Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte paralu's nodig ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Witte paralu's nodig ?

Witte paraplu's vind je maar moeilijk , tenzij in een fotospeciaalzaak, en dan zijn ze een stuk duurder.
    Voor het ogenblik zijn ze bij Blokker in de aanbieding voor 5.99€, ze zijn wit/zilvergrijs en reflecteren goed. Heb er alvast een paar aangeschaft, nu nog proberen.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Re: Witte paralu's nodig ?

gaat zo'n stof niet minder reflecterend zijn dan de paraplu's uit de fotospeciaalzaak?
    Ik ben alleszins heel geinteresseerd, laat iets weten als je ze geprobeerd hebt!
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
      Witte paraplu's vind je maar moeilijk , tenzij in een fotospeciaalzaak, en dan zijn ze een stuk duurder.
      Voor het ogenblik zijn ze bij Blokker in de aanbieding voor 5.99€, ze zijn wit/zilvergrijs en reflecteren goed. Heb er alvast een paar aangeschaft, nu nog proberen.
      Jij bent ook echt wel niet te doen hé. Dankzij jouw tips hebben hier al heel wat mensen meer materiaal dan ze anders zouden hebben, puur door 't financiële voordeel.
      Ik vond dat dat wel eventjes gezegd mocht worden.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Het materiaal is een soort glinsterende nylon, volgens mij reflecteerd het goed, zal wel minder zijn dan die verzilverde foto paraplu's, de flits iets sterker zetten zou ik zeggen.
        Ga ze één dezer dagen grondig testen, alleen jammer dat mijn modellen niet op internet willen.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

resultaat kun je hier zien: http://forum.belgiumdigital.com/f43/...ee-230073.html

Comment

5,99 euro? da's alvast bijna een vijfde dan die ik heb. Ik denk dat ik er maar een paar haal voor de winderige dagen waar ik toch het risico neem om ze erop te zetten. Liever ene van 5 euro naar de vaantjes denk ik dan
            Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Dit is info waar ik iets aan heb
              Twee weken geleden heb ik enkele filitsers met draadloze besturing besteld in Honkong, echter zonder plu's.
              Daar ging ik wel een oplossing voor vinden dacht ik.
              Ewel, die heb ik hier gevonden.
              www.bigducksix.be

Comment

heb er nog eentje gevonden! bedankt beertje!
                Vriendelijke groeten, Sven
                Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                  Om echt goed te kunnen oordelen over het resultaat zou je de foto moeten maken met zo'n goedkope paraplu én een foto maken met een echte fotografieparaplu, van hetzelfde onderwerp in dezelfde lichtopstelling. Dan pas zou je 't verschil kunnen zien tussen beide. Eerder niet!

Mvg,
                  Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Om echt goed te kunnen oordelen over het resultaat zou je de foto moeten maken met zo'n goedkope paraplu én een foto maken met een echte fotografieparaplu, van hetzelfde onderwerp in dezelfde lichtopstelling. Dan pas zou je 't verschil kunnen zien tussen beide. Eerder niet!
                    Hmm... niet helemaal akkoord.
                    Je zou moeten vergelijken tussen de foto zónder paraplu en een met goedkope paraplu.
                    Iemand die goedkope alternatieven zoekt is vaak iemand die wil proberen, maar financieel (voorlopig) niet all the way wil gaan.
                    Zo'n goedkope versie zal iemand toch in staat stellen om méér te doen dan zonder materiaal.

Voor dezelfde redenen kopen mensen eerst cactus triggers ipv pocket wizzards en tussenringen ipv macro-lenzen.
                    Eenmaal men geproefd heeft en meer wil, dan pas wordt duur (en beter) materiaal aangeschaft.
                    www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                      Hmm... niet helemaal akkoord.
                      Je zou moeten vergelijken tussen de foto zónder paraplu en een met goedkope paraplu.
                      Iemand die goedkope alternatieven zoekt is vaak iemand die wil proberen, maar financieel (voorlopig) niet all the way wil gaan.
                      Zo'n goedkope versie zal iemand toch in staat stellen om méér te doen dan zonder materiaal.

Voor dezelfde redenen kopen mensen eerst cactus triggers ipv pocket wizzards en tussenringen ipv macro-lenzen.
                      Eenmaal men geproefd heeft en meer wil, dan pas wordt duur (en beter) materiaal aangeschaft.
                      Enigszins akkoord, maar tijdens de loop der jaren heb ik al vaak geleerd dat dubbel kopen duur kopen is.
                      Zonder paraplu zal altijd een minder resultaat geven dan mét paraplu, laten we daarin eerlijk zijn. De echte verschillen zal je (eventueel, als die er zijn) pas zien mocht je de 2 soorten paraplu's testen met dezelfde lichtopstelling op dezelfde onderwerpen.

Mvg,
                      Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        Enigszins akkoord, maar tijdens de loop der jaren heb ik al vaak geleerd dat dubbel kopen duur kopen is.
                        Daar heb je gelijk in, maar duur materiaal kopen die je na een paar keer proberen aan de kant zet wegens 'toch mijn ding niet' is nog duurder.
                        Zo worden heel wat macro-lenzen en studio-sets tweedehands aangeboden voor die reden.

Goedkope paraplutjes in combinatie met oudere speedlites geven toch heel wat speelruimte zonder grote investeringen.
                        Eenmaal gebeten door het virus komt dat beter materiaal (en de betere resultaten) vanzelf.
                        Voor die reden heb ik drie jaar geleden een tweedhands 350D gekocht en kijk ik nu uit naar een nieuwe 50D
                        www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                          Daar heb je gelijk in, maar duur materiaal kopen die je na een paar keer proberen aan de kant zet wegens 'toch mijn ding niet' is nog duurder.
                          Zo worden heel wat macro-lenzen en studio-sets tweedehands aangeboden voor die reden.
                          Ook weer waar, maar de duurdere toestellen, objectieven en randapparatuur krijg je tweedehands dan ook makkelijker verkocht dan de basic-spulletjes

Nu ja, moet ieder voor zich uitmaken, maar ondertussen geeft dat nog altijd niet het verschil tussen opnames met een pro-plu en een Blokker-plu

Mvg,
                          Frederic

Comment

Als je mijn website bekijkt zul je zien dat het er mij gaat om met alternatieve, zelfgemaakte apparatuur, toch goede foto's neer te zetten. Als ik het zelf kan maken koop ik het niet. Je hebt er dubbel maar plezier van, eenmaal om het te maken, en dan door te gebruiken, en je leert er ook veel meer mee. De 6 of 30€ was voor mij hier het punt niet, hoewel de 6€ wel meegenomen is natuurlijk.
                            De stuurunit waarmee ik 4 flitsen synchroon kan aansturen, die ik individueel in sterkte kan regelen, heb ik enorm plezier aan, de 2 paraplu's zijn een aanvulling hierop.
                            De SB800 gebruik ik bijna niet meer.

Voor een paraplu is voor mij belangrijk dat hij het gereflecteerde licht voldoende diffuus maakt, niet teveel absorbeert en de kleurtemp. niet veranderd, deze eisen zijn volgens mij voldaan met de blokker paraplu. Een professionele zal waarschijnlijk wel een stuk meer reflecteren, maar mijn flitsen zijn voldoende sterk, ik had absoluut geen gebrek aan licht (foto genomen met ISO 200) .
                            Met flitsen zonder paraplu kan ik niet schaduwvrij fotograferen, het alternatief wat ik had zijn 2 bouwlampen, als ik daarmee vergelijk zijn de paraplu's een hele stap vooruit

Comment

Super, daar ga ik morgen wel even langs. Ik hou wel van dit soort dingen, m'n hele budget is naar m'n DSLR gegaan, maar natuurlijk wil je dan vanalles proberen en nieuwe lenzen en een tweede flitser en een medium formaat camera en dan heb je een lichtmeter nodig en moet je weer 120 film gaan kopen en dan moet je ook nog eens afdrukken betalen en lap! 't geld is op!

Euh sorry, liet me even gaan. Bedankt!

Comment

Working...
                              X