Mijn vrouw en ik zijn van plan om zaterdag met de kinderen naar de vlindertuin te gaan in Knokke. Ik ga ervan profiteren om eens wat "macro" foto's te nemen. Zoals je in mijn profiel kan zien, heb ik een D60 met een 18-200 lens. Niet echt super voor macro, besef ik ook wel, maar ik denk dat ik toch degelijke close-ups kan maken ermee. Heeft er iemand eventueel nog wat tips voor een leek ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vlindertuin in Knokke
Collapse
X
-
-
Re: Vlindertuin in Knokke
18-200 is inderdaad niet echt gemakkelijk noch gemaakt voor macro's
zeker een tip: plaats je fototoestel in je wagen als je er naar toe zijn en hou de wagen vrij warm, de tas in en pas uit de tas in de serre's want als je van buiten naar binnen gaat zal je toestel veel langer bedampt zijn.mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
-
Staat hier beter op zijn plaats dan in het forum "camera's" denk ikThere is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Wij zijn vandaag ook naar de vlindertuin in Knokke geweest.
We hebben daar gebruik gemaakt van de Eos 450D met 18-55IS-lens (onze 70-300 IS USM had daar zeker niet van pas gekomen, in tegenstelling tot in het Zwin waar we daarna nog een wandeling zijn gaan maken).
De 18-55 is meer dan voldoende vermits de vlinders heel dichtbij zitten.
Best is inderdaad om het fototoestel en de lens goed warm te houden op voorhand en binnen ook eerst 5 à 10 minuutjes met het toestel rond te lopen voor je foto's begint te maken.
We hopen zeker nog eens terug te gaan als we een echte close-up of macrolens hebben...
Veel plezier morgen!
(PS: trek een niet te warme trui aan... de temperatuur ligt daar tussen de 25 en 30°C binnen)- SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -
Comment
-
Vlinders dichtbij???
In het najaar zijn ze waarschijnlijk minder actief,maar ik heb reeds 2 x vlinders daar geschoten in de zomer,met misschien meer volk,maar wel met een 300 mm en flits.En dichtbij ??
Zal van de tijd van het jaar afhangen.
Comment
-
Dichtbij kwamen ze zeker hoor...
Er waren er zelfs die op mijn kleren kwamen zitten terwijl ik 1 van hun soortgenootjes aan het fotograferen was...
Met de 18-55 lens kreeg ik ze gemakkelijk allemaal schermvullend.
De meeste kon ik tot op 20 à 30 cm benaderen.
Ik moet er wel bij vertellen dat we er juist voor de middag arriveerden op een schooldag, dus buiten een bus schoolkinderen die juist ging vertrekken als we toekwamen, liep er niet veel volk rond...- SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -
Comment
-
Comment