Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste ministudio test

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste ministudio test

Hoi,

Sinds een week of 2 ben ik in het bezit van een Olympus E-510 en omdat het weer
    nogal tegenzit kwam ik op het idee om ook een soort van ministudio in elkaar te
    steken. Deze staat nog niet echt op punt, (krijg het licht niet zoals ik het zou willen)
    ,maar dit is toch mijn eerste test en deze wou ik even laten zien aangezien ik met enkele vragen zit...
    Deze foto heb ik op de computer ietwat bewerkt aangezien de achtergrond niet echt wit
    was dus heb ik de helderheid verhoogt en dan heb ik ook de kleurverzadiging ietwat opgedreven om terug de kleuren van de stier te tonen, al bij al ben ik vrij tevreden met het resultaat aangezien ik een absolute beginner ben met DSLR fotografie.
    Nu wat mij opvalt is dat het formaat van de foto op mijn laptop 1,49Mb was en na de bewerking met Gimp het nog maar 984Kb is. Wel merk ik dat de afmetingen 3648x2736
    hetzelfde gebleven zijn...
    Nu is mijn vraag waar is het resterende van de foto gebleven en als ik deze bv zou willen afdrukken groot of klein, heeft deze kleinere bestandsgrootte een invloed op de kwaliteit.

Deze is mijn eerste nachtfoto, daar het weer het overdag niet toeliet, ben ik s'nachts
    maar eens op pad gegaan om te testen...

Elke reactie of tip is welkom, alleen zo zal ik mss ooit iets meer kunnen, en het beginnersstadium kunnen ontgroeien

Mvg,

Sven
    https://tijuanaphoto.wordpress.com/

Re: Eerste ministudio test

op volgende link interessante tip's om een mini studio te maken.
    http://forum.belgiumdigital.com/f20/...io-153699.html

het kan zijn dat een bestand kleiner is nadat je de achtergrond wit hebt gemaakt (minder informatie nodig in dat bestand)

--> mooie nachtfoto!

groeten,
    Peter
    The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.

Comment

jacob van artevelde : een gegeerd doelwit voor fotografen.

tof gedaan

Comment

Ik vind het geslaagde eerste shots.
        Wel zag ik dat je het standaard frame van bd-sizer gebruikt. Verdiep je hier even in, en merk welke andere frames je met dit programma kunt maken. Dat oranje vlaggetje is namelijk een beetje een domper op de foto's
        Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Comment

ik vind 1 prachtig gedaan, met de schaduw onder, knap
          dit is cratieve en verdienstelijke fotografie
          Last edited by Frie01; 27 maart 2009, 23:58.
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Bedankt voor de reacties, (nu proberen om nog het een en het ander te verbeteren.)
            gisteren heb ik mij dan toch maar 2 bouwlampen aangeschaft.
            en op zoek geweest achter een witte bak, maar daarvoor zal ik dan toch maar naar Ikea moeten want blijkaar hebben ze die enkel daar...

Comment

Het begint er op te lijken dat BD een postzegelclub aan het worden is.
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Het begint er op te lijken dat BD een postzegelclub aan het worden is.
                Robby
                En wat is de betekenis van die uitspraak?

Mvg,

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svensonn Bekijk bericht
                  En wat is de betekenis van die uitspraak?

Mvg,

Sven
                  Je mag hier foto's plaatsen max langste zijde 900 px. Die van u zijn veel kleiner en beginnen op postzegels te gelijken.
                  Hoe groter de foto's hoe gemakkelijker ze te beoordelen zijn.
                  Hoe kleiner ze zijn hoe meer fouten en onvolmaaktheden er verborgen blijven.
                  Anders is ook waar, hoe groter ze zijn hoe meer ze tot hun recht komen.
                  Een foto klein gepost kan mooi en scherp zijn. Vergroot het tegenovergestelde.
                  Robby

Comment

Voila,

das nu eens een uitleg, nu weet ik al iets meer...
                    en inderdaad die foto's konden nog groter maar 1 het was de eerste keer dat ik hier foto's post en dus met Bdsizer werk en 2 het was in de gauwte gedaan omdat ik graag een antwoord had gehad op men vraag over de afname in formaat enkel omdat ik de helderheid en contrast aangepast had. De foto ziet er goed uit, maar toch is hij in Mb
                    kleiner maar zijn de afmetingen gelijk gebleven...

Dat was dus de reden, en als ik zinnens ben om een foto te plaatsen om die te laten
                    zien en keuren zal ik die heus wel zo groot mogelijk proberen plaatsen

Mvg,

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svensonn Bekijk bericht
                      Voila,

das nu eens een uitleg, nu weet ik al iets meer...
                      en inderdaad die foto's konden nog groter maar 1 het was de eerste keer dat ik hier foto's post en dus met Bdsizer werk en 2 het was in de gauwte gedaan omdat ik graag een antwoord had gehad op men vraag over de afname in formaat enkel omdat ik de helderheid en contrast aangepast had. De foto ziet er goed uit, maar toch is hij in Mb
                      kleiner maar zijn de afmetingen gelijk gebleven...

Dat was dus de reden, en als ik zinnens ben om een foto te plaatsen om die te laten
                      zien en keuren zal ik die heus wel zo groot mogelijk proberen plaatsen

Mvg,

Sven
                      Dat kan gebeuren als je snel wilt zijn, al moest je maar in de linkse bovenhoek 900 inbrengen, duurt 5 sek.
                      On topic: Ik weet niet dat gimp met zijn eigen extensie werkt en dat er dan door het om te zetten naar jpeg er bytes zijn verdwenen.
                      Robby

Comment

'k vind de eerste heel mooi gedaan. Lijkt wel een reclame-affiche.
                        De tweede spreekt me minder aan. Het standbeeld springt er niet genoeg uit voor mij.
                        Canon Eos 450D
                        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Je eerste is heel goed belicht.
                          Je tweede vind ik wat vreemd wat de kleurtjes betreft: wat gelig en de lucht is wat roodbruin.
                          En ja, je formaat aanpassen, dat kijkt beter.

Comment

Ik vind je eerste er anders goed uitzien hoor

Wel heb ik een vraag : het betreft hier toch een 10MP-camera he ? Je zegt dat het originele bestand een 1,46MB was voordat je hem bewerkt hebt. Dit lijkt me nog steeds aan de kleine kant.

Welke instellingen gebruik je voor je foto's ? Heb je de maximale kwaliteit op staan ? 't Is maar een vraag he, ik weet dat een witte achtergrond de foto een stuk kleiner kan maken, maar zo klein ???
                            Mvg,David
                            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Nog eens bedankt voor de reacties

ja het is een 10Mp camera, ik neem mijn foto's op high quality, shq
                              raden ze niet aan omdat er praktisch geen verschil zichtbaar is...
                              gelezen in het boek Digitale fotografie Olympus E-510 en zelf merk ik eigenlijk
                              ook geen verschil.

Ik heb zo eens gekeken men andere foto's met veel kleuren zijn ongeveer tussen
                              de 1,76 en 2,20Mb groot. IK weet niet of dit al dan niet een normaal formaat is.

Sven

Comment

Working...
                              X