Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
die vlekjes die ik zie,komen die van de regen,dacht eerst uv filter
Die vlekjes zijn eigenlijk onzuiverheden op de spiegel, vuiligheid zal ik maar zeggen. Ik heb de spiegel gelaten voor wat hij is. dat was ook zowat de bedoeling.
Op de foto hieronder zie je beter die vlekken op de spiegel. Het maakt deel uit van de compositie.
Tweede foto vind ik een goede.
De wazige reflecties links in de spiegel zijn een meerwaarde. Geeft een zekere sfeer.
Maar de vrij contrastrijke reflecties rechtsboven benemen te veel aandacht. Ik zou ze wegcroppen, dan komt meteen je hoofd niet meer zo centraal in de opname. Dat komt de compositie ten goede.
En zo kan de foto zeker naar beoordeling in plaats van in de beginnershoek.
Thanks mannen voor al de adviezen en commentaar.
Wat betreft het spiegelen, ja en nee. Voor mij was het een zelfportret, en met het spiegelbeeld tracht ik mijn averechtsheid aan te duiden. Zo ook het oog en het oog van de camera. Maar dat zal wel filosofie zijn.
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Het vuil op mijn spiegel behoort tot de compositie
En dat moet ik geloven Awel ik geloof u, en de vlekken storen mij niet, integendeel.
Goede techniek door beide ogen open te houden
Mooie foto
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
zoals je zelf wilt maar voor mij kijkt het niet lekker
Dat is heel goed, want dat bevestigd de bedoeling van mijn zelfportret. Het "ik" laten uitstralen, en diegene die mij kennen (persoonlijk) zullen wel weten dat ik geen gemakkelijken ben, excentriek, en kritisch. Dus dat lijkt me wel geslaagd dan. Misschien niet op foto echnische gebied maar wel het gevoel bij de foto.
Toch bedankt hoor (ben niet echt een boeman),
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment