Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wat geoefend op kleinzoon.
Zit nog niet in de fotobewerking eerst clicken, kwestie van eerst leren stappen voor ik kan lopen.
Hoop toch dat deze iets of wat geslaagd is ondanks de verkeerde achtergrond
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
storend is de achtergrond niet.
omdat je door te flitsen het kind goed hebt geïsoleerd van die achtergrond.
ook doordat je de foto in zwartwit hebt omgezet, gaat de achtergrond minder aandacht vragen dan in kleur.
(nu heb je enkel nog de structuren en grijswaarden, anders komen daar ook de kleuren bij)
Vind deze toch een goede poging ... Zoals voorganger aangeeft, ook al goed dat je omgezet hebt naar zw, nu werkt de kast zeker niet storend. Niet elke potretfoto moet op een "cleane " achtergrond zijn ... Deze kan soms heel subtiel wel iets vertellen over de ruimte waar de persoon aanwezig was.
En zoals je zelf aangeeft : oefenen .... Heel veel oefenen, want daar haal je ook heel wat uit.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Hoho, Bommasien, het betere werk komt eraan
Mooi de 'storende' achtergrond weggewerkt door de zw/w omzetting, die trouwens goed geslaagd is. Scherp waar het moet zijn, mooie pose van een mooi kindje, ogen staan er goed op,....
Waarschijnlijk wel met een on-camera flits? Misschien volgende keer wat minder centraal.
Maar je bent goed bezig
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
@ voorgaande: versta niet wat hiermee bedoeld wordt, ik ben ook nog maar een cursisje hé
Door het 'grote' vermogen (huh) van de flits en de positie ervan (typisch een on-camera flits) krijgt je model het flitslicht pal ik het gezicht waardoor het relief van het gezicht en de huiddetail volledig verloren gaat - het gaat er als het ware plat uitzien.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Comment