Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sierra de Guara

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sierra de Guara

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Jullie bevestigen alleen hier maar mijn comment.
    Ik wil hier niet proberen jullie te overtuigen. Als jullie die maar gewoontjes vinden, alle respect voor. Daar gaat het niet om. Over smaak valt niet te discuteren.
    Waar het bij mij om gaat is, bv iemand maakt een foto van iemand op de top van de Mont Blanc. Foto is niet veel zaaks. Als deze foto wordt bekeken door een persoon die ook op de Mont Blanc heeft gestaan gaat die heel waarschijlijk zeggen wauw wat een foto, omdat hij weet wat die andere heeft moeten presteren om daar te geraken.
    Een foto beoordelen heeft niet alleen te maken met het vissuele maar ook met gevoel ,of men ervaring heeft met het onderwerp en van nog vele andere.
    Ook eens de bergen intrekken en je gaat zeker deze foto's anders bekijken, waarmee ik niet wil zeggen dat dit top foto's zijn .
    Maar "De grootsheids en 9 uren durende tocht vind ik niet terug in de foto's." dat vind ik uit uw nek kletsen. Was het wel de bedoeling van de ts'r om de negen uur durende tocht
    weer te geven.
    Bekijk de mensen in de middenste foto en vergelijk dat met de berwand, dat is grootheid.
    Oordeel niet over grootsheid als je er geen ervaring met hebt. Houd het dan bij "Niet mijn ding" dat is mijn mening en daar probeer ik mij ook aan te houden.
    Robby
    Als je een foto van de Mont Blanc maakt en aan iemand toont moet iedereen kunnen zeggen (als het een geslaagde foto is):
    'waaauw, het is alsof ik er sta' of 'waaauw, daar wil ik naartoe' en niet 'ah, als ik daar was geweest, mss had ik de foto wel geappreciëerd'

Maxke
    Pentax K20D + Pentax smc DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL + Pentax smc DA 50-200mm f/4-5.6 ED + Pentax D FA Macro 100mm f/2.8 WR

Comment

1 = goed

2 en 3 > zou er een kadertje rond zetten dan zitten de lichte partijen (witte lucht ed)
      ingesloten en de foto zal beter tot zijn recht komen.

3 zou ik ook in "landschap" zetten....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Tsja, 1 is goed om te tonen aan familie en vrienden wat je gedaan hebt en welk kam je beklommen hebt, maar heeft weining met goede fotografie te maken. Sorry, de eerlijkheid gebied me dit te zeggen.
        N° 2 mist wat aan scherpte en had ik precies van iets dichter bij de personen en vanuit een zeer laag kikkerperspectief genomen.
        N° 3 zou ik van wat meer lucht en wat minder voorgrond voorzien hebben.
        Maar hey, da's ook maar mijn mening.
        En als anderen zeggen dat de grootsheid er niet uitspringt kan ik hen daarbij bijtreden, hoewel ook ik al verscheiden malen kurkdroge, ontzettend hete en pijnlijk steile bergwandelingen op mijn conto heb staan. Hier op BD gaat het om de beelden en die geven helaas niet weer wat TS MISSCHIEN wilde wergeven. Jammer maar helaas, dat gebeurt mij ook zo vaak.

Dit alles is opbouwend bedoeld en ik hoop dat tussen de lange tenen door ben gestapt in deze discussie...

Grtz!
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Altijd ambiance ...

Maar nu on-topic.
          Om de grootsheid van het landschap te accentueren, moet je zorgen dat je de kijker een referentiepunt geeft. Zoals eigenlijk het groepje mensen in je tweede foto, alleen vallen ze niet genoeg op tegen de groene achtergrond. Nu komt die grootsheid er inderdaad niet uit.
          Een interessante voorgrond zal de compositie meestal ook aantrekkelijker maken.

Groeten
          Flickr

Comment

Ik kan mij vinden in beide partijen.

Dat je na enige uren van stappen en klimmen boven komt, en daar een uitzicht krijgt om U tegen te zeggen en denkt in je zelf ( of hardop ) dit moet ik op foto zetten.
            Wie is het nog niet overkomen?
            Mij allesinds wel.

Dat je dan na het nemen van deze foto's en het thuis bekijken ervan, tot de conclusie moet komen dat ze toch niet zijn wat je er van verwachte.
            Wie is het nog niet overkomen?
            Mij allesinds wel, en al meerdere keren.

Dat we allemaal met dat bezig zijn wat we graag doen, namelijk fotografie, dat is uiteindelijk het belangrijkste.
            De rest is bijzaak.

Na, da is wa ik er van denk.

Groeten,

beeldsta
            Go with the flow

Comment

Mag ik zeggen dat hier veel geschreven tekst verloren gaat aan de 1ste zin van K. B.:
              "Een prachtige 9 uur durende tocht naar de top!"

En dat er zeer weinig gezegd wordt over:
              "Ben benieuwd naar jullie reactie!" > over de foto' s, vul ik dus aan he.

Mag ik Maxke plagen?
              Ik vind het juist goed dat die boom op de foto staat.
              En ik weet ook wel dat we hier geen 100% perfecte foto's zien maar juist door die
              takken (bladeren enz.) krijgt de foto wat diepte.
              En dat ontbreekt op de 3de foto.
              De kleuren van elke foto zijn belange niet slecht....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Mag ik zeggen dat hier veel geschreven tekst verloren gaat aan de 1ste zin van K. B.:
                "Een prachtige 9 uur durende tocht naar de top!"

En dat er zeer weinig gezegd wordt over:
                "Ben benieuwd naar jullie reactie!" > over de foto' s, vul ik dus aan he.

Mag ik Maxke plagen?
                Ik vind het juist goed dat die boom op de foto staat.
                En ik weet ook wel dat we hier geen 100% perfecte foto's zien maar juist door die
                takken (bladeren enz.) krijgt de foto wat diepte.
                En dat ontbreekt op de 3de foto.
                De kleuren van elke foto zijn belange niet slecht....
                Voila dat is feitelijk ook wat ik wil zeggen, dat er weinig over de foto wordt gezegd, en teveel wordt gereageerd over de zin over de negen uur durende tocht.
                Wijze woorden van een senior member.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                X