Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte paralu's nodig ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Witte paralu's nodig ?

Gisteren naar de Blokker (Leuven) gegaan => de witte plu's die er hingen waren kinderplu's voor net geen €3.00
    Spijtig genoeg zijn deze plu's te klein.
    Dan maar op zoek naar een andere Blokker in de buurt.

@Beertje: hoe groot zijn die plu's van jouw in doorsnede + passen deze (na het verwijderen van het handvat) in een swivel?

Comment

mijn paraplu's zijn 120cm diameter. De diameter van de centrale buis is 14mm en loopt gewoon door in het handvat, enkel lichtjes platgedrukt om vast te zitten in het handvat, je kunt er het handvat dus gewoon afschuiven.
      Ik vraag mij af als zo een witte kinderparaplue niet interssant zou zijn om als dome te gebruiken, om vóór de flits te plaatsen.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Thx voor uw reactie
        Straks eens gaan kijken in een andere Blokker.

Door de grote plu kan je toch ook schieten? Is zo'n kleine plu niet te klein?

Comment

ik zou zo een kleine toch handiger vinden om er door te flitsen.
          k'zal eens gaan kijken als ik er één kan vinden.

Ben nog eens gaan kijken in Brugge.
          De grote witte waren uitverkocht.
          Kinder paraplu's waren enkel in doorzichtige plastiek met tekeningen te krijgen.
          Er waren wel inschuifbare witte miniparaplu's, maar de constructie vond ik te licht voor de toepassing
          Last edited by Beertje2; 18 september 2008, 16:09. Reden: aanvulling
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
            Ben nog eens gaan kijken in Brugge.
            De grote witte waren uitverkocht.
            Als dat in de winkel op Fort Lapin was ben ik diegene die met de laatste plu ben gaan lopen..
            Eigen schuld, moet je maar zo'n topic niet beginnen

Die uitschuifparaplu's van 2,99 € zijn uit dezelfde stof gemaakt als de grote en lijken me prima om doorheen te flitsen.
            Jammer genoeg wacht ik al drie weken op mijn flitsers uit Hongkong, ik kan het dus nog niet proberen...
            www.bigducksix.be

Comment

Geeft niet ik heb er al 2 grote
              Maar ik was wel geïnteresseerd in een witte kinderparaplu om erdoor te flitsen, de kleine inschuifbare vind ik onvoldoende stevig

Comment

Op deze link staat een portret foto genomen met de paraplu's en 2 flitsen
                Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

Comment

De grote witte plu's kan ik nergens meer vinden, wel zwarte
                  Ook hebben ze overal de kleine witte, uitschuifbare exemplaren van € 3, maar deze lijken met niet zo heel stevig.

Comment

Rupselkopkes box is wat klein aan het worden dus ik wil dit wel eens proberen.
                    In Blokker Leuven hingen gisteren witte inschuifbare voor 2,99 en die grote voor 5,99.
                    Kinderparaplu's niet meteen gevonden.
                    Heb de inschuifbare gekocht. Ik ga hem proberen voor een bouwlamp, maar vrees dat de stof te dun is om het licht van een 500w bouwlamp diffuus genoeg te maken. De warmte moet natuurlijk ook nog weg kunnen. Vanavond testen, ben benieuwd.

grz,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loesje Bekijk bericht
                      Rupselkopkes box is wat klein aan het worden dus ik wil dit wel eens proberen.
                      In Blokker Leuven hingen gisteren witte inschuifbare voor 2,99 en die grote voor 5,99.
                      Kinderparaplu's niet meteen gevonden.
                      Heb de inschuifbare gekocht. Ik ga hem proberen voor een bouwlamp, maar vrees dat de stof te dun is om het licht van een 500w bouwlamp diffuus genoeg te maken. De warmte moet natuurlijk ook nog weg kunnen. Vanavond testen, ben benieuwd.

grz,
                      Blijkbaar zijn de grote terug in Leuven, ze hangen toch rechts bij de inkom, niet?
                      Straks eens een kijkje gaan nemen.

Comment

Jupla, heb er nog 2 gevonden in Leuven (er staan er nog een paar )
                        Thuisgekomen bleken ze wel erg groot (+/- 120cm in doorsnede), maar soit, we zullen wel zien....

Comment

Working...
                        X