Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Paddestoeltopic 236 deze week... :->
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Paddestoeltopic 236 deze week... :->
Niet vergeten je foto's te verscherpen (als laatste bewerking). Lees wat dat betreft dit draadje maar eens: klik!
In nummer twee wordt het onderwerp abrupt afgesneden door de rand van de foto, dat vind ik niet mooi.
Nummers 1 en 3 worden mooie foto's na 10% verscherping.Vriendelijke groet,
Jos
-
Bedankt voor de tips, ik had output sharpening aangevinkt in lightroom dan zal het origineel niet scherp genoeg geweest zijn.
Wat betreft de 2de foto, volledig akkoord, ik had graag de diagonaal oplopende lijn over de paddestoel topjes benadrukt, hoe zou jij de crop gedaan hebben? Of wat fotoshoppen aan de rechterkant? Origineel hieronder.
Comment
-
Ik zou eens een uitsnede proberen net onder de voetjes door en rechts van het kleine zwammetje, telkens een centimetertje ademruimte behouden. Links zo veel mogelijk diepte behouden.
Mooie foto's met absolute voorkeur voor de eerste .
grtjs,
Edje cSamen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Comment
-
wonderlijke wezens paddenstoelen. en als je je ze kunt eten nog meer. mooi in beeld gebracht.
Comment
-
oeh, een vraag: waarom niet in showcase? ze zijn meer dan mooi.
Comment
-
-
Ik zou eens een uitsnede proberen net onder de voetjes door en rechts van het kleine zwammetje, telkens een centimetertje ademruimte behouden. Links zo veel mogelijk diepte behouden.
En bedankt voor de lovende comments, ik ben nog beginneling, als ik er eentje showcase waardig vind dan zet ik hem eens in die rubriek, ik zie toch nog een kwaliteitsverschil met showcase foto's hoor, vooral scherpte.
Comment
-
Geef mij maar nr 2 zoals in 1ste post.
Geeft een mooie virtuele diagonaal lijn, onstaan uit de toppen van de paddestoelen en de achtergrond.
en zeker dat deze foto een mooie diepte creëerd.
geeft de foto dat ietje meer dan de "gewone" paddestoel-foto's
enkel spijtig dat de orginele kleur er niet meer in zit
Jos
Site
Comment
-
Foto 2 en foto 3 krijgen mijn voorkeur.
Wat betreft de uitsnede voor foto 2 ... Misschien eens uitsnijden tot net over de tweede van rechts en dan ook nog wat van onder er eventueel af. Voor de rest laten zoals hij is.
Compo en standpunt van foto 3 is mooi gekozen.
groeten,
dekaThere is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment
-
Ik vind dat tof, sommigen kankeren daarop, dat iedereen toch zijn "eigen" visie heeft, gelijk hier met "waar maken we onze crop". Gelukkig maar, anders trokken we allemaal dezelfde foto"s, zou een saaie boel zijn... :->
Deka, wat jij zegt klopt, heb ik ook eens geprobeerd en ziet er ook goed uit!
Nu zit ik met een luxeprobleem, welke wordt het nu.... :->
Grtz
Comment
Comment