Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Jos, bedankt voor je reactie. Heb echt de foto geen 180° gedraaid, moet wel toegeven dat het er sterk op lijkt, maar heb me in rare bochten moeten wringen om de bloemen zo te kunnen fotograferen.
Foto's vind ik niets bijzonder maar wel het idee van de bladeren in de schaduw te laten en het geel van de meeldraden fel te belichten. Hier bereik je daar een mooi contrast mee. Verzorg uw voorbereidingen van de foto en je gaat mooie plaatjes maken
Neem de volgende keer een klein borsteltje mee om het vuil eerst weg te vagen.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
2 duidelijk, door de compo, belichting zit goed, enige minpunt is dat ik vrees dat er overdreven werd in de verscherping.
Maar ' is dat ik Helleborus ken, want de titel staat hier ver van het herkennen vh onderwerp. Stamperlicht had een poëtische titel geweest. :-)
Dat is zeker niet overdreven, eerder standaard, mijn ogen hebben me bedrogen (zolang het mijn ogen maar zijn).
Vind wel dat er veel verschil is van kwaliteit wat betreft het scherm van je laptop of pc. Heb zelf een laptop en op het werk een pc en ben toch telkens verbaasd van dat verschil. Zal hierbij de foto onverscherpt bijvoegen.
Ik houd van dit soort fotografie. Veel te maken met persoonlijke smaak ook natuurlijk.
De tweede is een hele mooie maar - in tegenstelling tot sommige voorgangers - vind ik ook je derde zeker iets hebben. De structuur op de bloemblaadjes vooraan, de scherpte op de meeldraadjes en stamper. Je eerste vind ik de minste, wegens te veel achtergrond die ook opvalt door de vlekken. Maak hem egaal en draai het bloemetje een beetje meer naar de kijker toe en het zou best weleens een goeie kunnen zijn. Je hebt hier duidelijk gekozen voor een artistieke weergave van de Helleborus, i.p.v. de waarneemweergave. En zoals ik reeds zei, ik houd daar van. Verder doen en posten. Ik ben alvast erg benieuwd naar meer ! De raad van het borsteltje zou ik wel volgen
Marleen
Comment