Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avondwandeling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• avondwandeling

Tijdens een avondwandeling deze week nam ik deze foto's, de tweede is gemaakt met mijn "nieuwe" (tweedehands) 50 mm lens.

ISO: 100 - 1/6 sec - f3.5 - 18mm

ISO: 100 - 1/10 sec - f1.8 - 50mm

Bij de tweede foto lijkt het wel of het graan onderaan de foto scherper is dan de bloem, hoewel ik wel degelijk heb scherpgesteld op de bloem.

Laat maar weten wat beter kan.

Grts,
    Stijn
    Canon EOS 450D, Canon 18-55mm, Canon 55-250mm en Canon 50mm 1.8

Re: avondwandeling

Ik had de eerste foto liever helemaal scherp gezien, maar ja wie ben ik, zeker nog geen kenner.
    Grtn
    Renée

Comment

ik vind ze een beetje te donker. Wel mooie bokeh en zeer mooie kleuren.
      Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Comment

Ik volg Renée. Naar mijn mening hebben ze zelfs beide meer diepte nodig. Diafragma kleiner instellen dus...
        Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Wanneer ik de foto's bekijk heb ik het gevoel dat ik 'na te diep in het glas te hebben gekeken' nog een avondwandeling maak maar nogal last heb van die laatste 'Duvel'

Het lijkt alsof je via PS achteraf wat scherptediepte toevoegde, is dit zo ?
          Retinas
          Canon EOS 50D, 18-200mm IS

Comment

Bedankt voor de commentaar iedereen!

Oorspronkelijk geplaatst door Retinas Bekijk bericht
            Het lijkt alsof je via PS achteraf wat scherptediepte toevoegde, is dit zo ?
            Nee hoor, dat is niet het geval.

Grts,
            Stijn
            Canon EOS 450D, Canon 18-55mm, Canon 55-250mm en Canon 50mm 1.8

Comment

Ik vind vooral de eerste foto zeer geslaagd, goede compo, en vind het erg speciaal de scherptediepte zo.
              De tweede is leuk gedaan, maar ziet er een beetje vaag uit. Ik denk dat ik een horizon mis, of in ieder geval een 'lichter' deel.
              Groetjes
              Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Comment

Ik kan die eerste ook wel smaken.
                Geeft de sfeer weer van een zwoele zomeravond (wat het waarschijnlijk ook was ).

Comment

Working...
                X