Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Azuurwaterjuffer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Azuurwaterjuffer

    Ben ik ook nog welkom voor een ice tea? Ik lust geen bier

    Comment


    • #32
      Re: Azuurwaterjuffer

      Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
      Ben ik ook nog welkom voor een ice tea? Ik lust geen bier
      Ice tea,glasje gekoelde wijn (rode, witte), ...... kies maar op de menukaart
      altijd welkom
      Jos
      Site

      Comment


      • #33
        Re: Azuurwaterjuffer

        mag ik nog één zinnige vrag stellen? vanop welke afstand heb je die libelle getrokken?
        ik probeer al een tijdje wespen of bijen-op lavendel te trekken, en het lukt me niet. ofwel gaan de beestjes vliegen, ofwel is het niet mooi.
        Ik dezelfde lens als Framboosje
        iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

        Comment


        • #34
          Re: Azuurwaterjuffer

          Discussies zoals deze zijn imho 100x waardevoller dan de oooh's en aaah's in Showcase.

          Ik vind de scherpte van het origineel OK, en mijn eisen liggen daarin toch vrij hoog. Er staan geregeld foto's in showcase macro/closeup waar het onderwerp minder scherp is. De update van Djivan is m.i. duidelijk oververscherpt, waarschijnlijk mede door het feit dat de foto in dit klein formaat bewerkt is. Het originele beeld wel zal een zekere mate van verscherping wel kunnen verdragen.

          Het licht is ook goed onder controle gehouden. De kadrage vind ik daarentegen niet zo geslaagd, er is m.i. iets te veel ruimte aan de linkerkant die niets bijdraagt aan het beeld waardoor het geheel nogal onevenwichtig aandoet. De achtergrond is voor mij ook op het randje van drukte. Met een (langere) macrolens kun je zo'n dingen al beter vermijden. Beste manier om een rustige achtergrond te bekomen is een juffertje zoeken dat op een mooi geïsoleerd stengeltje zit.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #35
            Re: Azuurwaterjuffer

            Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
            55 mm, volledig ingezoomd dus. Maar ik heb in PS een klein randje weggesneden.
            @ blackgirl: AUB

            @ThierryM: die macrolens komt er dit was gewoon een testje met mijn kitlens

            Comment


            • #36
              Re: Azuurwaterjuffer

              danku!!
              ga ik toch nog eens proberen.msch ga ik te kort bij.
              iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

              Comment


              • #37
                Re: Azuurwaterjuffer

                Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk bericht
                danku!!
                ga ik toch nog eens proberen.msch ga ik te kort bij.
                De korstste scherpstelafstand van die lens is 25 cm, ga je dichterbij kun je niet meer scherpstellen.

                Comment

                Working...
                X