Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Azuurwaterjuffer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Azuurwaterjuffer

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Kan je enigszins volgen, maar als je zo van 'natuurlijk blijven' houdt, dan moet je de macrofotografie dan afschaffen want het menselijk oog kan nooit zien wat macrofoto's weergeven ..... en goede macrofoto's zijn SUPERSCHERP.

    Volgen mijn bescheiden mening is scherpte van het onderwerp nog altijd de essentie van fotografie (tenzij er moedwillig voor onscherp geopteerd wordt). Wanneer het onderwerp niet scherp is, is al de rest (compo, belichting ...enz) van bijkomstig belang voor mij. Zie maar hoeveel draadjes er hier opgezet worden over onscherpe foto's, met de vragen : is het de body, het objectief, beide, doe ik iets verkeerd .... Ik was er zelf ook reed bij. Dus' natuurlijk scherp' is zeer relatief hé !
    Benieuwd wat vrienden zouden zeggen als je ze een fotoreportage voorschotelt met als inleiding, ze zijn allemaal onscherp maar ze zijn wel uit de hand genomen zonder statief ...... Ze zullen waarschijnlijk weinig enthousiast zijn vrees ik .

    Groetjes
    SUPERSCHERP is niet gelijk aan overdreven scherp.
    De haartjes op hoofd en lijf zijn mooi zichtbaar, bij uw foto is het precies een libel met "gel" in zijn haar waarop de zon schijnt
    Als U van orginele foto zegt dat deze onscherp is ...., blijf dan maar lekker alles met een nabewerkking SUPERSCHERP (overdreven scherp) maken : veel plezier
    Last edited by Josv; 9 juli 2010, 15:44.
    Jos
    Site

    Comment


    • #17
      Re: Azuurwaterjuffer

      Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
      SUPERSCHERP is niet gelijk aan overdreven scherp.
      De haartjes op hoofd en lijf zijn mooi zichtbaar, bij uw foto is het precies een libel met "gel" in zijn haar waarop de zon schijnt(
      Misschien was ie wel net naar de kapper geweest
      Groetjes

      Comment


      • #18
        Re: Azuurwaterjuffer

        Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
        Ik was niet van plan om te reageren op de foto van Djivan, maar nu het toch al ter sprake is gekomen, doe ik het wel.
        Ik ben ook niet wild van de bewerking, en wel hierom:
        *de juffer heeft een metalic blauwe kleur die ik prachtig vind, door het verscherpen is de kleur fletser geworden.
        * de witte adering op het blad is nu zo prominent aanwezig dat ik vind dat het fake overkomt (met het blote oog is deze zelfs niet aanwezig)
        * er is duidelijk meer ruis in de achtergrond, ondanks dat hij na het verscherpen de ruis heeft verminderd.

        Ik heb oorspronkelijk niet gereageerd omdat ik niet graag een gevorderd fotograaf tegenspreek. Tuurlijk dat ik zie dat de juffer niet 100% scherp is, maar zijn bewerkte versie vind ik ook niet echt echt geslaagd.Dit is geen aanval naar Djivan toe, juist hoe ik het zie...
        Bij de tweede foto heb ik enkel de libelle geselecteerd met het lasso tool en dan verscherpt (maar minder dan Djivan), maar nu je hem hier verkleind ziet, valt het niet zo op (in grote versie zie je het goed aan de vleugels).

        Nu, al bij al vind ik dat ik het nog niet zo slecht gedaan heb. Het was tenslotte maar de derde keer dat ik een camera vasthad, en enkel met basisuitrusting.
        Punt één : ik ben geen gevorderd fotograaf, verre van, (ik ben de domste der dommeriken in fotografie, zoals zovelen, maar ik durf het toegeven) maar hou van scherpte (zal ondertussen wel duidelijk zijn )

        Punt twee : ik heb die foto op 26 juni, dus ongeveer 2 weken geleden verscherpt met de vermelding "indien gewenst verwijder ik" - geen reactie hierop.... tot vandaag.
        Hij was dus 2 weken goed en dan slecht !?!?

        Punt drie : ik heb nooit gezegd dat het een slechte foto was, enkel dat ie wat bewerking kon gebruiken.... je hebt hem toch ook bewerkt !?!?

        Punt vier : een paar mensen vonden de bijgewerkte versie 'knap' of 'prima', dan komt plots na 14 d Josv op de proppen en de poppen gaan aan het dansen

        Punt vier : zie mijn handtekening !!!!

        Groetjes en iedereen een beetje koelte toegewenst .
        Last edited by Guest17; 9 juli 2010, 19:27.

        Comment


        • #19
          Re: Azuurwaterjuffer

          tja,
          zoals altijd is dit nogal subjectief.
          Ik zou persoonlijk voor de versie van Djivan gaan. Scherpte is belangrijk. Evenals alle andere eigenschappen (witbalans, cadrage, belichting, ... ). Als 1 van alle niet goed zit, ga je geen 100% halen met een foto. Tenzij het inderdaad met een doel is, om sfeer te creeeren of zo...
          Al heb ik ook al foto's zien passeren die zwaar "over"verscherpt waren dat het niet schoon meer is
          Feit is, uit de meeste DSLR's rolt standaard een plaatje die een klein beetje verscherping kan gebruiken. Dat zal je bij een compact niet hebben, waar de verscherping ( + saturatie etc ) automatisch toegepast wordt.
          Desalniettemin ( wat een woord ) gezien de middelen, toch een aardig plaatje.

          just my 2 cts.

          Hiawatha.
          What if...

          Comment


          • #20
            Re: Azuurwaterjuffer

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Punt één : ik ben geen gevorderd fotograaf, verre van, (ik ben de domste der dommeriken in fotografie, zoals zovelen, maar ik durf het toegeven) maar hou van scherpte (zal ondertussen wel duidelijk zijn )

            Punt twee : ik heb die foto op 26 juni, dus ongeveer 2 weken geleden verscherpt met de vermelding "indien gewenst verwijder ik" - geen reactie hierop.... tot vandaag.
            Hij was dus 2 weken goed en dan slecht !?!?

            Punt drie : ik heb nooit gezegd dat het een slechte foto was, enkel dat ie wat bewerking kon gebruiken.... je hebt hem toch ook bewerkt !?!?

            Punt vier : een paar mensen vonden de bijgewerkte versie 'knap' of 'prima', dan komt plots na 14 d Josv op de proppen en de poppen gaan aan het dansen

            Punt vier : zie mijn handtekening !!!!

            Groetjes en iedereen een beetje koelte toegewenst .
            In vergelijking met iemand die 3 weken een camera heeft, is iedereen een gevorderd fotograaf

            En ik heb in eerste instantie niet willen reageren omdat ik schrik had dat de bal idd aant rollen zou gaan...wat nu dus ook gebeurt. Ik heb toen nooit iets gezegd (wil niet tegen schenen schoppen, zeker niet als vrij nieuw lid op het forum ), maar wel steeds gedacht. (ik heb trouwens NOOIT gezegd dat ik uw foto slecht vond, wel dat IK persoonlijk hem niet zo geslaagd vond)
            Bovendien zag ik dat sommigen hem goed vonden, en dan durfde ik zeker niet meer tegenspreken (Ik zie mensen al denken: 'een beginneling die zegt dat het haar ding niet is....amaai, die zal wel een groot gedacht van zichzelf hebben')
            Maar toen JosV vandaag reageerde, zag ik dat ik niet de enige was doe er zo over dacht...dus ik was toch niet de uitzondering die ik dacht dat is was...(wat een zin ). )
            Vandaar mijn late 'outing'.

            Comment


            • #21
              Re: Azuurwaterjuffer

              Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
              In vergelijking met iemand die 3 weken een camera heeft, is iedereen een gevorderd fotograaf

              En ik heb in eerste instantie niet willen reageren omdat ik schrik had dat de bal idd aant rollen zou gaan...wat nu dus ook gebeurt. Ik heb toen nooit iets gezegd (wil niet tegen schenen schoppen, zeker niet als vrij nieuw lid op het forum ), maar wel steeds gedacht. (ik heb trouwens NOOIT gezegd dat ik uw foto slecht vond, wel dat IK persoonlijk hem niet zo geslaagd vond)
              Bovendien zag ik dat sommigen hem goed vonden, en dan durfde ik zeker niet meer tegenspreken (Ik zie mensen al denken: 'een beginneling die zegt dat het haar ding niet is....amaai, die zal wel een groot gedacht van zichzelf hebben')
              Maar toen JosV vandaag reageerde, zag ik dat ik niet de enige was doe er zo over dacht...dus ik was toch niet de uitzondering die ik dacht dat is was...(wat een zin ). )
              Vandaar mijn late 'outing'.
              Hoi, kunnen we dan nu met 2 samen gaan dansen met de poppen

              Ik blijf erbij : overdreven scherpte maakt foto stuk. juist zoals te weinig scherpte,witbalans enz : alles moet in evenwicht zijn : en dit was overdreven scherpte
              en het was vooral de eerste zin die Djivan zei in 1ste gesprek van hem :
              Het is nu niet mijn bedoeling hier elke foto te gaan nabewerken kwam bij mij over als ik er hier niets aan ga doen, gaan ze het nooit leren.
              Het is niet zijn bedoeling, maar ga toch ff doen

              groetjes
              Jos
              Site

              Comment


              • #22
                Re: Azuurwaterjuffer

                Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                Hoi, kunnen we dan nu met 2 samen gaan dansen met de poppen

                Ik blijf erbij : overdreven scherpte maakt foto stuk. juist zoals te weinig scherpte,witbalans enz : alles moet in evenwicht zijn : en dit was overdreven scherpte
                en het was vooral de eerste zin die Djivan zei in 1ste gesprek van hem :
                Het is nu niet mijn bedoeling hier elke foto te gaan nabewerken kwam bij mij over als ik er hier niets aan ga doen, gaan ze het nooit leren.
                Het is niet zijn bedoeling, maar ga toch ff doen

                groetjes
                HET IS DE 2DE FOTO DIE IK EEN BEETJE HEB AANGEPAST.
                VOOR DE REST HEB JE 500 % GELIJK.
                IK GEEF OOK TOE, JE BENT DE BESTE.
                HOPELIJK STOPT HET NU
                Groetjes

                Comment


                • #23
                  Re: Azuurwaterjuffer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  HET IS DE 2DE FOTO DIE IK EEN BEETJE HEB AANGEPAST.
                  VOOR DE REST HEB JE 500 % GELIJK.
                  IK GEEF OOK TOE, JE BENT DE BESTE.
                  HOPELIJK STOPT HET NU
                  Groetjes
                  Kijk, deze reactie is dé perfecte illustratie waarom ik in eerste instantie niet wou reageren.
                  Ik wist nl dat het zulke kinderachtige reacties zou uitlokken (is dat roepen echt nodig?)

                  Het topic mag gesloten worden, ik denk niet dat er hier nog iets zinnig zal geschreven worden.

                  ----------------------------------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #24
                    Re: Azuurwaterjuffer

                    Aan één van de Mod's.
                    Zet hier maar een groot

                    op !!

                    Bedankt en groetjes

                    Comment


                    • #25
                      Re: Azuurwaterjuffer

                      kom, kom, zo erg is het allemaal niet.
                      Allemaal klein beetje water in de wijn doen.
                      Ieder heeft zijn eigen (subjectieve) mening. Ieder respecteert de ander zijn mening.
                      Allemaal beetje chillen, en terug aan de slag, foto's maken en ons eigen ding doen.
                      En als de maker en/of opdrachtgever van de foto content is, da's het belangrijkste.
                      'k denk dat het initeel idee (verscherpen) een opbouwende kritiek was, en als framboosje eerder haar oorspronkelijke foto beter vond van scherpte, dan is dat ook haar volste recht...
                      Make love, not war
                      Gr.
                      Hiawatha
                      What if...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Azuurwaterjuffer

                        Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
                        Kijk, deze reactie is dé perfecte illustratie waarom ik in eerste instantie niet wou reageren.
                        Ik wist nl dat het zulke kinderachtige reacties zou uitlokken (is dat roepen echt nodig?)

                        Het topic mag gesloten worden, ik denk niet dat er hier nog iets zinnig zal geschreven worden.

                        ----------------------------------------------------------------------------------------------
                        Hmmm...dit vind ik toch een beetje sneu voor Djivan. Hij probeerde je echt te helpen.
                        Dat JosV erover doorblijft zagen....als ik Djivan zou zijn zou het me ook wat gaan irriteren. Volgens mij was zijn reply overigens met een grote lachende smiley erachter.
                        Ik vind dat je hier wel HEEL erg heftig reageert. Komaan...kweek wat eelt op je ziel!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Azuurwaterjuffer

                          Dat is eigenlijk een beetje het probleem als je enkel iets leest, je kunt het verkeerd interpreteren. (alhoewel ik nog steeds het gevoel heb dat het 'uitlachend' bedoeld is).
                          En hoofdletters komen overeen met roepen, dus in mijn visie kwam het vrij denigrerend naar Josv toe over. En het zijn net zulke zaken die ik tracht te vermijden, dus vroeg ik om een slotje.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Azuurwaterjuffer

                            Hiawatha en Monica spreken wijze woorden.

                            Groet,

                            Jan

                            Comment


                            • #29
                              Re: Azuurwaterjuffer

                              Hoi,
                              framboosje, laat dat slotje maar zijn.
                              Maar dit is nu eenmaal een forum, en daar kan er een meningsverschil onstaan.Maar het is dan ook niet meer dan dat gewoon een meningsverschil

                              Mocht ik morgen Djivan tegenkomen, en er zou een cafe'ke in de buurt zijn, mag hij er altijd 1'tje drinken op mijn kosten.

                              Heb zelf ook een forum opgestart ( natuurlijk veel kleinschaliger als dit forum) maar er is 1 pos. puntje aan dat forum, er is een klein chatkamer voorzien op de page, en daarin kan men dan verder discuteren, zonder zoals hier een item volledig vol te schrijven.
                              Misschien een ideetje voor forumbeheer ????

                              voor monica : zal minder " zagen" over een onderwerp (JosV erover doorblijft zagen)

                              En als laatste kan het echt niet laten : Djivan vraagt aan mod. om hier een slotje op dit item te plaatsen ( met mooi fotoke) , maar dacht dat alleen "frambooske" hier het alleenrecht heeft op dit te eisen, is tenslotte toch haar opgestart item.

                              even goede vrienden hé Djivan

                              zo kunnen weer met proper lei beginnen in volgend item


                              groetjes
                              Jos
                              Site

                              Comment


                              • #30
                                Re: Azuurwaterjuffer

                                Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                                Hoi,
                                framboosje, laat dat slotje maar zijn.
                                Maar dit is nu eenmaal een forum, en daar kan er een meningsverschil onstaan.Maar het is dan ook niet meer dan dat gewoon een meningsverschil

                                Mocht ik morgen Djivan tegenkomen, en er zou een cafe'ke in de buurt zijn, mag hij er altijd 1'tje drinken op mijn kosten.

                                Heb zelf ook een forum opgestart ( natuurlijk veel kleinschaliger als dit forum) maar er is 1 pos. puntje aan dat forum, er is een klein chatkamer voorzien op de page, en daarin kan men dan verder discuteren, zonder zoals hier een item volledig vol te schrijven.
                                Misschien een ideetje voor forumbeheer ????

                                voor monica : zal minder " zagen" over een onderwerp (JosV erover doorblijft zagen)

                                En als laatste kan het echt niet laten : Djivan vraagt aan mod. om hier een slotje op dit item te plaatsen ( met mooi fotoke) , maar dacht dat alleen "frambooske" hier het alleenrecht heeft op dit te eisen, is tenslotte toch haar opgestart item.

                                even goede vrienden hé Djivan

                                zo kunnen weer met proper lei beginnen in volgend item


                                groetjes
                                Laat me maar weten waar dat café is (bij manier van spreken hé )
                                In dit weer smaakt een fris pintje altijd .
                                Groetjes

                                Comment

                                Working...
                                X