Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paard en zijn bazinnetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paard en zijn bazinnetje

    Deze foto heb ik gisteren getrokken en een beetje bewerkt met capture NX2. Commentaren altijd welkom. Jammer van de huizen achteraan, maar het moest snel gaan



    EXIF:

    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D70s)
    Lens Focal Length: 44,00 mm (18-70 mm F3,5-F4,5)
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/6

  • #2
    Re: Paard en zijn bazinnetje

    Een beetje te veel bewerkt naar mijn zin... Ik mis detail, in wat ik op zich best een leuke foto vind. het deel rechts, achter het persoontje, mag er m.i. nog af, zodat de betrokkenheid mens/dier nog intenser wordt.

    Comment


    • #3
      Re: Paard en zijn bazinnetje

      Je zelfkritiek is volledig correct. De huizen storen inderdaad, en zorg ervoor dat je wel de nodige tijd hebt. De achtergrond is op zijn minst zo belangrijk als de voorgrond voor een goede foto.

      -m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Paard en zijn bazinnetje

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Je zelfkritiek is volledig correct. De huizen storen inderdaad, en zorg ervoor dat je wel de nodige tijd hebt. De achtergrond is op zijn minst zo belangrijk als de voorgrond voor een goede foto.

        -m-
        ik denk dat vooral het paard niet de nodige tijd had,wij hebben er vroeger ook gehad en in poseren hebben ze niet altijd zin.

        Comment


        • #5
          Re: Paard en zijn bazinnetje

          Dit zijn foto's waar je van houd of niet.
          Ik heb een paar crops geprobeerd.
          Ik ben van mening dat één van de twee het onderwerp moet zijn
          Eerst heb ik geprobeerd met het meisje. Links croppen vanaf het paard zijn oog en links tot juist rechts van de boom.
          Of het paard en dan heb ik gecropt tot juist achter het hoofd van het meisje.
          In het origineel is er teveel van het goede.
          De bewerking zie mijn eerste zin.
          Huis in de achtergrond moet kunnen. Is geen gewoon huis maar één in de stijl van een boerderij. Dus dat stoort mij helemaal niet. Maar dat is enn kwestie van smaak.
          Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: Paard en zijn bazinnetje

            Bedankt voor de eerlijke en terechte commentaren. Volgende keer zal ik een betere foto proberen te maken, met minder bewerking

            Comment


            • #7
              Re: Paard en zijn bazinnetje

              Ik vind dat het licht van de verkeerde kant komt, de nek van de dame krijgt nu meer aandacht dan nodig.

              groeten
              Flickr

              Comment

              Working...
              X