Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onnatuurlijke pasfoto's met D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onnatuurlijke pasfoto's met D70

Is er iemand die tips heeft ivm het maken van mooie pasfoto's met de D70 .
    Ik werk met de inbouwflits omdat ik door mijn recente aankoop nog geen opbouw heb .
    Ik heb al alle standen geprobeerd en vind met mijn kennis de autostand nog het meest bevredigend .
    Er is wel steeds een blauwe schijn op de witte achtergrond ( witbalans niet goed ) en de kleuren van het gelaat komen ook te donker over door schaduweffecten en de naturel van de huid komt ook niet door .
    Wat zijn de juiste instellingen , en omstandigheden , want ik heb al binnen en buiten geprobeerd .
    Ik moet het momenteel ook nog zonder bewerkingssoftware doen , ik heb de Adobe 3.0 besteld , maar die moet nog binnenkomen...
    Bedankt voor de hulp ...
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Re: onnatuurlijke pasfoto's met D70

Ik zet de persoon altijd op 0.5m van een witte muur, reflectiescherm rechts en een spot links, en dan redelijk groot diafragma (tussen 3 en 4) en dan flitsen.
    Nu heb ik een externe flitser met omnibounce en gaat dat wel stukken gemakkelijker. En in RAW schieten, kan je de witbalans corrigeren.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

Ik heb mijn eigen pasfoto's met witte achtergrond gemaakt maar heb veel moeten testen om de achtergrond werkelijk wit te krijgen , ik,gebruikte een wit projectiescherm waar ik vroeger mijn dia's op projecteerde, en dan nog kreeg ik soms grijsblauw i.p.v. wit.
      Uiteindelijk is het gelukt met meerdere flitsers , twee losse flitsers die achter mij (model) stonden om alleen de achtergrond te verlichten , en de ingebouwde flits op de camera om model te verlichten en tevens de twee andere flitsers te ontsteken.
      Mijn pasfoto's zijn klaar en helemaal in orde maar het heeft mij een hele dag werk gekost , wat ik natuurlijk niet erg vind , het is mijn hobby.
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

Hoe drukken jullie de foto dan af op de juiste afmeting ?
        D70

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reg2 Bekijk bericht
          Hoe drukken jullie de foto dan af op de juiste afmeting ?
          Normaal worden geprinte foto's zelfs niet toegelaten als pasfoto's ... toch niet voor officiële documenten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Normaal worden geprinte foto's zelfs niet toegelaten als pasfoto's ... toch niet voor officiële documenten.
            Ik dacht dat ook: dus naar een fotowinkel. Daar werd een opname met een digitaal toestel gemaakt, en na controle op een monitor rolde even later het setje foto's uit de printer!
            Gebruik een goed fotopapier, en niemand merkt het verschil!
            https://waltertalboom.be-
            Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Ik heb er deze week nog gemaakt en ze zijn geaccepteerd.
              Witte deur van centrale verwarmingsapparaat (is slechts af te haken) buiten, aan de schaduwkant van het huis op de vensterbank gezet. Zonder flits of enige andere lichtbron.
              Eerst een foto genomen van de witte deur. Witbalans op manueel. Witte deurfoto ingesteld voor de manuele witbalans.
              Model een halve meter voor de deur geplaatst en getrokken met Canon eos 350D op ISO 100, f. 4.5 met ef 85 mm prime.
              Nadien heb ik de foto in Photostudio (meegeleverd met canon) met Enhance, Autoenhance lichter gemaakt om de achtergrond nog lichter te maken.
              Lukt prima.
              Bijsnijden met Photofiltre.
              Afdrukken doe ik gewoon in WordPerfect omdat ik dan het vlotst de juiste afmetingen 35 mm X 45 mm kan afdrukken. Met andere programma's zal dat ook wel gaan.
              Het geeft veel voldoening als je dat zelf geflikt hebt.
              Een maand geleden heb ik het ook zelf gedaan met foto's van mijn vrouw. Ook die foto's zijn aanvaard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het is nog al gezegd geweest (in Chit Chat denk ik) en het heeft zelfs in de gazet gestaan dat het nu wel toegelaten wordt Toch zeker voor pasfoto's.

Comment

Working...
                X