Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Racefoto's 's nachts maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Racefoto's 's nachts maken

Ik ga van het weekend naar de 24 uur van Zolder, de Belcarraces.

Wil niet alleen foto's maken van de auto's als ze in het daglicht rijden, maar ook 's nachts.

Vooral de opgloeiende remmen en vonken uit de uitlaten zijn mijn favouriet

Iemand wat tips hoe ik dit het beste kan?
    Nikon D70 + Tamron 28-300

http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

Re: Racefoto's 's nachts maken

Denk niet dat dat gaat lukken als het pikke donker is.
    Dan heb je vaak al een sluiter nodig van een aantal seconden.

Heb er verder geen ervaring mee, om het in het donker te doen.
    Maar denk dat je dicht op de baan moet staan en een flitser nodig hebt.

Wat jij wil zal misschien lukken als het schemmerig is, en je zal je ISO omhoog moeten doen.
    Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

Comment

Erg lastig. Het grootste probleem zijn toch wel de hekken waar je achter staat. Dit zorgt ervoor dat je je flitser niet kan gebruiken. Tenzij je dat Heras hekwerk als onderwerp wilt......

ISO ver omhoog schroeven doet al veel, en verder heel veel shots maken, proberen, proberen en proberen. Het is wel mogelijk.
      Canon EOS 10D | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS

Comment

Op Dutchphotozone de zelfde vraag.
        alleen heeft die man net even wat duurder matteriaal.

Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

Comment

Ik had al wat bescheiden succesjes met de 70-300 sigma (F4-5.6) in dagomstandigheden (manuele focus oa)... weliswaar met de Antishake op de minolta (bij pannen doet die blijkbaar enkel maar verticale correcties?)

's Nachts ook eens geprobeerd, maar dat is niet te doen - misschien met een degelijke flits, en dicht bij de baan dat het haalbaar moet zijn, maar zonder kan je 't echt wel vergeten hoor.

Uiteraard zal een F2.8 of een prime zoom 't beter doen, maar ik denk dat je DOF dan zo klein wordt dat je er toch niets meer mee bent.

Eerlijk gezegd heb ik m'n toestel snel opgeborgen, heb niet geprobeerd m'n ingebouwe flits te gebruiken, "achter den draad" lukt dat toch niet, en ik vrees dat het bereik niet voldoende zal zijn, ook niet bij 70mm

Comment

Intuïtief zou ik denken dat enkel pannen met een zo lang mogelijke sluitertijd iets kan opleveren. Als je enkel de gloeiende remmen of uitlaatvlammen wil hebben, dan heb je IMHO ook geen erg hoge ISO nodig: die dingen zijn vrij helder op zich (een hogere ISO zal de donkerdere delen van de foto wel beter tot uiting laten komen).
            1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Ja, idd, zo lang mogelijk pannen - maar er is ergens een limit - zo rond de 1/80 is 't laagst dat ik kan gaan zonder echt motion blur te krijgen, dit is natuurlijk afhankelijk van hoe goed je kan pannen

'k Wou dus gewoon ff aantonen dat je voor dit werk echt niet direct een 500mm F2.8 moet hebben (al zal dat wel helpen...)

Comment

Working...
              X