Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hama Statief Star 61( reactie graag )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hama Statief Star 61( reactie graag )

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een " Hama Statief Star 61 " dat kan gebruikt worden voor een "Canon powershot SX 10 IS" ???

Of heeft er iemand betere statieven die voor het toestel kunnen gebruikt worden ??

Ben een beginnende amateurfotograaf dus moet niet te duur zijn maar wel handig in gebruik !!!

Laat maar weten wat jullie mij zouden aanraden !!!

Dank u alvast

Re: Hama Statief Star 61( reactie graag )

Ik zelf ben in bezit van een Hama Star 61 en gebruik er mijn Canon 500D op, wat een stuk zwaarder is.

Ik ben heel erg tevreden van dit statief, zeker voor zijn prijs en wat je er allemaal nog mee kan! Heel handig en licht en toch nog voldoende stevig, zeker voor het gewone gebruik!

Veel van de DSLR gebruikers raden dit af en raden je aan om pakken geld te spenderen, maar om te beginnen is dit statief gewoon perfect! Schakel je trouwens ooit over naar een duurder, dan kan je dit statief nog gebruiken als statief voor je flitser bijvoorbeeld.

Voor compacts en bridge camera's zou ik zelfs niets anders aanraden!

Comment

Ik heb ook dat statief (van de Sint gekregen) voor mijn 500D en tot nu toe nog geen klagen over, tuurlijk bestaan er veel stevigere, in verhouding lichtere enzo statieven maar deze vind ik toch goed genoeg om mee te starten

Gr. Inez

Comment

Ik heb er ook een gehad in die aard. Wel van Hama, maar een iets andere uitvoering, en iets duurder.

Kort samengevat: weggegooid geld.
        -> in openlucht (op wat meer hoogte) niet stabiel, en al helemaal niet bij wind of in de buurt van zwaar verkeer
        -> schroeven willen al eens doldraaien
        -> gemaakt van weinig-duurzame plastiek. Sommige onderdelen moest ik al na een paar maanden gebruik met ducttape verstevigen
        -> ja kan ook niet laag gaan met dit statief.

Best iets meer geld spenderen voor beter materiaal, of eventueel wat minder voor een stoort van rijstzak.

Comment

Ik heb hem ook, als reisstatief.
          Ik vind hem wel OK.
          Om mee te beginnen, prima!
          Maar voor buiten vind ik hem niet fantastisch.
          Een beetje wind en hij wiebelt al.
          Er zit een haak aan dus je kunt er iets zwaars aan hangen.
          Hij draait door, echt vast zetten lukt niet.
          Hij wordt op een gegeven moment lam, en dan zakt je camera naar beneden.

Ik heb bij mijn andere staief dat ik met het uiteinde van de handgreep hem los en vast kan draaien, veel handiger!
          Sony α200 + 18-55 sam + 75-300, Sigma dc 18-200, Sigma 50mm macro

Comment

Goed, wat is goed? Hangt ervanaf wat je ermee wil doen.
            Ik heb een tijdje een Gitzo statief te leen gehad. Aangezien lenen niet eeuwig kan en er in de Carrefour een Hama koopje was (die Star 61), heb ik die maar gekocht. Kwaliteit is inderdaad helemaal mineur aan de geleende Gitzo, maar momenteel reikt mijn budget of prioriteiten voor fotografie materiaal niet ver genoeg voor een superieur statief.
            Voor wat ik het gebruik is het HAMA statief prima.
            Voor frequent gebruik is het niet aan te raden.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
            X