Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haspengou 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• haspengou 1

;hoi allemaal,
    ik ga aan een reeksje beginnen met allemaal foto's uit haspengou.
    vandaag dus de eerste foto's.
    enne G.R. ik heb uw commentaar van mijn vorige post ter harte genomen, en dit is het resultaat

Last edited by Martijn1980; 13 februari 2011, 08:48.
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

Re: haspengou 1

de eerste foto is een HDR.
    iss deze HDR volgens jullie geslaagd?

Comment

Ik mis bij alle drie de foto's wat scherpte .

Foto 1 had ik zelf voor die boom gaan staan niet er achter , de boom geeft geen meerwaarde aan je foto . De HDR daar zie ik niet zo veel van met welk programma werkje ?

Foto 2 zegt mij niets .

Foto 3 is de beste mits hij nog wat scherper is .

Probeer eens met BD-Sizer te werken om je foto's te verkleinen en te verscherpen en dan pas te uploaden naar webalbum . Ik ben zeker dat ze er beter gaan uitkomen

Groeten

Joeri
      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
        Ik mis bij alle drie de foto's wat scherpte .

Foto 1 had ik zelf voor die boom gaan staan niet er achter , de boom geeft geen meerwaarde aan je foto . De HDR daar zie ik niet zo veel van met welk programma werkje ?

Foto 2 zegt mij niets .

Foto 3 is de beste mits hij nog wat scherper is .

Probeer eens met BD-Sizer te werken om je foto's te verkleinen en te verscherpen en dan pas te uploaden naar webalbum . Ik ben zeker dat ze er beter gaan uitkomen

Groeten

Joeri
        bij mijn zijn alledrie de foto's haarscherp. maar ik zal zien of er nog anderen zijn die ze niet scherp vinden voor een ik een update doe.
        wat de HDR van de eerste foto betreft: is het niet juist de bedoeling dat je bijna niet ziet dat dit toegepast is ? dit om het realistisch te houden. ik vind dat deze boom wel op de eerste foto hoort (die boom is nu juist mijn onderwerp en zonder onderwerp heeft een foto geen reden tot bestaan)

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
          bij mijn zijn alledrie de foto's haarscherp. maar ik zal zien of er nog anderen zijn die ze niet scherp vinden voor een ik een update doe.
          Laat ik dan maar de volgende zijn die ze niet scherp vind. De laatste vind ik een erg "futloze" plaat wat licht en contrast aangaat, met een beetje aandacht hiervoor zou dat een mooi plaatje kunnn worden.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

hier is een update van de tweede en derde foto.
            groeten.
            bij deze ook eens de eerste foto in zwart/wit

Last edited by Martijn1980; 13 februari 2011, 08:05.

Comment

Martijn

Op de voorgangers in dit draadje kan ik niet veel toevoegen of af doen...
              Maar heb toch een "klein" beetje ervaring met hdr...
              Wat ik wel weet over hdr is dat er zowel fervente voor -als tegenstanders zijn. Dat er mensen zijn die het subtiel gebruiken en dat er mensen zijn die het overmatig gebruiken. Zo denk ik persoonlijk, dat hdr oorspronkelijk niet ontworpen werd om er overdreven tonemapping mee te doen. (Kwestie van smaak) Volgens mij werd het ontworpen voor de redenen die in de naam zelf zit...een hoger dynamisch bereik bekomen in je foto. Wanneer kun je dit, volgens mij dan toch, best gebruiken: als je met grote tegenstellingen zit in je belichting. Wanneer vind ik het subtiel toegepast als je deze tegenstellingen kunt verminderen tot een meer aanvaardbaar niveau zonder je foto om zeep te helpen met overdreven ruis of overdreven tonemapping.
              Zo heb ik voor mezelf al vastgesteld dat hdr met drie of meer foto's zeeeeer mooie resultaten kan halen in bijvoorbeeld interieurs van kerken,monumenten,enz... Zelf heb ik met deze techniek buiten-in de natuur nog niets treffelijks gebakken (met bracketing of drie of meer foto's). Dit om reden dat er wel altijd iets beweegt door de wind en dit kan resulteren in onscherpte op je foto. Dan heb je nog pseudo-hdr zoals toegepast in mijn "poort naar Eden." Deze vertrekt vanuit één foto. Wat ik ook nog meen te weten is dat niet alle software die het item hdr in zich heeft even goed overweg kan met hdr.
              Maar...dit is mijn mening en ik weet heel zeker dat er nog veel andere meningen daaromtrent zijn.

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Martijn

Op de voorgangers in dit draadje kan ik niet veel toevoegen of af doen...
                Maar heb toch een "klein" beetje ervaring met hdr...
                Wat ik wel weet over hdr is dat er zowel fervente voor -als tegenstanders zijn. Dat er mensen zijn die het subtiel gebruiken en dat er mensen zijn die het overmatig gebruiken. Zo denk ik persoonlijk, dat hdr oorspronkelijk niet ontworpen werd om er overdreven tonemapping mee te doen. (Kwestie van smaak) Volgens mij werd het ontworpen voor de redenen die in de naam zelf zit...een hoger dynamisch bereik bekomen in je foto. Wanneer kun je dit, volgens mij dan toch, best gebruiken: als je met grote tegenstellingen zit in je belichting. Wanneer vind ik het subtiel toegepast als je deze tegenstellingen kunt verminderen tot een meer aanvaardbaar niveau zonder je foto om zeep te helpen met overdreven ruis of overdreven tonemapping.
                Zo heb ik voor mezelf al vastgesteld dat hdr met drie of meer foto's zeeeeer mooie resultaten kan halen in bijvoorbeeld interieurs van kerken,monumenten,enz... Zelf heb ik met deze techniek buiten-in de natuur nog niets treffelijks gebakken (met bracketing of drie of meer foto's). Dit om reden dat er wel altijd iets beweegt door de wind en dit kan resulteren in onscherpte op je foto. Dan heb je nog pseudo-hdr zoals toegepast in mijn "poort naar Eden." Deze vertrekt vanuit één foto. Wat ik ook nog meen te weten is dat niet alle software die het item hdr in zich heeft even goed overweg kan met hdr.
                Maar...dit is mijn mening en ik weet heel zeker dat er nog veel andere meningen daaromtrent zijn.

Groetjes
                Marc
                ik heb HDR gebruikt om ook detail te krijgen in de voorkant van de boom.
                als ik gewoon mijn sluitertijd naar beneden zou halen zou mijn lucht compleet uitgebrand zijn.
                maar als jullie niet zien dat dit is toegepast dan beschouw ik dat als een goed teken.

Wat de scherpte betreft van de foto's... tsja daar ben ik een beetje het noorden kwijt.
                wat voor de één scherp is, is blijkbaar niet scherp voor de andere. Wat voor die andere scherp is, is dan weer teveel verscherpt voor iemand anders...
                zijn hier exacte waarden voor of is dit op gevoel??.
                scherper dan in de eerste post kan ik de foto's onmogelijk krijgen uit mijn bakske en ik ben nog altijd van mening dat het niet de bedoeling kan zijn dat foto's hier beoordeeld worden op "het gebruikte materiaal"

Comment

Foto 1: dichtgelopen zwart in de boom (had je via hdr kunnen oplichten), te harde contrasten, mist scherpte

Foto 2: mist scherpte bij dit diafragma. omgekeerd was beter geweest: groot diafragma gebruiken en echt scherpstellen op je hoofdonderwerp

Foto 3: Had scherp moeten zijn, maar is het niet. Het ontbreekt aan belichting en contrast. Compositie is ook niet dat: Ofwel had je beter dichter gestaan (veel dichter) ofwel veel verder om het in het geheel van het landschap op te laten gaan
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Foto 1: dichtgelopen zwart in de boom (had je via hdr kunnen oplichten), te harde contrasten, mist scherpte

Foto 2: mist scherpte bij dit diafragma. omgekeerd was beter geweest: groot diafragma gebruiken en echt scherpstellen op je hoofdonderwerp

Foto 3: Had scherp moeten zijn, maar is het niet. Het ontbreekt aan belichting en contrast. Compositie is ook niet dat: Ofwel had je beter dichter gestaan (veel dichter) ofwel veel verder om het in het geheel van het landschap op te laten gaan
                    ik denk dat ik eens naar de dokter moet gaan
                    blijkbaar is er iets serieus mis met mijn ogen.
                    ofwel kan ik beter met een paarduizend euro's naar de fotowinkel gaan en mij een beeetje high-tech materiaal gaan kopen waarmee haarscherpe foto's wel mogelijk zijn.

groeten

Comment

Martijn schreef:
                      ofwel kan ik beter met een paarduizend euro's naar de fotowinkel gaan en mij een beeetje high-tech materiaal gaan kopen waarmee haarscherpe foto's wel mogelijk zijn.
                      Ik denk niet dat dit zo bedoeld wordt hoor...
                      Heb het ook al meegemaakt dat na plaatsing m'n foto's plots niet meer zo scherp zijn...het verkleinen kan daar deels oorzaak van zijn (zie m'n grauwe gans)
                      Enne, zit momenteel op een laptopken waarbij het kantelen van het schermpje enorm veel invloed heeft op een foto...Maar denk niet dat de mensen die commentaar geven over één nacht ijs gaan...waarmee ik bedoel dat ik er tamelijk van overtuigd ben dat zij op een gekalibreerde monitor kijken. Die kalibratie slaat dan ook meer op kleuren dan op scherpte..

Groetjes
                      Marc
                      Last edited by Brombeer; 13 februari 2011, 08:38. Reden: Toevoeging
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Foto's die je verkleint om op fora te zetten boeten altijd aan kwaliteit in. Het is beste wat je kan doen is tot zo'n 10% verscherpen in zo'n gevallen.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                          Martijn schreef:

Ik denk niet dat dit zo bedoeld wordt hoor...
                          Heb het ook al meegemaakt dat na plaatsing m'n foto's plots niet meer zo scherp zijn...het verkleinen kan daar deels oorzaak van zijn (zie m'n grauwe gans)
                          Enne, zit momenteel op een laptopken waarbij het kantelen van het schermpje enorm veel invloed heeft op een foto...Maar denk niet dat de mensen die commentaar geven over één nacht ijs gaan...waarmee ik bedoel dat ik er tamelijk van overtuigd ben dat zij op een gekalibreerde monitor kijken. Die kalibratie slaat dan ook meer op kleuren dan op scherpte..

Groetjes
                          Marc
                          ik verklein mijn foto's altijd in photoshop en daarna verscherp ik ze nog.
                          daar kan het dus niet aan liggen.
                          groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Foto's die je verkleint om op fora te zetten boeten altijd aan kwaliteit in. Het is beste wat je kan doen is tot zo'n 10% verscherpen in zo'n gevallen.
                            dit is al gebeurd vinnydizzy.
                            moet ik ze nog meer verscherpen of heeft dit weinig zin volgens jou?
                            of kan ik best de opnames overdoen? al denk ik niet dat dit veel zal helpen daar het onmogelijk is voor mij om de foto's nog scherper te schieten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                              .............
                              of....misschien je huidige materiaal goed/beter gebruiken!

neem nou de exif van de derde opname, dan kan je toch geen scherpe opname verwachten?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X