Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heggemus, tortel, en kauw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• heggemus, tortel, en kauw

in afwachting van wat betere/scherpere lens, toch aan het proberen om iets met mijn
    "kartonnen" 70-300 bij te leren...

(eos 350d, 1/400sec, f7.1, iso 400, focal 280mm en gecropt)

(eos 350d, 1/500sec, f6.3, iso 400, focal 210mm en gecropt)

(eos 350d, 1/400sec, f6.3, iso 400, focal 260mm en gecropt)

(kan het trouwens zijn dat ze minder scherp door de bd-sizer komen? en wat doe ik
    dan verkeerd?)

alvast bedankt!
    steyn
    ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

www.festeyn.be

Re: heggemus, tortel, en kauw

Inderdaad de scherpte is niet echt wat het moet zijn. Het zou inderdaad kunnen dat bij het verkleinen de scherpte verminderd, normaal gezien dacht ik dat je dit in BD-sizer automatisch kan opvangen. In Photoshop Elements verscherp ik meestal de foto na het verkleinen met ongeveer 10%.

Foto 1 en 3 kunnen me verder echt wel bekoren. Mooie compo's. Foto 3 (kauw) is hierbij mijn favoriet.

Foto 2 de rug is wat uitgebrand (tenminste op mijn scherm op het werk) maar ook de compo, vind ik de minste van de 3.

Blijven verder doen... probeer zeker je foto's eens te verscherpen na het verkleinen en kijk dan even of het resultaat beter is, je mag ze dan altijd eens herposten in een volgend bericht (laat de originele foto's staan anders kloppen de commentaren misschien niet meer)
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

ben al even aan de slag gegaan, ik weet niet of ik ze hier direct mag onderzetten. indien
      niet, mag mod ze verwijderen...(tnx!)

ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

www.festeyn.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door limbekka Bekijk bericht
        ben al even aan de slag gegaan, ik weet niet of ik ze hier direct mag onderzetten. indien
        niet, mag mod ze verwijderen...(tnx!)

Foto met mus is te veel gecropt, ze is niet sherp en er is veel ruis.
        De kauw is al beter maar heb toch nog de indruk dat ze niet haar scherp is.
        Wel een goede compo.

Grtz,
        Ozric
        The first blow fells not the tree!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door limbekka Bekijk bericht
          in afwachting van wat betere/scherpere lens, toch aan het proberen om iets met mijn

(kan het trouwens zijn dat ze minder scherp door de bd-sizer komen? en wat doe ik
          dan verkeerd?)
          Minder croppen, en zo'n foto's worden vanzelf scherp. Zonder dat ik het gelezen had, zag ik al dat ze gecropt waren. Je verliest altijd detail door delen van foto's te gaan uitvergroten.

Comment

tnx festina! inderdaad wat veel moeten croppen, en daarbij, de 350d is op 400 iso op het randje, wat ruis enz betreft! bedankt allemaal voor de comments...

www.festeyn.be

Comment

je derde is voor mij de beste in deze reeks
              als eenscherp was geweest dan was dit een super plaatje
              proficiat met je verjaardag vandaag
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

foto's inderdaad niet scherp. Het probleem stelde zich nog scherper met mijn Canon EF 300mm F 4.0 L IS USM . Bleek mijn body 450D last te hebben van frontfocus. Ondertussen al van 4 mei in herstelling bij ETB in Roosendaal. Dik balen want ik heb hem nog altijd niet terug. Best zelf eens testen om dit uit te sluiten. Verder nog veel succes!
                http://www.paulvanrooy.be

Comment

ik wacht op uw 50D, graptje
                  de kauw is nog redelijk goed, maar zoals gezegd het croppen doet u de das om
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                    ik wacht op uw 50D, graptje
                    de kauw is nog redelijk goed, maar zoals gezegd het croppen doet u de das om
                    50 D Das al een ferme overstap zou ik zeggen.
                    Ik ging toch voor de 40 D als ik van U was..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                    X