Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Azuurwaterjuffer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Azuurwaterjuffer

    Daarnet eens de tuin ingetrokken op 'jacht' naar insecten.
    Deze azuurwaterjuffer was zo vriendelijk even te poseren voor mij

    Foto is genomen met mijn kitlens (18-55 mm f/3.5-5.6),maar een macrolens staat hoog genoteerd op mijn wishlist!



    Stand M
    Manuele focus, uit de hand geschoten (heb nog geen statief)
    55 mm
    f/5.6
    1/160
    iso 100
    PS: kleine crop, iets pittigere kleuren, onzuiverheden op blad weg

    / ???

    update:

    Last edited by framboosje; 29 juni 2010, 18:22. Reden: meer info

  • #2
    Re: Azuurwaterjuffer

    Het is nu niet mijn bedoeling hier elke foto te gaan nabewerken, maar ik vind toch dat veel foto's mits een kleine nabewerking toch mooier voor de dag komen.
    Als ik hem moet verwijderen geef me maar een seintje.



    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Azuurwaterjuffer

      Ik heb zoiets van: als je het al opmerkt en ziet wat er is en dit vastlegt is al een pluspunt.
      De betere uitvoering komt wel.
      Alhoewel dit geen slechte opname is.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Azuurwaterjuffer

        Dit vind ik heel knap ! Vanop welke afstand genomen ?
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Azuurwaterjuffer

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Dit vind ik heel knap ! Vanop welke afstand genomen ?
          55 mm, volledig ingezoomd dus. Maar ik heb in PS een klein randje weggesneden.
          Ik besef heel goed dat de kitlens hier een beperkende factor is. Graag zou ik een kleiner diafragma gehad hebben voor een mooier bokeh, en meer kunnen inzomen.
          En uiteraard haarscherp...
          Maar ik vrees dat ik alles uit die lens gehaald heb, dichter was niet mogelijk, scherper dan dit lukte mij ook niet.

          Eigenlijk is dit gewoon een test voor ik overga op de aanschaf van een macrolens...eens testen of het mij ligt!

          Comment


          • #6
            Re: Azuurwaterjuffer

            Ik vind het wel knap Macrofotgrafie is verdomd lastig....je hebt dit beestje toch wel mooi gevangen. Prachtige kleuren hoor.
            De bewerkte versie vind ik knap....ik sta nog verbaast over hoe scherp je een foto nog kunt krijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Azuurwaterjuffer

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Het is nu niet mijn bedoeling hier elke foto te gaan nabewerken, maar ik vind toch dat veel foto's mits een kleine nabewerking toch mooier voor de dag komen.
              Prima, maar vertel er dan wel bij wat je hebt gedaan en waarom. Dit is de beginnershoek....

              Groet,

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Azuurwaterjuffer

                mooi en dat met de kitlens en zonder statief scherpe foto
                Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

                http://www.divado-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Azuurwaterjuffer

                  Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Prima, maar vertel er dan wel bij wat je hebt gedaan en waarom. Dit is de beginnershoek....

                  Groet,

                  Jan
                  Sorry Jan, je hebt gelijk, ik was het vergeten .
                  Heb met PS enkel de ruis verminderd en wat verscherpt.
                  Vraag mij niet meer de exacte cijfers, want ik speel wat met de schuifjes en bekijk het in preview tot het voor mij goed is.
                  Aan de rest heb ik niet geraakt.

                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Azuurwaterjuffer

                    Thx voor de reacties!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Azuurwaterjuffer

                      ik sta versteld van wat je allemaal kan met een kitlens en een 450d. bedankt voor deze foto, nu besef ik dat ik genoeg kan met mijn toestel....
                      iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Azuurwaterjuffer

                        Knappe foto hoor
                        Nikon D90 + 18-105mm VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Azuurwaterjuffer

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Het is nu niet mijn bedoeling hier elke foto te gaan nabewerken, maar ik vind toch dat veel foto's mits een kleine nabewerking toch mooier voor de dag komen.
                          Als ik hem moet verwijderen geef me maar een seintje.



                          Groetjes
                          Sorry,

                          Maar deze scherpte bijregeling, vind ik persoonlijk er iets over. Ik denk als ik het beestje met de blote oog bekijk, dat de orginele foto het meest overeenkomt

                          Scherpte bijgeven is prima, maar het moet natuurlijk blijven.

                          De eerste foto's zijn prima genomen, vooral omdat dit zonder statief is gebeurd
                          Jos
                          Site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Azuurwaterjuffer

                            Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                            Sorry,

                            Maar deze scherpte bijregeling, vind ik persoonlijk er iets over. Ik denk als ik het beestje met de blote oog bekijk, dat de orginele foto het meest overeenkomt

                            Scherpte bijgeven is prima, maar het moet natuurlijk blijven.

                            De eerste foto's zijn prima genomen, vooral omdat dit zonder statief is gebeurd
                            Kan je enigszins volgen, maar als je zo van 'natuurlijk blijven' houdt, dan moet je de macrofotografie dan afschaffen want het menselijk oog kan nooit zien wat macrofoto's weergeven ..... en goede macrofoto's zijn SUPERSCHERP.

                            Volgen mijn bescheiden mening is scherpte van het onderwerp nog altijd de essentie van fotografie (tenzij er moedwillig voor onscherp geopteerd wordt). Wanneer het onderwerp niet scherp is, is al de rest (compo, belichting ...enz) van bijkomstig belang voor mij. Zie maar hoeveel draadjes er hier opgezet worden over onscherpe foto's, met de vragen : is het de body, het objectief, beide, doe ik iets verkeerd .... Ik was er zelf ook reed bij. Dus' natuurlijk scherp' is zeer relatief hé !
                            Benieuwd wat vrienden zouden zeggen als je ze een fotoreportage voorschotelt met als inleiding, ze zijn allemaal onscherp maar ze zijn wel uit de hand genomen zonder statief ...... Ze zullen waarschijnlijk weinig enthousiast zijn vrees ik .

                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Azuurwaterjuffer

                              Ik was niet van plan om te reageren op de foto van Djivan, maar nu het toch al ter sprake is gekomen, doe ik het wel.
                              Ik ben ook niet wild van de bewerking, en wel hierom:
                              *de juffer heeft een metalic blauwe kleur die ik prachtig vind, door het verscherpen is de kleur fletser geworden.
                              * de witte adering op het blad is nu zo prominent aanwezig dat ik vind dat het fake overkomt (met het blote oog is deze zelfs niet aanwezig)
                              * er is duidelijk meer ruis in de achtergrond, ondanks dat hij na het verscherpen de ruis heeft verminderd.

                              Ik heb oorspronkelijk niet gereageerd omdat ik niet graag een gevorderd fotograaf tegenspreek. Tuurlijk dat ik zie dat de juffer niet 100% scherp is, maar zijn bewerkte versie vind ik ook niet echt echt geslaagd.Dit is geen aanval naar Djivan toe, juist hoe ik het zie...
                              Bij de tweede foto heb ik enkel de libelle geselecteerd met het lasso tool en dan verscherpt (maar minder dan Djivan), maar nu je hem hier verkleind ziet, valt het niet zo op (in grote versie zie je het goed aan de vleugels).

                              Nu, al bij al vind ik dat ik het nog niet zo slecht gedaan heb. Het was tenslotte maar de derde keer dat ik een camera vasthad, en enkel met basisuitrusting.

                              Comment

                              Working...
                              X