Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WaterReijk Weerribben Wieden rondom Giethoorn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• WaterReijk Weerribben Wieden rondom Giethoorn

Giethoorn ligt in een nationaal park
    daar kan je met een fluisterboot een tocht maken
    dit is een veenmoeras
    waar er turf werd gestoken, in lange sleuven
    die dan vol water liepen

eerlijk gezegd had ik veel meer fauna verwacht - buiten veel eendjes, enkele paarden (van een boer) en in de verte een wilde ree - er jammer genoeg niet veel van gezien.

en hier gewoon een foto erbij om een beetje meer van Giethoorn te laten zien; het fiets -en wandelweggetje ligt aan de rechterkant van de private brugjes. Er kunnen geen auto's rijden, alles gebeurt met de voeten, fiets of bootjes.

In mijn vorige post http://forum.belgiumdigital.com/f66/...er-384580.html heb ik ook nog een fotootje bijgevoegd voor de liefhebbers

slaap wel

ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Re: WaterReijk Weerribben Wieden rondom Giethoorn

Prachtige natuurfoto's
    Ken de streek niet, maar ga het ook eens opzoeken, zo mooi
    Grt Rosie
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

een heel mooie eerste

groetjes
      renske

Comment

mooie opnamen.
        ook heel mooi in de Winter daar.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

opnieuw een mooie foto

thx voor de bijgevoegde foto's deze streek verdiend dat

Comment

Geen diertjes, maar wel mooi vastgelegd landschap hoor, prachtige kleuren
            Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Comment

Mooie eerste
              Bij de 2de mis ik iets aan de rechterzijde(onderaan).
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Mooie foto's!
                Voor de eerste zou ik persoonlijk aan de boven en onderzijde een stuk afknippen. Vooral aan de onderzijde.
                Dan bekom je meer een panoramafoto, en dat mag wel voor zo'n landschap denk ik
                FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Foto 1 is heel goed, mooi landschap, goed belicht en mooie wolkjes
                  Onderkant hoeft er voor mij persoonlijk niet af, want geeft een mooi beeld van waar ze die sleuven hebben gegraven.
                  Ann
                  Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

spijtig dat het niet dichter bij de deur ligt, je kan een mens verleiden met deze mooi foto's, heel uitnodigend!
                    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

een fluisterboot
                      Wat is in 's hemelsnaam een fluisterboot??????

Prachtig gebied en goed in beeld gebracht
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht

Een boot met erg stille motor? ;-)
                        FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                          spijtig dat het niet dichter bij de deur ligt, je kan een mens verleiden met deze mooi foto's, heel uitnodigend!
                          Ben het met bommasien eens, maar ver of dicht voor mij onbereikbaar maar heel mooie natuurfoto's met moie kleuren
                          Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht

Een fluister-boot is een bootje met een elektro motor.
                            Dit is voor alle verhuur bootjes verplicht, een benzine motor mag hier niet meer.
                            Voor ons...als inwoners van deze mooie plaats een uitkomst, gezien de stank en het lawaai een stuk minder geworden is.
                            Voor de toeristen die rust zoeken ook een welkome verandering, al gaan ze niet zo snel...

Een aantal mooie foto's ! Met leuke beschrijving.
                            De Wieden is samen met het daar aan gesloten gebied de Weerribben het grootste beschermde natte natuurgebied van Europa.

Ik ben blij dat jullie het mooi vinden hier, dit is namelijk al jaren mijn woonplaats

Vroeg in het voorjaar of in het najaar vind je hier inderdaad nog rust.
                            Midden in het seizoen is het bere druk , we hebben hier 1 tot 1,5 miljoen toeristen per jaar en dan uiteraard hoofdzakelijk in de zomer.
                            Dus voor rustzoekers dan wat minder prettig toeven al kan je hier ook dan een hoop zij-sloten in waar je geen mens tegen zal komen.(maar dan moet je de weg weten )
                            In de zomer wel prachtige tuinen, in de herfst uiteraard wat minder mooi maar ook veel herfstkleuren voor mooie foto's.
                            In de winter indien er ijs is ook mooie schaats-tochten (bijv. de Holland-Ventië toer) en mooie vergezichten zodra het riet gesneden is.
                            Het voorjaar , als de zon zijn werk doet toont de ontluikende waterbloemen, veel soorten (riet)vogels en door het nog korte riet ook nog mooie landschappen.
                            Zomers is het druk, maar staat ook het riet behoorlijk hoog waardoor je een hoop van dit soort weidse uitzichten niet hebt en bloemen en dieren wat lastiger te vinden zijn.

Tip:
                            Kom 's morgens heel vroeg of in de avonduren (dan is het ook rustig) en reserveer dan van te voren een fluister bootje voor zeker 2 uur.
                            Dan kan je het natuurgebied "de Wiede" in.
                            Als je zelf stil bent en een "fluister"motor hebt glij je haast geluidsloos door het water.
                            Dan kan je daar de reën , wilde zwijnen , eekhoorns enz. nog wel zien.
                            Welkom dus in ons mooie en eigenlijk ook wel unieke dorp....
                            Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Je hebt zo te zien een heel mooie fotoreeks gemaakt in Giethoorn.

Comment

Working...
                              X