Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste foto's

Ik ben nieuw op dit forum en sinds 1 week de eigenaar van een spiegelreflexcamera.

Ik heb geen voorkennis van fotografie en had graag de mening van jullie gekregen over mijn eerste foto's.

Het is belangrijk om te weten of ze of zijn voor mijn verdere ontwikkeling. Alles is genomen met een 18-105mm lens & op de M stand (niet automatisch). Buiten het bijsnijden op foto 2 en het resize is er niets in photoshop gebeurd. Zelfs de kleuren werden niet bijgewerkt.

De eerste is met mijn externe flits achter het onderwep.

1/200
    f/4.5
    ISO 1600
    35mm focal length 60

1/10
    f/4.8
    ISO 3200
    zonder flits
    35mm focal length 67

1/30
    f/5
    ISO 2000
    zonder flits
    35mm focal length 78

Alle tips zijn welkom. Zowel + als -.

Ik heb deze gewoon op het goed gevoel genomen, maar zou graag mij meer hierin verdiepen.

tnx
    Andy
    Last edited by Dragon-Eye; 24 oktober 2010, 18:20.
    Nikon D90 - Batterygrip MB-D80 - Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR - Nikkor AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 G IF-ED VR - Nikkor AF-S 50mm f/1,8G - Nikon SB-900 Speedlight - Lowepro Flipside 400AW - Manfrotto 055XPROB - Manfrotto 804RC2 - BlackRapid RS-5

Re: eerste foto's

Ik wil je zeker niet ontmoedigen maar ik zou toch op zoek gaan naar wat interessantere onderwerpen om te fotograferen. De eerste is als onderwerp niet slecht maar de achtergrond past er niet bij en de scherpte van het onderwerp ontbreekt.
    Toen ik een jaar geleden mijn eerste toestel kocht waren mijn eerste foto's echt niet om aan te zien maar door veel te lezen op dit forum en veel foto's te bekijken ben ik stilletjes aan op de goeie weg geraakt.
    Veel foto's maken om je toestel goed te leren kennen en eens nagaan welke onderwerpen je het meeste aanspreken in fotografie (landschap, portret, abstract, architectuur, enz...).
    Het is een heel leuke bezigheid dus blijven foto's maken en dan zal je merken dat je stilletjesaan beter wordt
    Last edited by mortierke; 24 oktober 2010, 20:19.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Ik sluit me aan bij Mortierke. Je bent te enthousiast als je zelfs een schilderij gaat fotograferen.

De M-stand zou ik als beginneling NIET nemen, wel de A-stand (experimenteren met scherptediepte) of S-stand (experimenteren met beweging).
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

@ mortierke
        Het is deze week niet echt schitterend weer geweest om buiten foto's te gaan nemen. Daarom dat ik binnenhuis aan het proberen was. De objecten lagen dus ook niet om te rapen. Persoonlijk vond ik de foto van de orchidee best mooi.
        Ik kreeg ook veel positieve commentaar hierop, daarom dat ik het aandurfde om jullie meningen hier te vragen.

@happy genes
        Ik ben begonnen met het gebruiken van de M-stand om het ineens goed te oefenen. Daarom dat ik ook de AUTO stand nog niet gebruikt heb.
        De foto van het schilderij is omdat ik moeilijk een blanco muur kon fotograferen en de spot erboven zorgde voor de verlichting. Daarom dat een flits niet nodig was.

Ik hoop dat het beter weer wordt zodat ik buiten kan beginnen fotograferen. Onderwerpen genoeg hier in de omgeving.

Bedankt voor de reacties en hopend op nog meer goeie tips.

Andy
        Nikon D90 - Batterygrip MB-D80 - Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR - Nikkor AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 G IF-ED VR - Nikkor AF-S 50mm f/1,8G - Nikon SB-900 Speedlight - Lowepro Flipside 400AW - Manfrotto 055XPROB - Manfrotto 804RC2 - BlackRapid RS-5

Comment

Deze link is één van mijn eerste posts hier op het forum waar ik niet zo'n goeie reacties op kreeg (achteraf gezien waren de foto's natuurlijk verre van goed) maar ik kreeg wel een aantal heel bruikbare tips als beginner waar ik veel uit geleerd heb.
          Ik zet mijn toestel bijna altijd op Av-stand (Canon) met een diafragma van f8 of f10 als ik landschappen fotografeer. Op die manier bepaalt het toestel zelf de sluitertijd.

Veel succes met je eerste buiten-foto's en laat er hier zeker wat van zien.
          En ook bij minder goed weer kan je mooie foto's maken hoor
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Het zijn inderdaad niet de interessantste onderwerpen om te fotograferen. De orchideetjes zijn dan nog het interessantst.

Foto 1: inderdaad een storende achtergrond, het onderwerp mist ook scherpte. Voor mij zelfs nog iets te donker. Door te flitsen is er links boven je onderwerp ook nog een storende weerkaatsing ervan.

Foto 2: eigenlijk saai onderwerp, scheef gekadreerd (of bijgesneden) dus dit trek je best recht.

Foto 3: Geen idee wat het is :P, ook weer scheef gekadreerd, het lijkt precies of het kan ieder moment naar rechts glijden. Ook een veel te drukke achtergrond voor mij, de flessen wijn links, en de glazen achteraan.

Dit is wat mij zo op het eerste zicht opvalt, maar de moed niet opgeven . Het is herfst en dan zijn er mooie beelden te klikken
            My photosite : www.indignephotography.tk

Comment

Working...
            X