Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Half uurtje natuur...
Collapse
X
-
Half uurtje natuur...
Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600Labels: Geen
-
-
Re: Half uurtje natuur...
Je foto's missen duidelijk scherpte. Ook de witte lucht is iets dat je moet vermijden, je hebt nu van die lelijke gekleurde randen rond de contouren. Het vogeltje mag ook wat groter in beeld genomen worden, minder tak en meer vogel. Het onderwerp mag anders ook gerust wat minder centraal in beeld.
groeten
-
Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk berichtJe foto's missen duidelijk scherpte. Ook de witte lucht is iets dat je moet vermijden, je hebt nu van die lelijke gekleurde randen rond de contouren. Het vogeltje mag ook wat groter in beeld genomen worden, minder tak en meer vogel. Het onderwerp mag anders ook gerust wat minder centraal in beeld.
Omdat er op de foto's niets scherp is gebleven vraag ik me af wát je juist "fout" deed?
Door het raam? Te hard moeten croppen? De 1600 ISO ruis? Te groot diafragma?
Je instellingen 1600 ISO en 1/2000 tot 1/2500 seconde in combinatie met het grote diafragma zijn niet wat je nodig hebt voor dit soort foto's.
Kijk eens naar de EXIF informatie van goed gelukte foto's van deze soort op dit forum zodat je de volgende keer juistere keuzes kan maken.Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Comment
-
Foto's zijn getrokken met een "oude" 70-300 mm Nikon. Het diafragma moet, met behulp van een ring, manueel ingesteld worden. Enkel op groot diafragma, kleine opening, kan je dan foto's trekken...
Kan dit trouwens aangepast worden op de lens zelf of moet ik een nieuwe lens aanschaffen?
Foto's zijn uitgesneden.
ISO stond inderdaad op 1600, vandaar de ruis.
Kan een polorisatie filter helpen in dit geval?Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels Bekijk berichtKan een polorisatie filter helpen in dit geval?
Hou er ook rekening mee dat een polarisatiefilter voor 1,5stop lichtverlies zorgt.
Comment
Comment