Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Graag uw mening
Collapse
X
-
-
Re: Graag uw mening
Om te beoordelen kijkt het wat gemakkelijker om de foto's te centreren, een spatie tussen de beide foto's zetten, een klein beetje uitleg over wat uw bedoeling is om dit met ons te delen.Ook trachten om steeds op maximale toegelaten grootte te posten 900X600.
Maar in dit geval gaat het niet veel helpen denk ik. Beid foto's zijn onscherp, heb je deze nog verscherpt in PS na het verkleinen?Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
www.cromagnonman.be
-
Hier heb ik al veel aan en zal er rekening mee houden.
De afmetingen zijn 1 op 1 overgenomen van een eigen site.
Mag dit niet?
Vwb de scherpte op foto 1 klopt ben echt aan het zoeken hoe dat het beste gaat met het macro gebeuren en in dit geval achter glas ook nog.
vwb de libelle dacht ik dat de libelle zelf wel scherp was/is.
Maar lees graag wat er verbeterd moet/kan worden.
Bij het verkleinen heb ik het rezise proggramma van ie gebruikt en niets verder gedaan.
Ik zou ook niet weten hoe je foto's later scherper kan maken.Last edited by wil53; 4 april 2009, 15:02.
Comment
-
Deze hetzelfde idee in een aquarium.
Comment
-
vertrouw je op de AF of ga je manueel scherpstellen?
Ik denk dat dit laatste nodig zal zijn!
Kleuren mogen (moeten!) nog gesatureerder voor dit soort onderwaterbeelden.
Gfijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
Comment
-
-
nog gesatureerder snap ik niet.
ik doe het wel handmatig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk berichtnog gesatureerder snap ik niet.
ik doe het wel handmatig.
Grtz,
OzricThe first blow fells not the tree!
Comment
-
Scherpte.
Ik vermoed dat je nog niet lang met fotografie bezig bent. Ik zal mijn comment dan daar ook op baseren.
Waterdieren fotograferen Zeer moeilijk
Achter glas fotograferen Zeer moeilijk
Macro Zeer moeilijk
Wat denk je nu dat " Waterdieren fotograferen, achter glas, in macro en dan heel waarschijlijk zonder statief, is" juist Zeeeeeeeeeeeeeeeer moeilijk.
Bereid dit soort van foto's goed voor.
Extra licht (bv bij de slak) wel oppassen bij extra licht gevaar voor reflekties op glas en water.
Je hebt hier wel een hele boterham aan, maar laat je niet ontmoedigen want moeilijk gaat ook. Ga wel eens op zoek naar info op het net.
RobbyMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Dank voor de respons.
Dat ik nou net weer verkikkerd ben op dat moeilijke gedeelte.
Ik blijf het wel proberen al zal de bouwlampen erboven moeten.
Comment
-
hey laat je niet van je slag brengen en veel oefenen, want dit is wel een erg moeilijke tak van de fotografie zoals hierboven gezegd.
die cr's zijn wel leuker door het kleurverschil dan mijn vuurtjes
een gouden tip, maak dat je ruiten kraaknet zijn: zie foto 2= algvorming.
dit doe je best ten minste een uur of 2 voor je foto's neemt om de vissen en andere bewoners terug wat te laten kalmeren.
misschien een interessante link: http://home.scarlet.be/~tvelst/foto/foto1.htm450d met glas van 10 tot 250mm en een flits
Comment
-
-
Dat is idd een heel erg mooie site die zal ik eens helemaal gaan lezen.
ik laat me ook niet van de wijs brengen want hier leer ik veel meer van dan alleen positieve reacties.
Comment
-
Ik probeer idd ook op de ogen te concentreren.
Die zijn wel heeeel erg klein dat wel.
Als ik dat doe dan gaat het vaak weer ten koste van de scherpte op het lijfje.
Misschien meer focuspunten alleen weet nog niet hoe dat werkt.
Gebruik de macro stand met een 90mm macrolens.
Maw ik heb moeite om het hele beestje scherp te krijgen.
Meer licht?
De foto's worden binnen gemaakt en gebruik meestal de standaard flitser want als ik de grote flitser er op zet dat weerkaatst dat nogal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk berichtIk probeer idd ook op de ogen te concentreren.
Die zijn wel heeeel erg klein dat wel.
Als ik dat doe dan gaat het vaak weer ten koste van de scherpte op het lijfje.
Misschien meer focuspunten alleen weet nog niet hoe dat werkt.
Gebruik de macro stand met een 90mm macrolens.
Maw ik heb moeite om het hele beestje scherp te krijgen.
Meer licht?
De foto's worden binnen gemaakt en gebruik meestal de standaard flitser want als ik de grote flitser er op zet dat weerkaatst dat nogal.
Een veel kleiner diafragma (groter getal) is vereist om je beestje volledig scherp te krijgen, als het al lukt. Dit wil ook zeggen dat je meer licht moet hebben om een aanvaardbare sluitertijd te halen.
Met meerdere focuspunten gaat de camera in dit geval echt niet weten wat ze moet doen. Essentie is de ogen scherp van het diertje.
Comment
Comment