Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stoer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stoer

    Ik ben echt nog maar een beginner, heb met m'n verjaardag een spiegelreflex gekregen, en begin het leuker en leuker te vinden. Ben hier dus ook om nog heel veel bij te leren, dus hou jullie niet in ;-)

    Deze stoere kerel (of madam?) kwam ik vandaag tegen (klein beetje bijgecropt):



    Canon EOS 450D
    ISO 100
    focal 55mm
    shutter 1/166
    F/5.6

  • #2
    Re: stoer

    Wat je m.i. goed controle hebt hier, is het licht. Een witte vogel is moeilijk fotograferen bij zonlicht omdat je overal detail wil behouden.
    Waar mist deze foto m.i. toch iets...
    - compositie... in profiel kijkt een foto makkelijker als je wat meer ruimte laat in de kijkrichting. De gans staat wat te centraal.
    - scherpte... moet beter kunnen. Het oog van de gans is je scherpstelpunt.
    - standpunt... nog lager, en je krijgt er de omgeving bij. Da's altijd leuk voor dit soort foto's.

    Comment


    • #3
      Re: stoer

      Compositie maakt her verschil. Let op de takken links en de kop van de vogel bonst rechts aan tegen een stuk vijver. Je zou een kleine invulflits kunnen gebruiken om het oog te doen oplichten.

      -M-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: stoer

        bedankt voor de reacties

        - compositie: op de originele foto stond de gans meer naar links, dat had ik dus misschien beter zo gelaten dan. Had een deel weggecropt omdat daar nog een paaltje stond.

        -scherpte: ik had dus beter een groter diafragma ingesteld? (allez hoger getal, kleiner diafragma).