Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

here we come

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• here we come

Foto van deze morgen met : f 4 iso 100 1/800 sec

canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Re: here we come

Iso 100? Er zit wel zeer veel ruis in de foto, komt dit door de nabewerking?
    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

foto heeft wel iets
      compo vind ik heel goed gevonden
      ben wel aan het twijfelen of ik zou scherp stellen op het mos of toch op de eerste quad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
        Iso 100? Er zit wel zeer veel ruis in de foto, komt dit door de nabewerking?

In verband met aanwezige ruis. Die verbaasde me ook . Oorzaak ? Foto is in raw gefotografeerd. Belichtingscompensatie zet ik dan wat naar links omdat me is gezegd dat je beter kunt oplichten als te lichte foto's verdonkeren. In die dreef was het erg donker, dus donkere foto. Die heb ik heel fel moeten oplichten. Ik ben geen techneut, maar ik vermoed dat daar de oorzaak ligt. Scherpgesteld op bomen. Ik heb nog een foto, scherp gesteld op Quads, maar die vind ik niet zo goed.
        gr
        canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Toch beter ISO verhoogd dan hoor, als het in een donkere dreef was. Waarvoor dient die anders?
          Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Doordacht van opname en vind deze van inhoud en verhaal een zekere spanning oproepen. De ruis stoort me in dit beeld niet mocht zelfs wat meer (wie weet ?)
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Medussa, ik vind net die quads onscherp en de boom scherp mooi gezien.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
              X