Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfportet scherpstellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zelfportet scherpstellen

hoe doe je dit?

mvg
    moa

Re: zelfportet scherpstellen

Zelf heb ik het gedaan door een borstelsteel te zetten (of iets anders) op de plaats waar je je zult plaatsen. Focus op de steel, op manueel overschakelen en dan staat het vast. Als je een kleine DOF verkiest is het wat spelen om op de exact goeie plaats te zitten, maar met een klein diafragma (groot getal) heb je wel wat speling.

Dit is hoe ik het deed. Ben benieuwd of er andere manieren zijn
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Met een afstandsbediening.

Had zo eentje voor m'n oude D80. Ging nog redelijk ver en werkte op infrarood. Camera focuste en nam foto.

Je hebt de originele bakjes van Nikon, Canon etc.. (kosten pak meer) maar ook clonen die uiteraard even goed zijn. Had 7 euro betaald voor mijn Chinees exemplaar.

Let op, niet elke camera heeft die functie...

Comment

stond hier een foto bij ofzo?

gaat het over een closeup/binnen/buiten/dag/nacht/zon/bewolkt/hdr/... ???

remote / achterkant van je hoofd tegen een witte muur ofzo, om de afstand constant te houden?

véél foto's nemen en de scherpe selecteren kan ook vaak lukken. Of een camera met kantelbaar scherm en liveview gebruiken.

liveview + spiegel kan ook
        Last edited by RikH; 23 december 2009, 20:59.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Kabeltje aan laptop en via scherm laten scherpstellen Er zijn een aantal programma's die je toelaten je camera via de pc te bedienen.

Comment

Working...
          X