Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sierra de Guara

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sierra de Guara

Een prachtige 9 uur durende tocht naar de top!
    Ben benieuwd naar jullie reactie!
    Grtz,K!

Re: Sierra de Guara

Had lucht op 3 op 2 geweest had je daar een topfoto mee.
    1 is wel goed maar en beetje aan de donkere kant, als je die teveel gaat oplichten kan de lucht dan weer te worden....moeilijke belichtingsomstandigheden duidelijk.
    Verder zit er geen exif in je foto's en dan is het maar gissen natuurlijk.

Comment

De drie composities spreken mij niet echt aan.
      De foto's hebben weinig karakter.

1ste: ofwel zet je de boom erop, ofwel niet
      2de: beetje saaie hemel
      3de: niet echt boeiende foto, niet echt een onderwerp dat eruit springt

Maxke
      Last edited by Maxke; 8 juni 2009, 01:31.
      Pentax K20D + Pentax smc DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL + Pentax smc DA 50-200mm f/4-5.6 ED + Pentax D FA Macro 100mm f/2.8 WR

Comment

Moet m'n voorganger hier jammergenoeg in bijtreden. De grootsheids en 9 uren durende tocht vind ik niet terug in de foto's.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Moet m'n voorganger hier jammergenoeg in bijtreden. De grootsheids en 9 uren durende tocht vind ik niet terug in de foto's.
          sluit ik me bij aan

greets
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxke Bekijk bericht
            De drie composities spreken mij niet echt aan.
            De foto's hebben weinig karakter.

1ste: ofwel zet je de boom erop, ofwel niet
            2de: beetje saaie hemel
            3de: niet echt boeiende foto, niet echt een onderwerp dat eruit springt

Maxke
            Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
            sluit ik me bij aan

greets
            K.B. Ik heb dit soort van commentaren ook gekregen voor mijn foto's http://forum.belgiumdigital.com/f66/...al-263303.html Frustrerend niet. Ik heb alle respect voor de mening van andere. Als ik een bepaalde indruk heb dan is dat zo punt andere lijn en moeten de andere daar respect voor hebben. Maar ik heb eens nagedacht waarom de mensen zo denken.
            Als ik je foto voor het eerst zag wist ik al welk commentaar je zou krijgen door de ervaring die ik had met mijn foto en het was de nagel op de kop.
            Waarom volgens mij de mensen zo denken is het volgende.
            Om de grootheid in je foto's te zien en het gevoel te kennen om na een negen uur durende tocht dit pannorama te mogen aanschouwen, moet je volgens mij dit al eens meegemaakt en gezien hebben.
            Als ik je middelste foto zie dan denk ik direkt 'wauw' mooie bergwand. Ik kan mij er zelf bij voorstellen wat er bovenop nog komt en dan deze beklimmen. Als ik dan de kiezelbeding zie dan kan ik er mij bij denken dat hier het water nog een stuk hoger kan staan, wat ik dan weer moet bij incalculeren voor de eventuele terugtocht.
            Als we dan uit deze rivierbedding komen dan gaan we naar de onderste foto waar je zo'n zicht krijgt van het valt nog mee, maar waar je uw eigen dan toch misrekend. Ben je dan toch eidelijk bovenaan de foto dan begint de miserie maar eerst. Water raakt op , de zon wordt warmer, zijn er een paar aan het zagen over hun blaren op de voeten, om dan maar te zwijgen over die, die willen stoppen.
            Maar dan komt het moment dat je op de plek toekomt waar het allemaal om gaat.
            Die rugzak wordt afgeworpen en het genieten kan beginnen. Alleman is boven en iedereen denkt plotseling dat het feitelijk allemaal niet zo erg was, en de stoere verhalen beginnen. Wat iedereen vergeet is dat men nog naar beneden moet en de ellende begint opnieuw.
            Maar jij staat daar boven foto's te nemen met heel je hart en ziel en onder de indruk van al die natuurpracht en dan krijg je het commentaar
            "DE GROOTSHEID EN 9 UREN DURENDE TOCHT VIND IK NIET TERUG IN JE FOTO'S."
            Dit is toch om te gieren.
            Vinnydizzy dit is geen persoonlijke aanval op u maar een algemene vaststelling.
            K.B. Ik weet wat het is om 9 uur en veel meer, in de bergen rond te lopen. Ik weet welk het gevoel was als je deze foto's hebt genomen en dat gevoel is GROOT, GROTER, GROOTS, MEGA, SUPER
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Robby, ik heb met aandacht uw post gelezen. Ik heb respect voor uw mening, ook al hoef ik er niet mee akkoord te gaan. Da's mijn recht om op en openbaar forum bezig te zijn. Zo hoeft u ook niet akkoord met mij te zijn, waarvoor respect! Ik hou van mensen met een eigen mening.

Doch na uw post te lezen en me proberen in te leven in uw uiteenzetting, kan dit alsnog mijn mening niet veranderen.

Ten eerste: deze foto's impliceren niet een 9 uren durende tocht. Als ge dan toch 3 foto's post, maak er dan iets van waarvan je een wauw-gevoel krijgt, middels de verschillende indrukken die een toch van 9 uren impliceren.

Ten tweede: foto's moeten spreken, zonder de bijhorende uitleg van een aantal zinnen. Ik heb gemerkt in de Challenge dat sommige geposte foto's enkel begeleid zijn door 3, 4 woorden, en direkt een "oooh, aah, wauw" veroorzaken. Daar moet ik toch geen tekeningetje bij maken.

Geloof me: ik heb me, en ik heb de foto's opnieuw tot mij genomen, en geprobeerd met uw inzichten te kijken. Bad luck...

Ik heb hier (naam topic ontsnapt me nu even) een andere foto gezien van een bergwand (enkele dagen geleden gepost) en da was: waaaauw...
              Dus, er is toch duidelijk een -persoonlijk- verschil?

Nu, heb geen zin om hier in discussie met u te gaan, Robbie, daarvoor moet je maar toevoegen op msn, dan kunnen we pagina's vol discuteren

Ik blijf bij mijn mening.
              www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                K.B. Ik heb dit soort van commentaren ook gekregen voor mijn foto's http://forum.belgiumdigital.com/f66/...al-263303.html Frustrerend niet. Ik heb alle respect voor de mening van andere. Als ik een bepaalde indruk heb dan is dat zo punt andere lijn en moeten de andere daar respect voor hebben. Maar ik heb eens nagedacht waarom de mensen zo denken.
                Als ik je foto voor het eerst zag wist ik al welk commentaar je zou krijgen door de ervaring die ik had met mijn foto en het was de nagel op de kop.
                Om de grootheid in je foto's te zien en het gevoel te kennen om na een negen uur durende tocht dit pannorama te mogen aanschouwen, moet je volgens mij dit al eens meegemaakt en gezien hebben.
                Als ik je middelste foto zie dan denk ik direkt 'wauw' mooie bergwand. Ik kan mij er zelf bij voorstellen wat er bovenop nog komt en dan deze beklimmen. Als ik dan de kiezelbeding zie dan kan ik er mij bij denken dat hier het water nog een stuk hoger kan staan, wat ik dan weer moet bij incalculeren voor de eventuele terugtocht.
                Als we dan uit deze rivierbedding komen dan gaan we naar de onderste foto waar je zo'n zicht krijgt van het valt nog mee, maar waar je uw eigen dan toch misrekend. Ben je dan toch eidelijk bovenaan de foto dan begint de miserie maar eerst. Water raakt op , de zon wordt warmer, zijn er een paar aan het zagen over hun blaren op de voeten, om dan maar te zwijgen over die, die willen stoppen.
                Die rugzak wordt afgeworpen en het genieten kan beginnen. Alleman is boven en iedereen denkt plotseling dat het feitelijk allemaal niet zo erg was, en de stoere verhalen beginnen. Wat iedereen vergeet is dat men nog naar beneden moet en de ellende begint opnieuw.
                Maar jij staat daar boven foto's te nemen met heel je hart en ziel en onder de indruk van al die natuurpracht en dan krijg je het commentaar
                K.B. Ik weet wat het is om 9 uur en veel meer, in de bergen rond te lopen. Ik weet welk het gevoel was als je deze foto's hebt genomen en dat gevoel is GROOT, GROTER, GROOTS, MEGA, SUPER
                Robby
                Robbyken,

Wat jij hier schrijft doet toch niets ter zake, het is inderdaad bewonderingswaardig dat iemand een beklimming maakt van 9u, petje af!!!
                Ik zou het niet kunnen want ik ben die trien die je beschreef met de blaren op haar voeten (en ik neem gewoon de auto, of fiets of lift, ...)
                Dus ALLE RESPECT voor mensen met een uitmuntende conditie en de discipline en avonturiersgeest die zo een tocht ondernemen!!!
                Maar het resultaat is een beetje teleurstellend en het zijn geen fotos die bij mij een "whaaaauuw" gevoel opwekken, noch een uniek landschap of uitzonderlijk natuurverschijnsel weergeven; ik vind ze maar gewoontjes eerlijk gezegd
                Dus wat ik wil zeggen: ik zou als ik toch de tocht zou gedaan hebben (na veel bloed, zweet en tranen) nogal 'pissed off' zijn als dit het resultaat was want dat beeld kan ik op nog locaties trekken , locaties waar ik met den tuut naartoe kon .
                Ik heb ook uuuuuuuuren bezig geweest met de fotos van mijn bloemen en met het achternahollen van mijn hond om een goed shot te maken, maar t blijven slechte (ordinaire) fotos
                En wat de oorzaak van deze hele, naast de kwestie, discussie is: té veel info: als deze fotos gepost waren zonder de info van waar en hoe na wat, dan waren deze gewoon als beeld op zich beoordeeld geweest; want de vraag is niet: wat vinden jullie van het zicht op die hoge onbereikbare berg daar ergens in 'the middle of nowhere'
                De vraag is: hoe vinden jullie mijn fotos?

Dus bij deze: mooi getrokken, als beginner kan ik dat niet, t weer zat een beetje tegen bij de 2e (lucht), vrij scherp toch denk ik, maar geen écht fascinerend onderwerp.

Lena
                ---------------------------------------------------------------
                Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                www.lenafotografie.be

Comment

Jullie bevestigen alleen hier maar mijn comment.
                  Ik wil hier niet proberen jullie te overtuigen. Als jullie die maar gewoontjes vinden, alle respect voor. Daar gaat het niet om. Over smaak valt niet te discuteren.
                  Waar het bij mij om gaat is, bv iemand maakt een foto van iemand op de top van de Mont Blanc. Foto is niet veel zaaks. Als deze foto wordt bekeken door een persoon die ook op de Mont Blanc heeft gestaan gaat die heel waarschijlijk zeggen wauw wat een foto, omdat hij weet wat die andere heeft moeten presteren om daar te geraken.
                  Een foto beoordelen heeft niet alleen te maken met het vissuele maar ook met gevoel ,of men ervaring heeft met het onderwerp en van nog vele andere.
                  Ook eens de bergen intrekken en je gaat zeker deze foto's anders bekijken, waarmee ik niet wil zeggen dat dit top foto's zijn .
                  Maar "De grootsheids en 9 uren durende tocht vind ik niet terug in de foto's." dat vind ik uit uw nek kletsen. Was het wel de bedoeling van de ts'r om de negen uur durende tocht
                  weer te geven.
                  Bekijk de mensen in de middenste foto en vergelijk dat met de berwand, dat is grootheid.
                  Oordeel niet over grootsheid als je er geen ervaring met hebt. Houd het dan bij "Niet mijn ding" dat is mijn mening en daar probeer ik mij ook aan te houden.
                  Robby

Comment

Ok Robby wij zijn nog nooit buiten Vlaanderen geweest en kunnen dus geen "grootsheid" waarderen
                    hmm bulls...
                    leer accepteren dat je (de) foto's middelmatig zijn Robby , ( en is nog positief )
                    Damn zeg ?
                    (Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het beter kan . )

on topic ,
                    Ik vind het contrast tussen de persoon en de rotswand wel imposant moet ik zeggen !

( en sorry ts dat ik in dit topic , of-topic gegaan ben maar soms jongens pfff...)
                    Last edited by johny; 14 juni 2009, 00:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                      Ok Robby wij zijn nog nooit buiten Vlaanderen geweest en kunnen dus geen "grootsheid" waarderen
                      hmm bulls...
                      leer accepteren dat je (de) foto's middelmatig zijn Robby , ( en is nog positief )
                      Damn zeg ?
                      (Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het beter kan . )

on topic ,
                      Ik vind het contrast tussen de persoon en de rotswand wel imposant moet ik zeggen !

( en sorry ts dat ik in dit topic , of-topic gegaan ben maar soms jongens pfff...)
                      Waar heb ik gezegd dat het super, of wauw foto's Zijn
                      Bij mij gaat het over comments in de aard van "De grootsheids en 9 uren durende tocht vind ik niet terug in de foto's". Hoe kun je in godsnaam een 9uur durende tocht en de daarmee gepaarde vermoeidheid weergeven in een foto . Foto's van de opgelopen blaren mischien.
                      Het gaat hem ook over het inschatten van foto's. Iemand die met een Harley rijd zal beter een foto kunnen inschatten van en Harley omdat hij kan meespreken van wat het gevoel is om en Harley tussen zde benen te hebben. Dat gevoel kun je niet op een foto vastleggen dat moet je gevoeld hebben.
                      Ik ga een foto van een valschermspringer anders inschatten dan iemand die nog nooit uit een vliegtuig is gesprongen (met valscherm) enz.

Het is hier de begginnershoek. Het is niet de bedoeling dat de ts'r hier wauw foto's plaatst. Je zegt zelf dat het middelmatige foto's zijn. Awel dat is al meer dan wij hier verwachten.
                      Robby

Comment

Hoeveel keer ga je me nu nog quoten? Ge zijt een gewoon zeer irritant ventje die er niet tegen kan dat iemand er een andere mening op nahoudt dan zichzelf!

De foto's zijn absoluut niet van groter niveau en de tekst: "na een negen uren durende tocht" versterkt alleen maar dat gevoel dat je foto's verwacht van een andere aard.

Jammer dat de moderator niet inziet dat je hier nu al tot 3 maal toe mij persoonlijk aanvalt!

Aanvaard mijn mening! En blijkbaar ben ik dan toch niet de enige met die mening.
                        Last edited by Vinnydizzy; 14 juni 2009, 10:28.
                        www.brunodyserinck.be

Comment

Hoeveel keer ga je me nu nog quoten? Ge zijt een gewoon zeer irritant ventje die er niet tegen kan dat iemand er een andere mening op nahoudt dan zichzelf!

De foto's zijn absoluut niet van groter niveau en de tekst: "na een negen uren durende tocht" versterkt alleen maar dat gevoel dat je foto's verwacht van een andere aard.

Jammer dat de moderator niet inziet dat je hier nu al tot 3 maal toe mij persoonlijk aanvalt!

Aanvaard mijn mening! En blijkbaar ben ik dan toch niet de enige met die mening.
                          Kijk eerst op welk niveua je moet beoordelen. Beginnershoek, zoals reeds gezegd moeten geen wauw foto's zijn. probeer eens met opbouwende kritiek in plaaats van ....

Robby

Comment

Jongens jongens!
                            Vecht jullie vetes ergens anders uit!
                            Hoe belachelijk!
                            Mij zie je hier niet meer...

Ciao!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Robby

Ik treed de mening bij van vinnydizzy; de fotograaf is er idd. niet in geslaagd om de grootsheid van het landschap weer te geven. of dit nu 9 uur klimmen of uit het venster van de wagen komt interesseert me niet. Dit forum gaat over fotografie, niet over avontuurlijke trekkings. Daar heb je andere forums voor : http://www.belclimb.net/

-m-

NB. Niemand zegt dat dit gemakkelijk is.
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
                              X