Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner

    Mij even voorstellen,

    Mijn naam is Marnix De Smedt,woon te Meldert bij Aalst ben 45 jaar jong, gehuwd en heb twee zonen. Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuw tijdverdrijf en hoop er nu een gevonden te hebben in de fotografie.... Hierdoor heb ik in een opwelling een spiegelreflex-camera gekocht. Totaal geen ervaring met fotografie, dus (volgens de verkoper) redelijk safe gegaan met de Nikon D5000 met AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-506G VR en een DX VR ZOOM-NIKKOR 55-200mm f4-5.6G IF-ED wat latijn is voor mij... Inmiddels heb ik er al wel een paar fotootjes mee gemaakt, maar nog niet echt in de technische mogelijkheden verdiept...

    Onze hond (Kijana)


    35mm ISO 200 1/800sec f/6.3



    Zomaar ergens in het veld.


    200mm ISO200 1/400sec f/5.6

    Zoals jullie zien nog veel te leren,maar ik doe mijn best...
    Last edited by fotonoob; 10 juli 2010, 08:55.
    I shall love the whole world,But I shall control Only myself.

  • #2
    Re: Beginner

    welkom beginner .. ook van een beginnerke
    en wees gerust voor mij is er ook nog veel latijn, ben al blij dat ik niet alleen ben
    maar met wat hulp gaan we dat hier zekers wel vinden.

    oh ja nog vergeten
    ik ga voor foto nummer 1 de hond ..
    Last edited by loena; 10 juli 2010, 08:54. Reden: iets vergeten

    Comment


    • #3
      Re: Beginner

      spijtig dat de ogen van de hond niet te zien zijn, zit ook een beetje krap in beeld zijn oor staat er niet helemaal op, maar zoals ze tegen mij ook zeggen, (zie bezoek van James) veel oefenen en proberen
      Groetjes
      Renéé

      Comment


      • #4
        Re: Beginner

        bij de eerste foto mis ik wat scherpte in de neus, dus je f-getal wat hoger zetten. Ook zoals hierboven vermeldt jammer dat de ogen van de hond er niet opstaan.

        Bij de tweede foto: horizon rechttrekken en in het vervolg misschien proberen om voor de tractor meer ruimte te laten. Nu lijkt het alsof de tractor tegen de rand gaat rijden
        Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

        Comment


        • #5
          Re: Beginner

          ik ben in september met avondlessen fotografie begonnen, je leert er echt heel veel bij. de moeite als je een spiegelreflexcamera goed wilt leren gebruiken.
          iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

          Comment


          • #6
            Re: Beginner

            Oorspronkelijk geplaatst door Vuokko Bekijk bericht
            Bij de tweede foto: horizon rechttrekken en in het vervolg misschien proberen om voor de tractor meer ruimte te laten. Nu lijkt het alsof de tractor tegen de rand gaat rijden
            Is inderdaad een algemene regel. Horizon steeds 'waterpas''. Bij foto's aan het water met een hellende horizon ga je anders steevast te horen krijgen dat de zee, het meer, de rivier 'uitloopt'.

            Wat beweegt (rijden, varen, vliegen ....) altijd meer ruimte voor het onderwerp dan er achter, anders heb je de indruk dat het onderwerp zo uit het beeld gaat verdwijnen , ook zo bij personen/dieren die ergens naar kijken.

            Nog zo'n algemeen regeltje is de 'horizonregel' : 1/3 - 2/3 (moet natuurlijk niet exact zijn) of omgekeerd al naargelang hetgeen moet primeren in beeld zich boven of onder de horizon bevindt.

            Zo zijn er nog een aantal 'regeltjes' maar je zult ze wel stap voor stap tegenkomen in de reacties op de foto's die je hier plaatst.

            Groetjes en fijne hobby gewenst

            Comment


            • #7
              Re: Beginner

              Bedankt voor de reacties en tips,
              Ik moet dus inderdaad nog heel wat leren. Hoe meer ik op dit forum rondsnuffel hoe meer interesse ik krijg in fotografie, als ik de foto's hier bekijk amai wat ben ik een noob :-)

              @ Blackgirl, Ik begin eind September ook aan een workshop (basiscursus digitale fotografie) gegeven door Vera Cammaer in de werf te Aalst ik kijk er al naar uit en hoop dat het de moeite waard is.

              Groeten, Marnix
              I shall love the whole world,But I shall control Only myself.

              Comment

              Working...
              X