Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens cleanen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens cleanen

Ik vond dit in een ander onderwerp, maar vond het interessant om het hier ook te plaatsen. Een handig tool om de lens en lcd schoon te maken. Kijk op www.lenspen.com
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
    (Portretwebsite)

Hoi,

Ik heb al jaren z`n ding van Hama. Werkt prima hoor.

Grtz Willem
    Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

Comment

Ik heb een spuitbus "power lens" waarmee alles op de lens zeer gemakkelijk kan schoongemaakt worden, zelfs vette vingers

voor alle duidelijkheid, die vette vingers waren niet van mij
      maar van een voorbijganger waaraan ik gevraagd had om een foto van ons ( mijn vriendin en ik ) te nemen.

Comment

Originally posted by Paul Cobben
        Ik vond dit in een ander onderwerp, maar vond het interessant om het hier ook te plaatsen. Een handig tool om de lens en lcd schoon te maken. Kijk op www.lenspen.com

zelfde lenspen is nu te koop bij " action shop " voor net geen 10 euro

Comment

Bedankt voor de tip! Ik zit zelf altijd te klooien met brillenpoetsdoekjes

Comment

Originally posted by antoinette
            Bedankt voor de tip! Ik zit zelf altijd te klooien met brillenpoetsdoekjes
            Die brillendoekjes werken toch goed, niet? Beter dan een slip van je T-shirt (heb ik al kerels zien doen )

Comment

ik gebruik altijd een microvezeldoekje van de optieker.... kost 2 keer niks en je kan't zelfs uitwassen

werkt perfect...
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Re: Lens cleanen

Hoe weet je eigenlijk of die microvezeldoekjes geen chemicalien bevatten?

Ik gebruik voor m'n bril al jaren zo'n doekjes van kruidvat, maar geen idee of deze eventueel lenscoatings zouden aantasten?

De doekjes werken perfect voor brillen trouwens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prutske Bekijk bericht
                  Ik heb een spuitbus "power lens" waarmee alles op de lens zeer gemakkelijk kan schoongemaakt worden, zelfs vette vingers

voor alle duidelijkheid, die vette vingers waren niet van mij
                  maar van een voorbijganger waaraan ik gevraagd had om een foto van ons ( mijn vriendin en ik ) te nemen.

In welke zaken verkopen zij power lens ?????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
                    Die brillendoekjes werken toch goed, niet? Beter dan een slip van je T-shirt (heb ik al kerels zien doen )
                    Dat was ik waarschijnlijk... Vóór ik hier op het forum terechtkwam dan

Oorspronkelijk geplaatst door TonioRoffo Bekijk bericht
                    Hoe weet je eigenlijk of die microvezeldoekjes geen chemicalien bevatten?

Ik gebruik voor m'n bril al jaren zo'n doekjes van kruidvat, maar geen idee of deze eventueel lenscoatings zouden aantasten?
                    Dat zou niet mogen aangezien brillen ook vaak coatings bevatten (anti-reflectie, ...).
                    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Ik gebruik daarvoor een speciaal doekje van Canon, dat ik ooit eens gratis bij een bestelling gekregen heb .

Maar dat gebruik ik wel alleen maar voor de lens, niet voor de sensor....
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik gebruik daarvoor een speciaal doekje van Canon, dat ik ooit eens gratis bij een bestelling gekregen heb .

Maar dat gebruik ik wel alleen maar voor de lens, niet voor de sensor....
                        Ben zelf naar diezelfde doekjes op zoek: blijkbaar verkoopt Canon die niet, maar geven ze die enke af en toe eens gratis weg. Iemand enig idee of (en zoja: waar) je er toch aan kan raken?
                        1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Working...
                        X