Ik ben onlangs de hobby wat aan het uitbreiden met een poging om een eigen (beperkte) studio op te bouwen. Ik had me al laten vertellen dat dit niet direct de simpelste discipline is van fotografie en ondertussen ben ik er zelf ook al achtergekomen dat dat op zijn zachtst gezegd toch wel lijkt te kloppen :-).
Een eerste foto waarvan ik denk dat er mogelijkheden moeten zijn om er iets mee bij te leren van jullie heb ik hieronder gepost. De foto komt rechtstreeks uit de camera en is gewoon wat kleiner gemaakt om hier te kunnen posten, verder is er geen nabewerking op gebeurd omdat ik graag wat wil bijleren over het fotograferen zelf en niet direct over de aanpassingen achteraf.

-- exif --
Canon EOS 50D
Lensopening: F/32
brandpunt: 55mm
Belichtingstijd: 1/100 sec.
ISO: 100
De opstelling zag er zo uit:

Rechts als hoofdlicht.
Links om de schaduw uit te lichten.
Achter om het hoedje wat te laten blinken aan de onderkant.
Alle tips en tricks zijn van harte welkom :-).
Een eerste foto waarvan ik denk dat er mogelijkheden moeten zijn om er iets mee bij te leren van jullie heb ik hieronder gepost. De foto komt rechtstreeks uit de camera en is gewoon wat kleiner gemaakt om hier te kunnen posten, verder is er geen nabewerking op gebeurd omdat ik graag wat wil bijleren over het fotograferen zelf en niet direct over de aanpassingen achteraf.

-- exif --
Canon EOS 50D
Lensopening: F/32
brandpunt: 55mm
Belichtingstijd: 1/100 sec.
ISO: 100
De opstelling zag er zo uit:

Rechts als hoofdlicht.
Links om de schaduw uit te lichten.
Achter om het hoedje wat te laten blinken aan de onderkant.
Alle tips en tricks zijn van harte welkom :-).
Comment