijd nog te lang zou zijn na het diafragma open te zetten is een verhoging van de ISO nog een mogelijkheid. Elementaire theorie van de fotografie. Doel is natuurlijk de iso zo laag mogelijk te houden

Vloeken, panning is ook nog een oplossing maar dat is een stuk moeilijker en vraagt andere instellingen die niets te maken hebben met de instellingen van het eerste deel van mijn comment.
        Panning kun je bij iedere beweging gebruiken zolang je de beweging van het bewegend onderwerp kunt exact volgen. Panning is het volgen van een bewegend onderwerp tegenover een statische achtergrond zodanig dat je een statisch onderwerp krijgt tegenover een bewegende achtergrond. Dus alleen maar een zaak om het onderwerp te volgen, wat oefening en ervaring vraagt.
        TS moet maar beslissen welke techniek hij wil gebruiken.

"Panning werkt bij statische onderwerpen die zich òf horizontaal (links naar rechts en omgekeerd), òf verticaal (opwaarts of neerwaarts) verplaatsen, maar nièt meer wanneer er een combinatie van de 2 is. En dat laatste is bij een springende BMX'er toch wel degelijk het geval dacht ik zo.

Dat moet je mij eens uitleggen "een statisch onderwerp dat beweegt" Ik veronderstel toch dat de BMX het onderwerp is
        Robby BB
        1. Is deze foto genomen in de zon, of is deze foto genomen tijdens een bewolkte dag? Mij lijkt het toch dat deze fietser op een zonnige dag is gaan fietsen.
        2. alweer spreek je jezelf tegen, want je wil TS leren hoe hij zijn sluitertijd kort moet houden om geen bewegingsonscherpte te hebben,door zijn ISO op te voeren (op een overzonnige dag nog wel) maar je raadt dan wel ook panning aan bij een onderwerp dat bij dit soort bewegingen quasi onmogelijk te pannen valt zonder bewegingsonscherpte te creëren
        Jij vloekt over de bewegingsonscherpte van het onderwerp. Leg jij mij dan eens haarfijn uit hoe jij met jouw aangeraden panning (waarbij een nog langere sluitertijd wordt gebruikt) geen bewegingsonscherpte zal hebben. Ik ben benieuwd hoe jij dat zal doen.
        Ik zal toch nog eens een poging doen.
        Een auto die zich van links naar rechts beweegt kan je pannen, daar de vorm van de auto niet veranderd.
        Een motor die van rechts naar links beweegt kan je pannen, daar de vorm van de motor onveranderd blijft, en de bewegingen van de motorrijder nihil zijn.
        Bij deze BMX'er is het toch enigzins anders. De fiets en fietser bewegen zowel horizontaal als verticaal, terwijl zowel de fiets als de fietser ook nog eens bewegen door de truukjes die hij uithaalt terwijl ie zich in de lucht bevindt. Deze bewegingen, o.a. draaien a.h. stuur, achterwiel uitzwenken, beweging van de persoon zelf terwijl ie dit doet, kan je door de snelheid waarmee dit gebeurt, niet vastleggen met panning zonder bewegingsonscherpte te hebben.

Dat TS zelf beslist welke techniek hij gebruikt, da's natuurlijk een feit. Daar reageerde ik ook niet op. Ik reageer op JOU en JOUW aangeraden dingen. Dat jij het daar moeilijk mee hebt is al meer dan eens gebleken. En je bevestigt dit nog maar eens.
        Maar ik wacht vol ongeduld op jouw uitleg hoe jij dit onderwerp met panning zal scherp krijgen, zonder bewegingsonscherpte. Ik ben echt benieuwd hoe jij een voorwerp dat zowel horizontaal als vertikaal beweegt en tegelijk ook nog eens van pose/vorm verandert, scherp zal fotograferen met een lange sluitertijd door met jouw camera mee te volgen... Verras mij maar.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Onscherpte valt ook meer op als de achtergrond wel scherp is. Maar, ik denk dat dit verlies van scherpte aan de randen en de vlekkerige tonen in het gezicht, ook te maken heeft met de jpg-compressie. Waarschijnlijk is hier iets te dikwijls opnieuw opgeslagen. Dat zie je ook aan de artifacts.
          Bovendien is f/16 niet per se scherper dan f/8: dat kan ook aan aan de lens liggen.
          En de foto is meer verzadigd dan de andere in die reeks, wat het gevoel van scherpe volgens mij ook niet bevordert.
          Last edited by Poza; 12 november 2011, 12:09.

Comment

1. Is deze foto genomen in de zon, of is deze foto genomen tijdens een bewolkte dag? Mij lijkt het toch dat deze fietser op een zonnige dag is gaan fietsen.
            2. alweer spreek je jezelf tegen, want je wil TS leren hoe hij zijn sluitertijd kort moet houden om geen bewegingsonscherpte te hebben,door zijn ISO op te voeren (op een overzonnige dag nog wel) maar je raadt dan wel ook panning aan bij een onderwerp dat bij dit soort bewegingen quasi onmogelijk te pannen valt zonder bewegingsonscherpte te creëren
            Jij vloekt over de bewegingsonscherpte van het onderwerp. Leg jij mij dan eens haarfijn uit hoe jij met jouw aangeraden panning (waarbij een nog langere sluitertijd wordt gebruikt) geen bewegingsonscherpte zal hebben. Ik ben benieuwd hoe jij dat zal doen.
            Ik zal toch nog eens een poging doen.
            Een auto die zich van links naar rechts beweegt kan je pannen, daar de vorm van de auto niet veranderd.
            Een motor die van rechts naar links beweegt kan je pannen, daar de vorm van de motor onveranderd blijft, en de bewegingen van de motorrijder nihil zijn.
            Bij deze BMX'er is het toch enigzins anders. De fiets en fietser bewegen zowel horizontaal als verticaal, terwijl zowel de fiets als de fietser ook nog eens bewegen door de truukjes die hij uithaalt terwijl ie zich in de lucht bevindt. Deze bewegingen, o.a. draaien a.h. stuur, achterwiel uitzwenken, beweging van de persoon zelf terwijl ie dit doet, kan je door de snelheid waarmee dit gebeurt, niet vastleggen met panning zonder bewegingsonscherpte te hebben.

Dat TS zelf beslist welke techniek hij gebruikt, da's natuurlijk een feit. Daar reageerde ik ook niet op. Ik reageer op JOU en JOUW aangeraden dingen. Dat jij het daar moeilijk mee hebt is al meer dan eens gebleken. En je bevestigt dit nog maar eens.
            Maar ik wacht vol ongeduld op jouw uitleg hoe jij dit onderwerp met panning zal scherp krijgen, zonder bewegingsonscherpte. Ik ben echt benieuwd hoe jij een voorwerp dat zowel horizontaal als vertikaal beweegt en tegelijk ook nog eens van pose/vorm verandert, scherp zal fotograferen met een lange sluitertijd door met jouw camera mee te volgen... Verras mij maar.
            Kijk naar de hemel en je ziet de wolken. Waarmee ik niet wil zeggen dat er wolken voor de zon zijn. Maar je kan ook schaduw hebben wanneer er bewolking voor de zon hangt.
            Hangt alleen maar van de dichtheid van de wolken af. Zoals ik hier zie zijn het nogal transparante foto's.

Het verkorte van de sluiterstijd heeft niets te maken met de mogelijkheid van panning die ik later aanhaal in mijn comment.

Hoe je moet pannen, oefenen, oefenen, oefenen en googelen naar de verschillende instellingen bij de ontelbare mogelijkheden en situaties.

Is het de bedoeling dat het volledige onderwerp scherp is bij pannen. Ja en nee afhankelijk wat je bedoeling is.
            Pannen van een voetuig is volgens mij mooier met wielen die bewegingsonscherpte hebben (de ronddraaiende beweging van de wielen.
            Hier is het prefekt mogelijk dat het frame en de jongen scherp zijn en het stuur, de armen en het wiel onscherp zijn doordat hij bv op dat moment met het stuur draait.
            Panning wil niet zeggen dat het onderwerp er altijd haarscherp moet opstaan. het mag maar het moet niet.

Hoe ik dit onderwerp zou pannen. Eerst uitzoeken welke beweging de BMX'er uitvoerd op dat moment. Bekijken welke zaken zullen bewegen op dat moment afhankelijk welke oefening hij uitvoerd. Bekijken of ik wil dat deze bewegingen zichtbaar zijn.
            Wanneer ik dat heb beslist kan ik uitzoeken hoe en op welke en wanneer ik het onderwerp volg. Dan kan ik beginnen om mijn instellingen van mijn toestel te bekijken afhankelijk van de lichtomstandigheden, snelheid van het onderwerp, afstand, gebruikte lens enz.
            Hieruit blijkt dat je niet in één twee drie hier kunt uitleggen hoe je moet pannen.
            Kennis van het onderwerp en zijn reacties, ervaring, oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen en evenveel foto's in de vuilbak kipperen

Leg mij dat nu eens eindelijk haarfijn uit hoe het zit met dat statisch onderwerp dat beweegt (Vraag voor de tweede maal)

Robby BB

Comment

Ik heb niks tegen 'prozaschrijvers', noch tegen 'korte zinnen schrijvers', maar soms denk ik toch dat ze hier op het forum een rubriekje 'Eindeloze/zinloze discussies' moeten gaan creëren .
              Mensen toch, we zitten hier bij mijn weten nog steeds in de 'Beginnershoek', hoe moet een beginner hier nog op reageren en/of iets bijleren ????
              Integendeel, men/ze zou(den) bang worden om nog een reactie te schrijven !

PS. Ik heb bewust geen vette tekst en/of hoofdletters gebruikt.....

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Kijk naar de hemel en je ziet de wolken. Waarmee ik niet wil zeggen dat er wolken voor de zon zijn. Maar je kan ook schaduw hebben wanneer er bewolking voor de zon hangt.
                Hangt alleen maar van de dichtheid van de wolken af. Zoals ik hier zie zijn het nogal transparante foto's.

Het verkorte van de sluiterstijd heeft niets te maken met de mogelijkheid van panning die ik later aanhaal in mijn comment.

Hoe je moet pannen, oefenen, oefenen, oefenen en googelen naar de verschillende instellingen bij de ontelbare mogelijkheden en situaties.

Is het de bedoeling dat het volledige onderwerp scherp is bij pannen. Ja en nee afhankelijk wat je bedoeling is.
                Pannen van een voetuig is volgens mij mooier met wielen die bewegingsonscherpte hebben (de ronddraaiende beweging van de wielen.
                Hier is het prefekt mogelijk dat het frame en de jongen scherp zijn en het stuur, de armen en het wiel onscherp zijn doordat hij bv op dat moment met het stuur draait.
                Panning wil niet zeggen dat het onderwerp er altijd haarscherp moet opstaan. het mag maar het moet niet.

Hoe ik dit onderwerp zou pannen. Eerst uitzoeken welke beweging de BMX'er uitvoerd op dat moment. Bekijken welke zaken zullen bewegen op dat moment afhankelijk welke oefening hij uitvoerd. Bekijken of ik wil dat deze bewegingen zichtbaar zijn.
                Wanneer ik dat heb beslist kan ik uitzoeken hoe en op welke en wanneer ik het onderwerp volg. Dan kan ik beginnen om mijn instellingen van mijn toestel te bekijken afhankelijk van de lichtomstandigheden, snelheid van het onderwerp, afstand, gebruikte lens enz.
                Hieruit blijkt dat je niet in één twee drie hier kunt uitleggen hoe je moet pannen.
                Kennis van het onderwerp en zijn reacties, ervaring, oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen en evenveel foto's in de vuilbak kipperen

Leg mij dat nu eens eindelijk haarfijn uit hoe het zit met dat statisch onderwerp dat beweegt (Vraag voor de tweede maal)

Robby BB
                1. Er is sprake van enige sluierwolken, dewelke duidelijk van geen enkele invloed zijn op het zonlicht. Jij wil op deze manier weer koste wat kost jouw gelijk halen over het verhogen van de ISO. EN inderdaad, als het bewolkt is i.p.v. zonnig, dan kan het nuttig zijn de ISO te verhogen. Maar in dit geval lijkt het me toch nuttiger om een groter diafragma te nemen.
                Wat is een transparante foto?

2. Hoe kan het verkorten van de sluitertijd nu los staan van panning??

3. Veel oefenen en googlen... maar wel zeggen dat een bepaald iets mogelijk is? Leg het dan gewoon uit. Want nu begin je ook al uit je nek te kletsen of het de bedoeling is of iets volledig of maar gedeeltelijk scherp is. Jij zei in beginsel dat je die bewegingsonscherpte niet wil. Wel, ik bood een pasklare oplossing om deze bewegingsonscherpte te voorkomen.
                Geef jij nu eens de verschillende oplossingen die bij de verschillende beoogde resultaten behoren, i.p.v. je in allerlei onmogelijke bochten te wringen om uiteindelijk toch niks concreet te moeten zeggen...

4. Twee volledige regels vol typen met het woordje "oefenen" is compleet zinloos, helpt niemand vooruit en wijst volgens mij vooral op gebrek aan kennis om iets uit te leggen.
                Met de explicatie die jij hier geeft, dan heb je niet alleen 3.456 verschillende instellingen geprobeerd, maar heb je ook nog eens extra verlichting en een serieuze flash nodig... want tegen de tijd dat jij een foto maakt, schijnt de zon nog wel, maar dan wel aan de andere kant van de wereld. Het wordt bijna een wetenschappelijke studie.
                Ten andere, eerst uitzoeken welke beweging hij op dat moment maakt? Het gaat snel, hé jongen... tegen de tijd dat jij het hebt uitgezocht, is ie al 4 "hindernissen" verder iets anders aan 't doen. Idem voor de andere dingen die je eerst gaat bekijken.
                Jij gaat beslissen hoe en wanneer je 't onderwerp volgt? Je kan iets volgen of iets niet volgen. Traag volgen is niet volgen, maar achterkomen en bij gevolg te laat zijn.. Snel volgen is niet volgen, maar voorlopen en bij gevolg te snel zijn. Beide zaken betekenen dat je de fietser niet of maar gedeeltelijk op de foto zal hebben.

En nu uw langverwachte uitleg zeker? Hou je vast aan de takken van de bomen, Robbytje.
                Statisch
                Zich in evenwicht bevindend, rustig, niet beweeglijk of bewogen.
                Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php

Statisch
                Onveranderlijk, contrasteert met dynamisch.
                Synoniemen / Verwante begrippen - Stabiel, onveranderlijk, rustig

statisch
                adynamisch, gelijkblijvend, rustig
                Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/statisch

statisch
                bn statisch [ˈstatis]
                als iets niet in beweging is of niet te veranderen is
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik heb niks tegen 'prozaschrijvers', noch tegen 'korte zinnen schrijvers', maar soms denk ik toch dat ze hier op het forum een rubriekje 'Eindeloze/zinloze discussies' moeten gaan creëren .
                  Mensen toch, we zitten hier bij mijn weten nog steeds in de 'Beginnershoek', hoe moet een beginner hier nog op reageren en/of iets bijleren ????
                  Integendeel, men/ze zou(den) bang worden om nog een reactie te schrijven !

PS. Ik heb bewust geen vette tekst en/of hoofdletters gebruikt.....

Groetjes
                  Ik ben er in principe ook niet voor te vinden om ellenlange stukken te schrijven. Ik heb namelijk wel wat beters te doen. Maar indien men onzin gaat vertellen, dan mag ik daar mijn mening over hebben. Als men zich vervolgens in allerlei bochten wringt om alsnog gelijk te halen, andere situaties gaat aanhalen dan dewelke er waren tijdens het nemen van een foto, betweterig gaat doen, mensen op een kleinerende manier gaat aanspreken en dergelijke meer... dan geraak ik lichtjes geïrriteerd. En al zeker als het maar blijft duren, topic na topic na topic na topic na topic, tot onbeleefde en "licht" beledigende privéberichten toe.

Ik weet ook wel dat een opmerking als Deze is zo goed of, het andere uiterste, Wat een k*tfoto is me dit , totaal zinloos zijn.
                  Maar daartegenover staat dan wel, dat indien je iets meer schrijft, je uitleg wèl gefundeerd moet zijn.

Dat het voor beginners (en zelfs voor gevorderden) moeilijk, zo niet onmogelijk is iets bij te leren is net mijn punt. Men kan niks bijleren wanneer men zich in 1 en het zelfde commentaar meerdere keren tegenspreekt en geen verdere gefundeerde uitleg kan geven. Tenzij een tot vervelens toe herhalen van oefenen, oefenen, oefenen als gefundeerde uitleg kan worden bestempeld.

mvg,
                  Bart

PS: ik ben trouwens niet de enige die zich mateloos ergert aan dit irritante, pedante en van furieuriteitsgevoel doordrenkte prozastukjes van niet nader te noemen personen.

Comment

Tenzij een tot vervelens toe herhalen van oefenen, oefenen, oefenen als gefundeerde uitleg kan worden bestempeld.
                    Ik vind van wel. Alhoewel hier niet toepasselijk, want er zijn meerdere foto's gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Ik vind van wel. Alhoewel hier niet toepasselijk, want er zijn meerdere foto's gemaakt.
                      Dan kan ik mij vanaf nu bij elke reactie op elke foto beperken tot 2 volle regels oefenen?
                      En als ik er echt zin in heb, dan kan ik er als leuk extraatje misschien bijzetten dat de TS maar eens moet googlen.
                      Ik heb de 2 versies al opgeslagen in een tekstbestandje, nu hoef ik enkel nog copy en paste te doen.

Comment

1. Er is sprake van enige sluierwolken, dewelke duidelijk van geen enkele invloed zijn op het zonlicht. Jij wil op deze manier weer koste wat kost jouw gelijk halen over het verhogen van de ISO. EN inderdaad, als het bewolkt is i.p.v. zonnig, dan kan het nuttig zijn de ISO te verhogen. Maar in dit geval lijkt het me toch nuttiger om een groter diafragma te nemen.
                        Wat is een transparante foto?

2. Hoe kan het verkorten van de sluitertijd nu los staan van panning??

3. Veel oefenen en googlen... maar wel zeggen dat een bepaald iets mogelijk is? Leg het dan gewoon uit. Want nu begin je ook al uit je nek te kletsen of het de bedoeling is of iets volledig of maar gedeeltelijk scherp is. Jij zei in beginsel dat je die bewegingsonscherpte niet wil. Wel, ik bood een pasklare oplossing om deze bewegingsonscherpte te voorkomen.
                        Geef jij nu eens de verschillende oplossingen die bij de verschillende beoogde resultaten behoren, i.p.v. je in allerlei onmogelijke bochten te wringen om uiteindelijk toch niks concreet te moeten zeggen...

4. Twee volledige regels vol typen met het woordje "oefenen" is compleet zinloos, helpt niemand vooruit en wijst volgens mij vooral op gebrek aan kennis om iets uit te leggen.
                        Met de explicatie die jij hier geeft, dan heb je niet alleen 3.456 verschillende instellingen geprobeerd, maar heb je ook nog eens extra verlichting en een serieuze flash nodig... want tegen de tijd dat jij een foto maakt, schijnt de zon nog wel, maar dan wel aan de andere kant van de wereld. Het wordt bijna een wetenschappelijke studie.
                        Ten andere, eerst uitzoeken welke beweging hij op dat moment maakt? Het gaat snel, hé jongen... tegen de tijd dat jij het hebt uitgezocht, is ie al 4 "hindernissen" verder iets anders aan 't doen. Idem voor de andere dingen die je eerst gaat bekijken.
                        Jij gaat beslissen hoe en wanneer je 't onderwerp volgt? Je kan iets volgen of iets niet volgen. Traag volgen is niet volgen, maar achterkomen en bij gevolg te laat zijn.. Snel volgen is niet volgen, maar voorlopen en bij gevolg te snel zijn. Beide zaken betekenen dat je de fietser niet of maar gedeeltelijk op de foto zal hebben.

En nu uw langverwachte uitleg zeker? Hou je vast aan de takken van de bomen, Robbytje.
                        Statisch
                        Zich in evenwicht bevindend, rustig, niet beweeglijk of bewogen.
                        Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php

Statisch
                        Onveranderlijk, contrasteert met dynamisch.
                        Synoniemen / Verwante begrippen - Stabiel, onveranderlijk, rustig

statisch
                        adynamisch, gelijkblijvend, rustig
                        Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/statisch

statisch
                        bn statisch [ˈstatis]
                        als iets niet in beweging is of niet te veranderen is
                        - Fantastische uitleg van statisch. een BMX rijder voldoet aan geen enkel van deze verklaringen wanneer hij in volle vlucht is. Als er iets in beweging en veranderlijk is, zijn het wel deze kerels

Een modellenshoot en andere shoot vragen een voorbereiding, zo ook dit soort foto'.
                        of je gaat op goed geluk en je neemt wat foto's. Dan is het van groot belang dat je al veel geoefend,geoefend,geoefend,geoefend,geoefend,geoef end,geoefend,geoefend,geoefend,geoefend,geoefend,g eoefend,geoefend,geoefend,geoefend,geoefend,geoefe nd,geoefend,geoefend en geoefend hebt om goede foto's te bekomen of je bent te vreden met wat er uit de camera komt en hoop je op een lucky shot.

En lees nu de volgende keer mijn comments eens aandachtig en niet zoals je ze nu leest, verschillende onderdelen bij elkaar klutsen om zo iets te vinden om mij kunnen belachelijk te maken en zo ,inderdaad eindeloze discuties uit te lokken. Ik hoop dat de moderators nu eindelijk eens gaan ingrijpen, dat we beide weten hoe het zit.

Op naar het volgend topic voor een eindeloze discutie, want er begint stilaan een patroon zichtbaar te worden om niet te spreken van stalking. En dat allemaal omdat ik ooit eens gezegd heb dat een paard een kop heeft.
                        Robby BB

Comment

Dan kan ik mij vanaf nu bij elke reactie op elke foto beperken tot 2 volle regels oefenen?
                          Nee, louter taalkundig zet je het best slechts één keer, of twee, bij alle foto's waarvoor is gebleken dat er niet genoeg werd geoefend. Anders is die kritiek niet voldoende gefundeerd, hé. Het betekent ook niet dat je vanaf nu geen bijkomende opmerkingen zou hebben, die niet reeds in de term 'oefenen' zijn vervat. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat je bijvoorbeeld niet meer in detail zou gaan over dat oefenen, indien de oefening niet in één (herhaald) woord te vatten is: Dat hoefde voor mij niet bij elke reactie in het verleden. En dat blijft zo.

Comment

Het beste - lijkt mij - dat iedereen heldere, beknopte en terzake doende commentaren en
                            aanwijzingen blijft geven.

Als verschillende commentaren met elkaar in tegenspraak (lijken te) zijn, dan moeten TS
                            en lezers maar vertrouwen op hun persoonlijke intelligentie. In veel gevallen kunnen ze de
                            waarde van een advies nagaan door met een download van de foto de 'adviezen' na te
                            spelen. Ook daarvan is veel te leren.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

hoe men door een foto toch ellenlange discussies kan uitlokken die zeker mijn bedoeling niet was, niet tegenstaande heb ik hier wel al veel uit geleerd natuurlijk wat het dan weer goed maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH
                                hoe men door een foto toch ellenlange discussies kan uitlokken die zeker mijn bedoeling niet was, niet tegenstaande heb ik hier wel al veel uit geleerd natuurlijk wat het dan weer goed maakt.
                                Het enige wat ik eruit geleerd is, da's dat ik maar beter mijn bakkes kan houden. Wat ik zeg wordt verdraaid en vervolgens tegen mij gebruikt, degene die over stalken spreken en om moderatorhulp roepen zijn wèl degene die mij een privébericht sturen waarin ik persoonlijk word aangevallen en verweten word. De enige reden waarom ik wèl nog reageerde was om mijn, trouwens onderbouwde, uitleg te verdedigen.
                                Maar na gisteren een discussie te hebben gehad met een vriendin over dit topic en het feit dat ik niet van plan was mij op mijn kop te laten zitten en belachelijk te laten maken (eigenlijk bijna serieuze ruzie) heb ik besloten om bepaalde heerschappen maar op hun beloop te laten, ondanks dat het mij mateloos ergert dat in bijna elk topic die kleinerende toon en het tentoon spreiden van die zogezegde kennis blijft terugkeren.
                                Kortom: ik ben het beu.
                                Last edited by Voltigeur; 14 november 2011, 11:49.

Comment

Working...
                                X