Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel knap!
Ik had de fietser ook liever niet aan het ijsjeskraam zien plakken, maar ja, je hebt wellicht snel moeten schieten. Desondanks blijft het een prachtige foto!
Allen bedankt voor het mooie commentaar en de tips wat betreft de fietser ...
Heb andere exemplaren waar de fietser dan nog een stukje voor " Martine " komt en vind dan persoonlijk dat dit afbreuk doet aan " Martine ". De fietser iets later laten komen was misschien ook wel een optie, maar dan vreesde ik een beetje dat hij teveel tegen " het kader " zou oprijden. De ene fietser reed ook al wat vlugger of trager dan de andere ...
Knap !!!!! als de fietser nu nog een meter verder of slechts een halve meter verder was gereden was de foto nog beter
Mag gerust in straatfotografie worden gepost.
Overstijgt het niveau van een beginnersfoto.
Grupello,
'k Zal toch misschien eens de stap moeten wagen ? Hoewel ik veel geleerd heb, besef ik en ondervind ik nog steeds dat er nog heel wat zaken zijn die ik niet kan of waar het misloopt. Ik beschouw me dus nog steeds als een " lerende " fotografe.
Enne wat je daar schreef over den hof, dat is wellicht nog niet aan mij besteed.
Deze vind ik ook super
Is dit zonder Photoshop gedaan ? Is de fietser onscherp puur door de bewegingsonscherpte of heb je die wazigheid nog op een andere manier verkregen ?
PEMA,
Foto is gemaakt vanop statief en er is hier bewust gekozen om de fietser in onscherpte te krijgen. Ik werkte daarom met de eerder langere sluitertijd. Door het werken vanop statief was dit dus geen probleem.
1. fietser uitknippen en plakken als nieuwe afbeelding (met omgeving - zonder Martine haar zaak)
2. fiets op jouw foto wegclonen met stuk zee en kade van voor de fietser.
3. Uitgeknipte fietser inplakken op de plaats die je wil....
Hier zie je wat je er kan van maken. In dit geval is hij opgeslagen als *.PSD file en kan ik hem nog verder vooruit of terug dichter tegen het stalletje aanbrengen.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Mooi beeld... de zomer is nog maar net voorbij gefietst of alles is al verlaten. Het geeft
altijd een beetje een triest gevoel. Tegelijkertijd komt de plaats weer tot rust. Het is
mooi en geeft me stof tot nadenken... dus in de war geraken.
Bedankt voor het kijken en het commentaar.
Brombeer : van harte bedankt voor de tijd die je nam om te werken aan deze foto.
Ik probeerde het, maar wellicht is dit voor jou een stuk eenvoudiger dan voor mij. Ik krijg hem niet zoals gewenst. Enfin, een klusje om eens te klaren op een dag dat ik niet weet wat gedaan Het wordt echter wel een andere foto en dat is voor mij eventjes wennen.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment