Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
<Beelzebub mode>
Je techniek is in orde. Voorbeelden genoeg. Nu moet je nog leren iets interressant te fotograferen.
Kwestie dat mijn voorraad motilium bijna op is
</Beelzebub mode> http://nl.wikipedia.org/wiki/Be%C3%ABlzebub
Welke interessante onderwerpen? Geef misschien zelf eens het voorbeeld... dan heb je waarschijnlijk minder motilium nodig en help je de TS tenminste op (jouw) goede weg.
De reden dat ik na 4 maand al zo foto's trek is omdat ik iemand ben die, eens ik me in iets interesseer, er volledig voor ga. In die 4 maand is elke vrij minuut
gegaan naar het lezen van boeken, bekijken van filmpjes en oefenen. Ik bedoel dit zeker niet denigrerend, maar als het dan zo gemakkelijk is, waarom
zijn dan niet alle macro shots in dit deel van het forum zoals de mijne? Iedereen heeft een eigen leercurve en bij de één is die curve iets minder steil dan bij
de andere. De mijne is redelijk steil omdat ik er gewoon enorm veel moeite voor doe om zo opnames te behalen. Wil gerust eens met je afspreken en je mijn
toestel met macro-lens in je pollen steken. Dan kan je zelf ontdekken hoe "gemakkelijk" het is...
Je techniek is in orde. Voorbeelden genoeg. Nu moet je nog leren iets interressant te fotograferen.
Kwestie dat mijn voorraad motilium bijna op is
[/url]
Dan kan ik meer 1 ding zeggen: Bestel maar rap nieuwe want zolang ik midden in Gent woon zal dit men onderwerp blijven. De meer "exotische" insecten
vind je hier niet terug en ik ga macro-fotografie niet gaan opgeven omdat iemand niet graag vliegen ziet... Of moeten het ook libellen, zweefjes en vlinders
zijn zoals bij de rest?
En vliegen zijn op zich mssn niet de meest gewenste en geliefde beestjes maar in macro vind ik ze door hun mooie detailering, wel iets hebben.
Mvg,
Kenneth
If today was perfect, there would be no need for tomorrow.
de reden dat ik ... Maar als het dan zo gemakkelijk is, waarom
zijn dan niet alle macro shots in dit deel van het forum zoals de mijne? ...toestel met macro-lens in je pollen steken. Dan kan je zelf ontdekken hoe "gemakkelijk" het is...
...
: Bestel maar rap nieuwe want zolang ik midden in gent woon zal dit men onderwerp blijven. ...het ook libellen, zweefjes en vlinders
zijn zoals bij de rest?
En vliegen zijn op zich mssn niet de meest gewenste en geliefde beestjes maar in macro vind ik ze door hun mooie detailering, wel iets hebben.
De reden dat ik na 4 maand al zo foto's trek is omdat ik iemand ben die, eens ik me in iets interesseer, er volledig voor ga. In die 4 maand is elke vrij minuut
gegaan naar het lezen van boeken, bekijken van filmpjes en oefenen. Ik bedoel dit zeker niet denigrerend, maar als het dan zo gemakkelijk is, waarom
zijn dan niet alle macro shots in dit deel van het forum zoals de mijne? Iedereen heeft een eigen leercurve en bij de één is die curve iets minder steil dan bij
de andere. De mijne is redelijk steil omdat ik er gewoon enorm veel moeite voor doe om zo opnames te behalen. Wil gerust eens met je afspreken en je mijn
toestel met macro-lens in je pollen steken. Dan kan je zelf ontdekken hoe "gemakkelijk" het is...
Dan kan ik meer 1 ding zeggen: Bestel maar rap nieuwe want zolang ik midden in Gent woon zal dit men onderwerp blijven. De meer "exotische" insecten
vind je hier niet terug en ik ga macro-fotografie niet gaan opgeven omdat iemand niet graag vliegen ziet... Of moeten het ook libellen, zweefjes en vlinders
zijn zoals bij de rest?
Mvg,
Kenneth
U hoeft zicht niet te verdedigen. doe gerust voort. Grappig is altijd dat men:
U hoeft zicht niet te verdedigen. doe gerust voort. Grappig is altijd dat men:
Iets wil leren
Graag kritiek wil
Maar je mag dat VOORAL NIET zeggen
Niks dus. Case closed.
Next.
Een foto bekritiseren is 1 ding, zeggen dat een foto je kotsmisselijk maakt is een ander...
Maar ja, tis zoals ze zeggen zeker.... De beste stuurmannen staan aan wal...
Welke interessante onderwerpen? Geef misschien zelf eens het voorbeeld... dan heb je waarschijnlijk minder motilium nodig en help je de TS tenminste op (jouw) goede weg.
tja. Ik ben geen macro fotograaf. Alleen als ik (opnieuw) verveeld word door het beeld wegens 'uitgeknepen' citroen', dan geef ik dat aan als kritiek.
Juist doordat zijn techniek veelbelovend is, monter ik hem wat aan. Echter, techniek is van heel het fotografiegebeuren het gemakklijkste onderdeel, dat leer je idd. uit de boekjes - het leren ZIEN van situaties niet. Dat leer je enkel door het te doen, beoordelingen krijgen en daardoor verbeteren.
Wat de TS ermee doet is mij redelijk om het even.
Mij interresseert allen wat de fotograaf mij verteld via het beeld, niet hoelang hij in een boom heeft gezeten of welk fantastische features zijn camera wel heeft.
Het eeuwige EXIF gezever (scherpte, f-stop, sluitertijd) is niet aan mij besteed.
Een foto bekritiseren is 1 ding, zeggen dat een foto je kotsmisselijk maakt is een ander...
Maar ja, tis zoals ze zeggen zeker.... De beste stuurmannen staan aan wal...
Ik vind vliegen en ander kruipend gedoe vieze beesten. Kan er niks aan doen.
Zeer prachtige foto's, WOW en zonder statief
wou dat ik het ook al zo kon, het geeft me wel veel zin om verder te oefenen als ik zulke foto's zie, nog eens in een woord Prachtig
grt Rosie
GROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Ik vind vliegen en ander kruipend gedoe vieze beesten. Kan er niks aan doen.
N
Daar kan ik inkomen en respecteren, maar breng je boodschap de volgende keer dan op een iets fatsoenlijkere manier over...
Omdat je het tussen "beelzebub brackets" zet, geeft het je nog niet het recht met modder te gaan gooien...
Ik ben even gaan kijken naar oudere posts en je hebt hier rond vroeger al een "flame"-post gestart (klikie) en die is toen ook niet op
de meest positieve manier ontvangen... Wie leert er dan niks van gegeven kritiek?
Mvg
Daar kan ik inkomen en respecteren, maar breng je boodschap de volgende keer dan op een iets fatsoenlijkere manier over...
Omdat je het tussen "beelzebub brackets" zet, geeft het je nog niet het recht met modder te gaan gooien...
Ik ben even gaan kijken naar oudere posts en je hebt hier rond vroeger al een "flame"-post gestart (klikie) en die is toen ook niet op
de meest positieve manier ontvangen... Wie leert er dan niks van gegeven kritiek?
Mvg
Kan me niet herinneren ooit hier positief ontvangen te zijn. Ik probeer potentieel goede fotografen die ik ok vind FF met hun neus in hun zelfgenoegzame taart te drukken. als je daar niet tegen kunt, mij ook goed.
Kan me niet herinneren ooit hier positief ontvangen te zijn. Ik probeer potentieel goede fotografen die ik ok vind FF met hun neus in hun zelfgenoegzame taart te drukken. als je daar niet tegen kunt, mij ook goed.
Nerdi
Ik vind het goed dat je dat doet en dat is de reden waarom ik post. Werk gewoon even aan de manier HOE je dit doet... Je bedoelt het goed
maar brengt het slecht over. Er bestaat nog zoiets als etiquette...
Comment