Re: Rechts belichten? Ervaringen?
Ik bedoel inderdaad verschillende belichtingen maken met de Exposure slider. Zet de slider bijv. op -1 (dus feitelijk 1 stop onderbelichten ten opzichte van de originele foto) en maak een kopie. Dan nog één op -2, -1/2 en + 1/2 of zoiets. En met die (bijv.) 5 belichtingen maak je in Photomatix een HDR. Ik heb overigens ook niet zo heel veel ervaring met HDR maar die keren dat ik er mee bezig ben geweest hield ik 5 à 6 belichtingen aan met telkens ongeveer een 1/2 stop ertussen.
Dit is er bijv. één die ik op deze wijze heb gemaakt:

Edit; ik bedenk me net dat ik deze heb ik gemaakt d.m.v. Exposure blending in Photomatix Pro. Dit is volgens mij nog weer net even anders als HDR....
Overigens, als je met de Exposure slider gaat onderbelichten en de histogram blijft clippen, dan betekent dat helaas dat er écht geen beeldinformatie meer is op de plaatsen waar hij clipt... en dat valt niet te redden...
Oorspronkelijk geplaatst door LesC
Bekijk bericht
Dit is er bijv. één die ik op deze wijze heb gemaakt:

Edit; ik bedenk me net dat ik deze heb ik gemaakt d.m.v. Exposure blending in Photomatix Pro. Dit is volgens mij nog weer net even anders als HDR....
Overigens, als je met de Exposure slider gaat onderbelichten en de histogram blijft clippen, dan betekent dat helaas dat er écht geen beeldinformatie meer is op de plaatsen waar hij clipt... en dat valt niet te redden...
Comment