Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgische kust na een regenbui

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgische kust na een regenbui

Hallo,

Eerst even voorstelen,
    Ik ben Mathias en heb nu ongeveer een jaar men eerste spiegelreflex.
    ik volg nu al een tijdje het BD forum maar zou toch ook eens graag wat reacties krijgen om men foto's.
    Ik besef dat ik nog veel te leren heb dus alle kritiek is welkom.
    Bij deze men eerste foto.

18mm
    iso 200
    f7,1
    1/320
    Polarisatiefilter
    Ook wat bewerkt: saturatie , contrast wat hoger
    en de lucht wat donkerder gemaakt. (teveel?)

Gegroet
    Mathias
    Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Re: Belgische kust na een regenbui

Ik vind hem mooi, enkel de rechter bovenhoek iets te donker. Dit soort foto's mag direct naar fotobeoordeling hoor

Comment

Heel veel in één beeld... prachtige wolkenpartij, kleur, de kust, de spiegeling in 't water. Het blauw is inderdaad wat donker, beetje nadeel van een polarisatiefilter. Toch niet weghalen, want het maakt voor een stuk mee het beeld.
      Ook misschien nog wat rechtzetten of rechttrekken, om het perspectief te corrigeren, maar 't moet niet echt. Misschien voor volgende keer... hoeken gebruiken om lijntjes te laten beginnen, kijkt nog makkelijker.
      Goeie foto.

Comment

dit is superknap, ik blijf hier naar kijken
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Knap licht en helderheid nadat de regen de lucht van alle vuiligheid gekuist heeft.
          Ideaal moment om sprankelende kleuren vast te leggen.

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

't Is in elk geval een goeie binnenkomer .
            Je neemt een goeie foto met nog een tikkeltje werk aan de compo (lijnen in de hoeken bvb maar voor de rest OK voor mij) en je bewerkt hem vrij hevig maar absoluut binnen de grenzen van mijn smaak (want bewerking is altijd een kwestie van...)
            Terwijl je aan het (be)werken bent poets je misschien toch best zo'n vlekje weg (1,5cm boven het hoge witte gebouw rechts). 'k Hoop dat het geen stofje op je materiaal is maar een vogel, maar het trok toch mijn aandacht wat weg van het plaatje.
            Je kleine brandpuntsafstand veroorzaakt misschien wat perspectiefvervorming en het lijkt dat de zee ons landje zal binnen stromen want helemaal links aan de horizon bergt het serieus af naar rechts en dat zie je ook nog best aan de gebouwen in de verte.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Heel goed, vergeet de rechter bovenhoek, de linker bovenhoek zou er evenveel last van gehad hebben. Er zit wel een stofje boven het apartementsgebouw, vogel, hopelijk.
              Uw kromme (holle) horizon door de 18 mm is geen probleem, maar met de juiste software recht trekken mag natuurlijk.

Comment

Bedankt voor de reacties,

-ik zal idd. wat meer aandacht besteden aan het recht croppen (en trekken van)de foto.
                -Ook die tip dat de om de hoeken te gebruiken waar lijntjes beginnen zal ik proberen toe te passen (ik zou er zelf nooit op gekomen zijn).

gegroet
                Mathias
                Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Working...
                X