Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 Italiaanse schone ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3 Italiaanse schone ...

Ik vind deze foto's goed. Ik ben steeds blij om iemand die een andere visie heeft (en dat maakt mensen groot) zijn werk te aanschouwen. Doe zo verder, volg niet wat de massa denkt, maar de dingen doen waar jezelf in kunt uiten.

Toch heb ik wat kritiek en die is puur gebaseerd op persoonlijke smaak en ervaring.

Foto1: Daar zou ik het voorste punt van het handvat op de 2/3de regel hebben geplaatst, ietsje lager dus

Foto2/3: hier is het te duidelijk dat het een model is, het voetje op het achterwiel bij foto2, de algemene afwerking bij de auto in foto3, met een iets andere compo had je die beide kunnen wegwerken.

Algemeen: Een foto moet altijd een punt hebben wat scherp is. De eerste foto had er beter uitgezien als het handvat scherp werd gesteld. De tweede foto had er beter uitgezien als je koplamp er helemaal scherp had opgekregen. Wazig is mooi, maar teveel van het goede.....
    NicoSansen.com - FLICKR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Topolino° Bekijk bericht
      Er zijn talloze manieren om het uiteindelijke beeld minder fotografisch te maken.

Veel fotografen gebruiken daarom technieken en benaderingen die digitale foto's transformeren tot abstracte entiteiten. Met camera- en computertrucjes worden beelden gecreërd die één of twee stapjes verwijderd zijn van een gewoon kiekje van een onderwerp.
      De artistieke fotograaf probeert als het ware eerder impressionisctisch dan fotorealistisch te werken.

Ik heb hier geen filtertechnieken gebruikt, nog met een blik verf. Het miniatuur komt recht van bij de verdeler - uit de showroom VESPA-verkoper. De bedoeling is/was om niet al te gek te doen en een consistente benadering toe te passen die herkenbaar is als mijn eigen stijl toe te passen - vervaging, onder- en overbelichting, silhouet, opzettelijk onscherp, abstract ... die mij persoonlijk het beste past, creativiteit.

Fotograferen kunt u leren. Maar het gaat niet alleen om het volgen van de regels, daarnaast gaat het ook om persoonlijke expressie. Hoe meer men vertrouwd geraakt in compositie en belichting hoe meer u een eigen individuele stijl kunt ontwikkelen.

De 3 Italianen hier zijn niét perfect - er scheelt wat aan, daar hebben jullie allen een punt. Dit kan nog beter qua scherpte/diepte. Het decor, da's mijn keuze. En is zéker niét achter het glas geplaatst ...

Grazie voor jullie inkijk en comments!
      We zijn hier in beginnershoek. Hier proberen de mensen de basisbeginselen van de fotografie te leren en toepassen.
      Basisbeginselen waar ze hier al een dikke boterham aan hebben. "Vervaging, onder- en overbelichting, opzettelijk onscherp" Dat zijn juist de zaken waar ze hier op beoordeelt worden.
      Als het uw steil is om tegen al die basisprinciepe's in te gaan, dan is dat uw volste recht maar dan denk ik dat je hier verkeerd hebt gepost en beter naar "Stillevens en abstract" verhuisd.
      Ik ben de eerste om te zeggen dat er moet gexperimenteerd moet worden, om zo andere grenzen te verkennen, maar alles onscherp en overbelicht of onderbelicht niet e'cht mijn ding.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        We zijn hier in beginnershoek. Hier proberen de mensen de basisbeginselen van de fotografie te leren en toepassen.
        Basisbeginselen waar ze hier al een dikke boterham aan hebben. "Vervaging, onder- en overbelichting, opzettelijk onscherp" Dat zijn juist de zaken waar ze hier op beoordeelt worden.
        Als het uw steil is om tegen al die basisprinciepe's in te gaan, dan is dat uw volste recht maar dan denk ik dat je hier verkeerd hebt gepost en beter naar "Stillevens en abstract" verhuisd.
        Ik ben de eerste om te zeggen dat er moet gexperimenteerd moet worden, om zo andere grenzen te verkennen, maar alles onscherp en overbelicht of onderbelicht niet e'cht mijn ding.
        Robby

"Beginnershoek" en ik zit goed. Want, ik ben een absolut beginner. Ondertussen probeer ik mijn eigen styl. Toch ieder zijn smaak en creatie Robby, ik heb je niet benadert enof jou persoonlijk aangewezen of je mijn creatie's kan luchten, 't jouw ding is of niet ... Ook al is die barslecht, iets wat je niet goed of slecht vindt blijf je nauwgezet van weg ... Ik acht en verwacht inhoudelijk wel kritische opbouwende commentaar. En niet enkel maar kritiek op het model: miniatuur of niet, fake of niet. Want daar is een beginner niks mee.

En Robby; Het gaat erom hoe je een Forumlid benadert bij een POST, en echter "ik kon dadelijk NIET volgen bij jouw allereerste comment", uiteindelijk was ik er helemaal niks mee ...

Stel Robby, ik verhuis naar Abstract en Stillevens, ga je dan de "3 schone" kunnen smaken?

M.v.g.
        *CANON EOS 600D*
        ~ klein beginnen, groot eindigen ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Topolino° Bekijk bericht
          "

Stel Robby, ik verhuis naar Abstract en Stillevens, ga je dan de "3 schone" kunnen smaken?

M.v.g.
          Nee, maar heeft er helmaal niets mee te maken.
          Het bestuur heeft er alles aan gedaan om bepaalde onderwerpen een forum te geven,
          Zodat modelfotografie niet tussen de stillevens moet staan.
          Zo is er voor uw genre ook een forum.

Als je iets anders doet dan andere dan kun je dit soort van reakties verwachten.
          Of had je gedacht dat je foto's plaatst die onscherp,vervaagd, onder en overbelicht zijn, direkt van iedereen een wauw ging krijgen.
          De meeste kunstenaars hebben een wauw gekregen als ze al lang dood waren.
          Je moet u zo niet opjagen, beter is het juiste moment af te wachten op de juiste plaats.
          Tot zover mijn persoonlijke mening
          Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiuma Bekijk bericht
            Ik vind deze foto's goed. Ik ben steeds blij om iemand die een andere visie heeft (en dat maakt mensen groot) zijn werk te aanschouwen. Doe zo verder, volg niet wat de massa denkt, maar de dingen doen waar jezelf in kunt uiten.

Toch heb ik wat kritiek en die is puur gebaseerd op persoonlijke smaak en ervaring.

Foto1: Daar zou ik het voorste punt van het handvat op de 2/3de regel hebben geplaatst, ietsje lager dus

Foto2/3: hier is het te duidelijk dat het een model is, het voetje op het achterwiel bij foto2, de algemene afwerking bij de auto in foto3, met een iets andere compo had je die beide kunnen wegwerken.

Algemeen: Een foto moet altijd een punt hebben wat scherp is. De eerste foto had er beter uitgezien als het handvat scherp werd gesteld. De tweede foto had er beter uitgezien als je koplamp er helemaal scherp had opgekregen. Wazig is mooi, maar teveel van het goede.....
            Hier kan ik héél wat verder mee Kiuma. Een kritische kijk en leerzame comment op fototechnisch vlak, net dat wat de (beginnende) BD-leden hier willen horen.

Dankjewel!
            *CANON EOS 600D*

Comment

Ik wil hier enkel toevoegen, dat ik het alle drie verrassende en mooie beelden vind. De benadering van deze objecten en de wisselwerking met de achtergrond, de keuze voor de JUISTE belichting, want niets is over- of onderbelicht en het dynamisch bereik van deze foto zit heel goed, en de compo's die ik heel goed vind (misschien volgende keer de torens op de achtergrond recht zetten, maar 't hoeft niet echt), met de deels afgesneden onderwerpen, die maken dat je verder gaat kijken, en ja... daar is ook nog iets te zien.
              De onscherpte stoort me geenszins, ik vind het zelfs iets bijdragen, en ze maakt de foto's speciaal. Indien niet bewust gedaan, dan denk ik dat je geen rekening gehouden hebt met de minimum scherpstelafstand van de lens, en kan dat misschien nog een aandachtspunt zijn voor volgende keer.
              Goed bezig, leuke beelden en ja... 't zijn miniaturen en 't valt op, so what ? Waar staat geschreven dat het echte wagens of brommers moesten zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Nee, maar heeft er helmaal niets mee te maken.
                Het bestuur heeft er alles aan gedaan om bepaalde onderwerpen een forum te geven,
                Zodat modelfotografie niet tussen de stillevens moet staan.
                Zo is er voor uw genre ook een forum.

Als je iets anders doet dan andere dan kun je dit soort van reakties verwachten.
                Of had je gedacht dat je foto's plaatst die onscherp,vervaagd, onder en overbelicht zijn, direkt van iedereen een wauw ging krijgen.
                De meeste kunstenaars hebben een wauw gekregen als ze al lang dood waren.
                Je moet u zo niet opjagen, beter is het juiste moment af te wachten op de juiste plaats.
                Tot zover mijn persoonlijke mening
                Robby
                Zoals jij redeneert, zo zal "Beginnershoek" snel ontoegankelijk zijn voor de beginnende fotograaf... "Voor elke fotopost een apart FORUM." ... Ik POST dan graag nog hier in Beginnershoek, ookal is mijn onderwerp bv.: abstract. En, het FORUM waar jij me naar verwijst, da's voor heel wat later. Eerst vallen en opstaan, Robby.
                *CANON EOS 600D*

Comment

Hier ben ik toch een beetje van in de war. Ik zit al dagenlang de beginnershoek te bekijken, om als beginner zoveel mogelijk te leren van andere hun foto's en de commentaren die erop gegeven worden. Ik lees constant opmerkingen over: "onscherp, onderwerp is afgesneden, te donker, te licht, geen mooie achtergrond, ...". Dan zie ik hier (volgens mijn beginnersoog) 3 foto's die al deze regels met voeten treden; en die worden dan bejubeld als "nieuw, goed gedaan,...". Is dit dan de juiste plaats om dergelijke foto's te zetten (zoals Robby zegt)? Of moet ik bij mijn volgende onscherpe foto ook gewoon zeggen dat het met opzet was? Somebody, show me the light...

Groeten,
                  Jeroen
                  Last edited by Neoray; 16 augustus 2009, 15:42. Reden: Typo's + verwijzing naar comment Robby
                  ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
                  Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Ik wil hier enkel toevoegen, dat ik het alle drie verrassende en mooie beelden vind. De benadering van deze objecten en de wisselwerking met de achtergrond, de keuze voor de JUISTE belichting, want niets is over- of onderbelicht en het dynamisch bereik van deze foto zit heel goed, en de compo's die ik heel goed vind (misschien volgende keer de torens op de achtergrond recht zetten, maar 't hoeft niet echt), met de deels afgesneden onderwerpen, die maken dat je verder gaat kijken, en ja... daar is ook nog iets te zien.
                    De onscherpte stoort me geenszins, ik vind het zelfs iets bijdragen, en ze maakt de foto's speciaal. Indien niet bewust gedaan, dan denk ik dat je geen rekening gehouden hebt met de minimum scherpstelafstand van de lens, en kan dat misschien nog een aandachtspunt zijn voor volgende keer.
                    Goed bezig, leuke beelden en ja... 't zijn miniaturen en 't valt op, so what ? Waar staat geschreven dat het echte wagens of brommers moesten zijn ?

Of hier kan enkel een oogarts redding brengen of de nieuwe Jan Hoet is geboren....
                    Wordt wakker en zeg gewoon wat je ziet: 3 lukraak geposte beelden die niks zeggen en nergens over gaan, en technisch waardeloos zijn.

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neoray Bekijk bericht
                      Hier ben ik toch een beetje van in de war. Ik zit al dagenlang de beginnershoek te bekijken, om als beginner zoveel mogelijk te leren van andere beginners hun foto's en de commentaren die erop gegeven worden. Ik lees constant opmerkingen over: "onscherp, onderwerp is afgesneden, te donker, te licht, geen mooie achtergrond, ...". Dan zie ik hier (volgens mijn beginnersoog dan) 3 foto's die al deze regels met voeten treden; en die worden dan bejubeld als "nieuw, goed gedaan,...". Is dit dan de juiste plaats om dergelijke foto's te zetten? Of moet ik bij mijn volgende onscherpe foto ook gewoon zeggen dat het met opzet was? Somebody, show me the light...

Groeten,
                      Jeroen
                      Beste Jeroen,

Fotografie is iets persoonlijks. Eén van de redenen waarom ik heel weinig foto's plaats op een forum, is omdat ik meestal weet wanneer mijn foto's goed zijn of niet. Ik kan soms ook niet volgen, met wat men schrijft over mijn foto's, en ben 't ook niet altijd helemaal eens met wat er geschreven wordt.
                      Ik denk dat je twee dingen niet door elkaar mag halen... techniek en creativiteit. Als je de techniek beheerst, heb je meer mogelijkheden om creatief te zijn.
                      In deze beelden, en bij heel veel beelden, zorgt onscherpte voor spanning in de foto. De wisselwerking tussen het niet noodzakelijk vlijmscherpe onderwerp en een wazige achtergrond, of de repetitie in een beeld, waarbij een deel van de foto scherp is en een deel onscherp, tussen licht en donker, het kleurenspel... alles maakt een totaalbeeld.
                      Op dit forum, en zeker in de beginnershoek, staan meer meningen dan waarheid houdende commentaren. Er is geen algemene regel over wat goed en niet goed is. Er zijn enkel regels voor techniek...
                      Ga eens een keertje in een fotoclub binnen, waar een 20-tal mensen hun mening geven over een foto. Soms zijn de meningen zo verdeeld, dat enkelen een foto slecht vinden, en anderen roepen "kunst". Als iedereen "kunst" roept, dan weet je dat je een hele goeie hebt.
                      M.a.w.... wat creativiteit betreft zijn er geen regels. Jij fotografeert wat jij wil fotograferen, en probeert het te doen, op een manier waarop jij het mooi vindt. Ken je de technische en compositorische regeltjes, dan kan je dit gebruiken om een beeld makkelijker te laten kijken. Zolang je zelf tevreden bent van je beeld, is het doel bereikt.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
                        Of hier kan enkel een oogarts redding brengen of de nieuwe Jan Hoet is geboren....
                        Wordt wakker en zeg gewoon wat je ziet: 3 lukraak geposte beelden die niks zeggen en nergens over gaan, en technisch waardeloos zijn.

groeten
                        Vind ik ook.

Onderwerpen zijn té donker, té onscherp en slecht gekadreerd.
                        De boel verdraaien en de kritiek weglachen door te zeggen dat het abstract bedoelt is en de onscherpte bijdraagt tot de foto, vind ik ook hilarisch.

Als ik de TS hoor, kon hij ze evengoed in de Showcase gepost hebben. Want de onscherpte, de onderbelichting zijn naar eigen zeggen kenmerkend voor zijn stijl.

Je mag altijd de technische kant aan je laars lappen, maar het resultaat moet dan wel een mooi beeld zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          deze reactie begrijp ik niet hoor.
                          ik zie ook wel dat het miniaturen zijn. en?

de laatste vind ik een mooie van compositie, maar de belichting kon beter. De rechterkant van de auto oogt nogal somber. hij kon wat meer schwung gebruiken voor een aantrekkelijker beeld.

al bij al geen slechte reeks.
                          Ik leer telkens bij Control-Z - er ontluikten zich twijfels toen ik de foto's uit de camera haalde vooral met name "de belichting"erover of niet. Dan was mijn keuze snel gemaakt: Belgium Digital! Ik heb bewust gekozen voor deze benadering qua scherpte en belichting. en je ziet er zijn nog technische gaatjes, langs alle kanten.

DANK Control-Z dat je hier opnieuw was.
                          *CANON EOS 600D*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
                            Wordt wakker en zeg gewoon wat je ziet.
                            Graag een klein beetje respect voor de mening van een ander. Ik vraag me soms af, wat ik hier nog zit te doen... Na een week afwezigheid, plaats je terug een reactie en dan krijg je een doorverwijzing naar de oogarts.

Edit... twee doorverwijzingen, waarvoor ook dank aan caleido.

Comment

Dan was mijn keuze snel gemaakt: Belgium Digital! Ik heb bewust gekozen voor deze benadering qua scherpte en belichting. en je ziet er zijn nog technische gaatjes, langs alle kanten.

In de toekomst misschien wat wachten voor het posten en eerst wat lezen en oefenen?
                              De keuze "Belgium Digital" is wellicht in een opwelling van artistieke euforie gemaakt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                                Edit... twee doorverwijzingen, waarvoor ook dank aan caleido.
                                Serieus blijven hé, ik ga akkoord met de opmerking over de foto's, ik zeg niets over een oogarts.

Comment

Working...
                                X