Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaja weer een portie vliegen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jaja weer een portie vliegen...

Goede scherpe opnames. Mooiste BG voor mij in 2. Mooiste compo in 1 met ruimte voor en na
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Nog maar 4 maanden fotograferen en zulke vervelende beesten zo mooi weten vast te leggen. Dat belooft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
        Nog maar 4 maanden fotograferen en zulke vervelende beesten zo mooi weten vast te leggen. Dat belooft...
        Of bewijst dat er niks an is ....
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          <Beelzebub mode>
          Je techniek is in orde. Voorbeelden genoeg. Nu moet je nog leren iets interressant te fotograferen.
          Kwestie dat mijn voorraad motilium bijna op is
          </Beelzebub mode>
          http://nl.wikipedia.org/wiki/Be%C3%ABlzebub
          Welke interessante onderwerpen? Geef misschien zelf eens het voorbeeld... dan heb je waarschijnlijk minder motilium nodig en help je de TS tenminste op (jouw) goede weg.
          Jean Pierre.

Comment

Of bewijst dat er niks an is ....
            De reden dat ik na 4 maand al zo foto's trek is omdat ik iemand ben die, eens ik me in iets interesseer, er volledig voor ga. In die 4 maand is elke vrij minuut
            gegaan naar het lezen van boeken, bekijken van filmpjes en oefenen. Ik bedoel dit zeker niet denigrerend, maar als het dan zo gemakkelijk is, waarom
            zijn dan niet alle macro shots in dit deel van het forum zoals de mijne? Iedereen heeft een eigen leercurve en bij de één is die curve iets minder steil dan bij
            de andere. De mijne is redelijk steil omdat ik er gewoon enorm veel moeite voor doe om zo opnames te behalen. Wil gerust eens met je afspreken en je mijn
            toestel met macro-lens in je pollen steken. Dan kan je zelf ontdekken hoe "gemakkelijk" het is...

Je techniek is in orde. Voorbeelden genoeg. Nu moet je nog leren iets interressant te fotograferen.
            Kwestie dat mijn voorraad motilium bijna op is
            [/url]
            Dan kan ik meer 1 ding zeggen: Bestel maar rap nieuwe want zolang ik midden in Gent woon zal dit men onderwerp blijven. De meer "exotische" insecten
            vind je hier niet terug en ik ga macro-fotografie niet gaan opgeven omdat iemand niet graag vliegen ziet... Of moeten het ook libellen, zweefjes en vlinders
            zijn zoals bij de rest?
            En vliegen zijn op zich mssn niet de meest gewenste en geliefde beestjes maar in macro vind ik ze door hun mooie detailering, wel iets hebben.

Mvg,
            Kenneth
            If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kvm77 Bekijk bericht
              de reden dat ik ... Maar als het dan zo gemakkelijk is, waarom
              zijn dan niet alle macro shots in dit deel van het forum zoals de mijne? ...toestel met macro-lens in je pollen steken. Dan kan je zelf ontdekken hoe "gemakkelijk" het is...
              ...

: Bestel maar rap nieuwe want zolang ik midden in gent woon zal dit men onderwerp blijven. ...het ook libellen, zweefjes en vlinders
              zijn zoals bij de rest?
              En vliegen zijn op zich mssn niet de meest gewenste en geliefde beestjes maar in macro vind ik ze door hun mooie detailering, wel iets hebben.
              :d :d :d
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KVM77 Bekijk bericht
                De reden dat ik na 4 maand al zo foto's trek is omdat ik iemand ben die, eens ik me in iets interesseer, er volledig voor ga. In die 4 maand is elke vrij minuut
                gegaan naar het lezen van boeken, bekijken van filmpjes en oefenen. Ik bedoel dit zeker niet denigrerend, maar als het dan zo gemakkelijk is, waarom
                zijn dan niet alle macro shots in dit deel van het forum zoals de mijne? Iedereen heeft een eigen leercurve en bij de één is die curve iets minder steil dan bij
                de andere. De mijne is redelijk steil omdat ik er gewoon enorm veel moeite voor doe om zo opnames te behalen. Wil gerust eens met je afspreken en je mijn
                toestel met macro-lens in je pollen steken. Dan kan je zelf ontdekken hoe "gemakkelijk" het is...

Dan kan ik meer 1 ding zeggen: Bestel maar rap nieuwe want zolang ik midden in Gent woon zal dit men onderwerp blijven. De meer "exotische" insecten
                vind je hier niet terug en ik ga macro-fotografie niet gaan opgeven omdat iemand niet graag vliegen ziet... Of moeten het ook libellen, zweefjes en vlinders
                zijn zoals bij de rest?

Mvg,
                Kenneth
                U hoeft zicht niet te verdedigen. doe gerust voort. Grappig is altijd dat men:
                1. Iets wil leren
                2. Graag kritiek wil
                3. Maar je mag dat VOORAL NIET zeggen

Niks dus. Case closed.

Next.

Comment

U hoeft zicht niet te verdedigen. doe gerust voort. Grappig is altijd dat men:
                  1. Iets wil leren
                  2. Graag kritiek wil
                  3. Maar je mag dat VOORAL NIET zeggen

Niks dus. Case closed.

Next.
                  Een foto bekritiseren is 1 ding, zeggen dat een foto je kotsmisselijk maakt is een ander...
                  Maar ja, tis zoals ze zeggen zeker.... De beste stuurmannen staan aan wal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                    Welke interessante onderwerpen? Geef misschien zelf eens het voorbeeld... dan heb je waarschijnlijk minder motilium nodig en help je de TS tenminste op (jouw) goede weg.
                    tja. Ik ben geen macro fotograaf. Alleen als ik (opnieuw) verveeld word door het beeld wegens 'uitgeknepen' citroen', dan geef ik dat aan als kritiek.
                    Juist doordat zijn techniek veelbelovend is, monter ik hem wat aan. Echter, techniek is van heel het fotografiegebeuren het gemakklijkste onderdeel, dat leer je idd. uit de boekjes - het leren ZIEN van situaties niet. Dat leer je enkel door het te doen, beoordelingen krijgen en daardoor verbeteren.
                    Wat de TS ermee doet is mij redelijk om het even.
                    Mij interresseert allen wat de fotograaf mij verteld via het beeld, niet hoelang hij in een boom heeft gezeten of welk fantastische features zijn camera wel heeft.
                    Het eeuwige EXIF gezever (scherpte, f-stop, sluitertijd) is niet aan mij besteed.

YMMV Nerdi

Comment

Een foto bekritiseren is 1 ding, zeggen dat een foto je kotsmisselijk maakt is een ander...
                      Maar ja, tis zoals ze zeggen zeker.... De beste stuurmannen staan aan wal...
                      Ik vind vliegen en ander kruipend gedoe vieze beesten. Kan er niks aan doen.

N

Comment

Zeer prachtige foto's, WOW en zonder statief
                        wou dat ik het ook al zo kon, het geeft me wel veel zin om verder te oefenen als ik zulke foto's zie, nog eens in een woord Prachtig
                        grt Rosie
                        GROETJES ROSIE
                        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

kvind het ook vieze beesten zoals Nerdifant, maar beoordeel fotografisch
                          knap detail met een mooie belichting
                          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Ik vind vliegen en ander kruipend gedoe vieze beesten. Kan er niks aan doen.

N
                            Daar kan ik inkomen en respecteren, maar breng je boodschap de volgende keer dan op een iets fatsoenlijkere manier over...
                            Omdat je het tussen "beelzebub brackets" zet, geeft het je nog niet het recht met modder te gaan gooien...

Ik ben even gaan kijken naar oudere posts en je hebt hier rond vroeger al een "flame"-post gestart (klikie) en die is toen ook niet op
                            de meest positieve manier ontvangen... Wie leert er dan niks van gegeven kritiek?

Mvg

Comment

Daar kan ik inkomen en respecteren, maar breng je boodschap de volgende keer dan op een iets fatsoenlijkere manier over...
                              Omdat je het tussen "beelzebub brackets" zet, geeft het je nog niet het recht met modder te gaan gooien...

Ik ben even gaan kijken naar oudere posts en je hebt hier rond vroeger al een "flame"-post gestart (klikie) en die is toen ook niet op
                              de meest positieve manier ontvangen... Wie leert er dan niks van gegeven kritiek?

Mvg

Kan me niet herinneren ooit hier positief ontvangen te zijn. Ik probeer potentieel goede fotografen die ik ok vind FF met hun neus in hun zelfgenoegzame taart te drukken. als je daar niet tegen kunt, mij ook goed.

Nerdi

Comment

Kan me niet herinneren ooit hier positief ontvangen te zijn. Ik probeer potentieel goede fotografen die ik ok vind FF met hun neus in hun zelfgenoegzame taart te drukken. als je daar niet tegen kunt, mij ook goed.

Nerdi
                                Ik vind het goed dat je dat doet en dat is de reden waarom ik post. Werk gewoon even aan de manier HOE je dit doet... Je bedoelt het goed
                                maar brengt het slecht over. Er bestaat nog zoiets als etiquette...

Comment

Working...
                                X