Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 Italiaanse schone ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 Italiaanse schone ...

Bij valavond ...
    Experiment, qua belichting, scherpte, diepte, kleurintensiteit ...
    - Instellingen PORTRET, 2 stops onderbelicht.
    Oops, Goed & fout?

Prego.
    Knipoog*

*CANON EOS 600D*
    ~ klein beginnen, groot eindigen ~

Re: 3 Italiaanse schone ...

Het valt op Of ik zit er klink naast
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Het valt op Of ik zit er klink naast
      Robby
      Inderdaad Robby, het valt op dat er geen enkel scherp punt is in deze foto's.

Onderbelichten bij valavond? Hoe krijg je 't in je hoofd?
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Inderdaad Robby, het valt op dat er geen enkel scherp punt is in deze foto's.

Onderbelichten bij valavond? Hoe krijg je 't in je hoofd?
        Zover was ik nog niet gekomen.
        Mij gaat het over de miniaturen
        Robby

Comment

Mij gaat het over de miniaturen Robby
          Yep, ergens op een vensterbank. Maar wél bij avondlicht.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Mij gaat het over de miniaturen
            Robby
            De VESPA is een VESPA
            De FERRARI een FERRARI ...
            echter gissen: Eentje vanuit de kast, en/of uit de garage, ... belangrijkst; het gaat hier finaal om de FOTO en een beoordeling, en niet over miniaturen.

Prego*
            *CANON EOS 600D*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Yep, ergens op een vensterbank. Maar wél bij avondlicht.

Dat het MIJN keuze is WAAR ik mijn model plaats ... Niet verwacht dat ik commentaar acht of ik deze Italiaan ergens tegen een vensterbank zou neerpatsen ...

BRAVA*
              *CANON EOS 600D*

Comment

Ik had bij 1 en 2 wat ingeflitst of een reflector gebruikt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Topolino° Bekijk bericht
                  Dat het MIJN keuze is WAAR ik mijn model plaats ... Niet verwacht dat ik commentaar acht of ik deze Italiaan ergens tegen een vensterbank zou neerpatsen ... BRAVA*
                  Je kan gebruik maken van het mooiste licht dat een fotograaf zich kan wensen, en dan ga jij met je onderwerp achter een raam zitten.

Bravissimo!
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Dat het MIJN keuze is WAAR ik mijn model plaats ... Niet verwacht dat ik commentaar acht of ik deze Italiaan ergens tegen een vensterbank zou neerpatsen ...

BRAVA*
                    Ik begrijp je reactie niet goed? De foto's zijn niet scherp, je ziet dat het miniaturen zijn en de vensterbank is te zien in de foto. Het is inderdaad jouw keuze waar je ze zet, maar als die locatie nu eenmaal te herkennen is in de foto, dan mag het daar toch over gaan? Tenslotte is de foto meer dan alleen het onderwerp (hier dus de vespa/ferrari).

Dit gezegd zijnde, vind ik de foto's persoonlijk niet zo geslaagd.
                    Foto 1: de vespa staat er iets te donker op. In de achtergrond zie je dakvensters, dus dat toont dat het om een miniatuur gaat dat ergens op een appartement voor het raam staat. Er is veel ruis in de foto.

Foto 2: De delen die zichtbaar zijn, zijn onscherp. De delen die eerder scherp zijn, zijn te donker. De vespa staat er ook niet volledig op (zie achterkant) en opnieuw de dakvensters.

Foto 3: Hier is de belichting misschien nog het beste. Ik vind het wel een weinig interessant standpunt. En als het nog over de miniatuur zelf mag gaan (ook al is dit waarschijnlijk niet de bedoeling): ik vind het verven niet zo mooi gedaan, al ken ik niets van miniaturen maken.

Wat ik positief vind aan de foto's is het concept. Je kan misschien met miniaturen te fotograferen op een goed gekozen achtergrond, een mooi effect creëren, maar dan zal je ze best ergens anders zetten dan op je vesterbank, en de belichting nog eens nazien.

Hopelijk vind je dit niet te streng

Groeten,
                    Jeroen
                    ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
                    Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

Comment

De VESPA is een VESPA
                      De FERRARI een FERRARI ...
                      echter gissen: Eentje vanuit de kast, en/of uit de garage, ... belangrijkst; het gaat hier finaal om de FOTO en een beoordeling, en niet over miniaturen.

Prego*
                      Niet op jagen, lees mijn comment "Zover was ik nog niet gekomen"
                      't Het is al laat dus "Tranquille". Zo ga je de mensen afschrikken om comments te geven.
                      Ik begrijp het experiment niet
                      Robby

Comment

.....
                        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:59.

Comment

Er zijn talloze manieren om het uiteindelijke beeld minder fotografisch te maken.

Veel fotografen gebruiken daarom technieken en benaderingen die digitale foto's transformeren tot abstracte entiteiten. Met camera- en computertrucjes worden beelden gecreërd die één of twee stapjes verwijderd zijn van een gewoon kiekje van een onderwerp.
                          De artistieke fotograaf probeert als het ware eerder impressionisctisch dan fotorealistisch te werken.

Ik heb hier geen filtertechnieken gebruikt, nog met een blik verf. Het miniatuur komt recht van bij de verdeler - uit de showroom VESPA-verkoper. De bedoeling is/was om niet al te gek te doen en een consistente benadering toe te passen die herkenbaar is als mijn eigen stijl toe te passen - vervaging, onder- en overbelichting, silhouet, opzettelijk onscherp, abstract ... die mij persoonlijk het beste past, creativiteit.

Fotograferen kunt u leren. Maar het gaat niet alleen om het volgen van de regels, daarnaast gaat het ook om persoonlijke expressie. Hoe meer men vertrouwd geraakt in compositie en belichting hoe meer u een eigen individuele stijl kunt ontwikkelen.

De 3 Italianen hier zijn niét perfect - er scheelt wat aan, daar hebben jullie allen een punt. Dit kan nog beter qua scherpte/diepte. Het decor, da's mijn keuze. En is zéker niét achter het glas geplaatst ...

Grazie voor jullie inkijk en comments!
                          *CANON EOS 600D*

Comment

klein beginnen, groot eindigen ~

en op de goede weg hoor.
                            weer een mooie reeks.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik begrijp je reactie niet goed? De foto's zijn niet scherp, je ziet dat het miniaturen zijn en de vensterbank is te zien in de foto.
                              deze reactie begrijp ik niet hoor.
                              ik zie ook wel dat het miniaturen zijn. en?

de laatste vind ik een mooie van compositie, maar de belichting kon beter. De rechterkant van de auto oogt nogal somber. hij kon wat meer schwung gebruiken voor een aantrekkelijker beeld.

al bij al geen slechte reeks.

Comment

Working...
                              X