Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bobbie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bobbie

or

Exposure Time = 1/125"
    F Number = F5.6
    Exposure Program = Normal program
    ISO Speed Ratings = 400
    Exposure Bias Value = ±0EV
    Max Aperture Value = F2.8
    Metering Mode = Pattern
    Light Source = unknown
    Flash = Flash fired, compulsory flash mode, return light detected
    Focal Length = 62mm
    newbieDSLR
    vroeger nog analoog, sinds kort met DSLR
    Nikon D3100 + D7000 / 35f1,8 / 70-300VR / Tamron 28-75f2,8 / Tokina 116f2,8

Re: Bobbie

Je foto is niet zichtbaar !
    Je moet de URL uploaden !

Bruno
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Mooie kleurencombinatie. : hond, ogen, kussen, achtergrond mooie bruine combinatie en dan dat geel speeltje dat brengt meer kleur en geeft meer levendigheid aan je foto, het zou anders saai kunnen worden, storend is het volgens mij niet omdat het juist tussen de poten van het hondje zit en dus weer de aandacht trekt naar het hondje.

Op technisch vlak zal ik me nog niet teveel wagen omwille van het feit ik zelf nog veel moet leren.

Comment

Nu is er een foto
        Hele mooie en scherp.
        Enkel ik zie het vlies voor de ogen ( lees pupillen ) als weerkaatsing van de flash.
        Ofwel niet rechtstreeks flitsen maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
        Ik maak een papiertje met een lichte bolling voor de flash op het toestel, zo diffundeert het licht en ga je nooit weerkaatsing hebben van de ogen van "elk" dier.
        Ik behelp mij met dit omdat ik ook nog geen degelijke flash heb hoor. Opletten je sterkte van het licht wordt minder ( indien je verderaf zou staan ).
        Bij mensen komen rode ogen door de adertjes achteraan in de oogbol, bij dieren ( honden, poezen, konijnen,...heb je groen, rood, geel..........dat komt door het vlies voor het oog.

PS : Gewoon printpapier is al ok hoor.
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Mooie foto en bg, het speeltje heeft een toegevoegde waarde maar naar mijn gevoel is de foto te veel na verscherpt, iets minder had waarschijnlijk mooier geoogd.
          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
          https://500px.com/marnix_photography

Comment

ik vind dit een zeer mooi beeld ,alleen jammer van die streep in de bg.
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Mooi fluweel zacht, kleuren gaan heel goed samen
              Grt Rosie
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                Nu is er een foto
                Hele mooie en scherp.
                Enkel ik zie het vlies voor de ogen ( lees pupillen ) als weerkaatsing van de flash.
                Ofwel niet rechtstreeks flitsen maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
                Ik maak een papiertje met een lichte bolling voor de flash op het toestel, zo diffundeert het licht en ga je nooit weerkaatsing hebben van de ogen van "elk" dier.
                Ik behelp mij met dit omdat ik ook nog geen degelijke flash heb hoor. Opletten je sterkte van het licht wordt minder ( indien je verderaf zou staan ).
                Bij mensen komen rode ogen door de adertjes achteraan in de oogbol, bij dieren ( honden, poezen, konijnen,...heb je groen, rood, geel..........dat komt door het vlies voor het oog.

PS : Gewoon printpapier is al ok hoor.
                En zonder papiertje of flitsdiffuser zou je ook eens de 'rode ogen correctie' kunnen gebruiken.
                Last edited by Plaatwerker; 11 september 2011, 21:38. Reden: typo
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  En zonder papiertje of flitsdiffuser zou je ook eens de 'rode ogen correctie' kunnen gebruiken.
                  Plaatwerker, spijtig maar dit helpt niet bij honden, poezen enz.
                  Net om die reden , bij mensen lichten in de pupillen de haarvaten achteraan in het oog op en die worden daardoor rood.
                  Bij dieren is het de weerkaatsing van het vlies op het oog, rode ogen op de camera werkt hier niet.
                  mvg Bruno D.G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                    Plaatwerker, spijtig maar dit helpt niet bij honden, poezen enz.
                    Net om die reden , bij mensen lichten in de pupillen de haarvaten achteraan in het oog op en die worden daardoor rood.
                    Bij dieren is het de weerkaatsing van het vlies op het oog, rode ogen op de camera werkt hier niet.
                    Ik had duidelijker moeten zijn: uitvoeren van deze correctie in het fotobewerkingsprogramma.

Die instelling op de camera werkt ook alleen maar bij mensen die geen alcohol hebben
                    gedronken. Met een borrel op werkt de pupilverkleining bij de voorflits te traag om het
                    gewenste effect te krijgen.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht

Die instelling op de camera werkt ook alleen maar bij mensen die geen alcohol hebben
                      gedronken. Met een borrel op werkt de pupilverkleining bij de voorflits te traag om het
                      gewenste effect te krijgen.
                      HAHAHA Plaatwerker deze wist ik ook niet, bedankt, weer iets geleerd.
                      mvg Bruno D.G.

Comment

Wat een schoon woefeke
                        Background, kussen en oranje speeltje passen voor mij perfect bij zijn fluwelen velleke.
                        Ken ook enkele mensen met weimaraners en die hun pelsje is toch echt wel speciaal.

Mocht je oogjes nog wat kunnen aanpassen dan zou het nog beter worden.
                        Er bestaan ook programma's waarmee je ogen van dieren kan aanpassen, soms met een goed en soms met een minder goed effect.

Ann
                        Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

poging om de oogjes wat te verdonkeren... beter zo?

newbieDSLR
                          vroeger nog analoog, sinds kort met DSLR
                          Nikon D3100 + D7000 / 35f1,8 / 70-300VR / Tamron 28-75f2,8 / Tokina 116f2,8

Comment

Vind de update wel beter.
                            Graag wel in je originele post bijzetten via de knop aanpassen, zodat we makkelijker kunnen vergelijken.
                            Ann
                            Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Update heeft nauwelijks geholpen helaas. Kijk hier eens: https://lh4.googleusercontent.com/-q...c_edited-1.jpg
                              Ook de kleurzweem heb ik maar even aangepakt.
                              Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                              X