Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    oei oei, dat kan wel beter hé.
    Wat zijn de EXIF data? kan ze niet zelf uit je foto's pleuren.

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      oei oei, dat kan wel beter hé.
      Wat zijn de EXIF data? kan ze niet zelf uit je foto's pleuren.
      ook mijn gedacht... exif in de foto laten zitten...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        ook mijn gedacht... exif in de foto laten zitten...
        Heb ze bij m'n vorige post bijgezet.

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          Oorspronkelijk geplaatst door Benny van Borstrode Bekijk bericht
          http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-...4_169697_n.jpg
          Exif: F4 - 1/160 sec - 20 mm - ISO 800
          sluitertijd veeeeeeeeel te kort... lichtmeting vermoedelijk op het scherm en daarmee zo'n sluitertijd. Camera op Manueel zetten werkt veel beter.

          Oorspronkelijk geplaatst door Benny van Borstrode Bekijk bericht
          http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._7575391_n.jpg
          Exif: F6,3 - 1/3 sec - 20 mm - ISO 800
          Hier is je onderwerp (DJ) bevroren door de flits en heb je door de korte sluitertijd omgevingslicht meegenomen. Verwacht echter niet dat je flits de ganse zal gaat bevriezen, vandaar de onscherpte in het publiek.

          Oorspronkelijk geplaatst door Benny van Borstrode Bekijk bericht
          http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._7328806_n.jpg
          Exif: F4 - 1/5 sec - 17 mm - ISO 800
          Op eerste of tweede gordijn geflitst?

          Oorspronkelijk geplaatst door Benny van Borstrode Bekijk bericht
          http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._2080964_n.jpg
          Exif: F4 - 1/5 sec - 17 mm - ISO 800
          Vermoedelijk op eerste gordijn geflitst en daarmee worden je partygangers niet bevroren en heb je onscherpte...

          Oorspronkelijk geplaatst door Benny van Borstrode Bekijk bericht
          http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._4769191_n.jpg
          Exif: F4 - 1/5 sec - 17 mm - ISO 800
          Helemaal niet geflitst? Als je zo iets wil doen, zet je je camera op M, f/5.6 ongeveer en sluitertijd van pakweg 1/30. Dan continue-opnamen opzetten en effe laten ratelen Da's proberen uiteraard. Zonder flits welteverstaan he

          Afin, dat zijn MIJN bedenkingen bij de foto's.

          Veel succes nog!
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            sluitertijd veeeeeeeeel te kort... lichtmeting vermoedelijk op het scherm en daarmee zo'n sluitertijd. Camera op Manueel zetten werkt veel beter.

            Hier is je onderwerp (DJ) bevroren door de flits en heb je door de korte sluitertijd omgevingslicht meegenomen. Verwacht echter niet dat je flits de ganse zal gaat bevriezen, vandaar de onscherpte in het publiek.

            Op eerste of tweede gordijn geflitst?

            Vermoedelijk op eerste gordijn geflitst en daarmee worden je partygangers niet bevroren en heb je onscherpte...

            Helemaal niet geflitst? Als je zo iets wil doen, zet je je camera op M, f/5.6 ongeveer en sluitertijd van pakweg 1/30. Dan continue-opnamen opzetten en effe laten ratelen Da's proberen uiteraard. Zonder flits welteverstaan he

            Afin, dat zijn MIJN bedenkingen bij de foto's.

            Veel succes nog!
            Nogmaals, op eerste of tweede gordijn flitsen maakt niet uit voor bevriezing/achtergrond licht vangen. Tweede gordijn heeft enkel als voordeel dat bewegingen in de juiste richting gaan, maar da's hier niet zo van belang. Eerste gordijn heeft als belangrijker voordeel dat je beter kan timen wanneer je de shot neemt (en bevriest), zolang je de sluitertijd even lang instelt gaat dat echt geen verschil geven. Die storende bewegingen krijg je als je sluitertijd te lang is, of er nog een secundaire lichtbron op je onderwerp schijnt, zoals spots of zaalverlichting. om een goede dergelijk opname te hebben, zou je toch een belichtingsverschil van twee stops moeten hebben tussen voor en achtergrond, ongeacht of je nu op het eerste of tweede gordijn schiet.

            De rest van je commentaren lijken inderdaad correct, als aanvulling kan ik me alleen maar e vraag stellen naar het waarom van die hoge diafragmawaarden? Met een een groter diafragma vang je sowieso meer licht en kan je sluitertijd korter (en je flits minder hard).

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
              ..... Tweede gordijn heeft enkel als voordeel dat bewegingen in de juiste richting gaan, maar da's hier niet zo van belang. ....
              Klopt ook niet helemaal. Als iemand aan het dansen is en hij beweegt zijn lichaam achteruit lijkt het alsof je op eerste gordijn flits ookal heb je geflitst op 2de gordijn.
              www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                Klopt ook niet helemaal. Als iemand aan het dansen is en hij beweegt zijn lichaam achteruit lijkt het alsof je op eerste gordijn flits ookal heb je geflitst op 2de gordijn.
                Als die persoon achteruit loopt, dan klopt de beweging toch met de werkelijkheid? hem vooruit laten lopen is dan niet 'juist'.

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  wrong post, sorry
                  Dennis

                  www.dennisbeekelaar.com

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                    Als die persoon achteruit loopt, dan klopt de beweging toch met de werkelijkheid? hem vooruit laten lopen is dan niet 'juist'.

                    Waarom dan "moeite" doen om op het 2de gordijn te flitsen ?

                    Het oogt vaak gewoon niet natuurlijk dat de "schaduw" voor de persoon zit.
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                      Waarom dan "moeite" doen om op het 2de gordijn te flitsen ?

                      Het oogt vaak gewoon niet natuurlijk dat de "schaduw" voor de persoon zit.
                      Lees mijn posts nog eens? Ik denk dat er een communicatiefoutje is. Ik heb hier alleen maar gezegd dat in 99,5% van de gevallen het voor dit soort fotografie niet uitmaakt of je op het eerste of tweede gordijn flitst.

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                        Lees mijn posts nog eens? Ik denk dat er een communicatiefoutje is. Ik heb hier alleen maar gezegd dat in 99,5% van de gevallen het voor dit soort fotografie niet uitmaakt of je op het eerste of tweede gordijn flitst.
                        en toch denk ik dat je daar mis zit hoor... als je met lange sluitertijden uit de hand gaat werken (1/10e en langer), ga je volgens mij toch bewegingsonscherpte hebben als je op eerste gordijn flitst...

                        Zou dat eens moeten testen.
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          waarom dan ? Dat is toch knijt hetzelfde?

                          sluiter open -open -open -flits -dicht
                          sluiter open -en direct flits- open- open- open- dicht

                          allez dat lijkt mij vrij logisch
                          in't eerste geval vang je eerst het omgevingslicht en flits je daarna je main subject (die met haar dikke ...) tot 'scherp'.
                          in't tweede geval flits je haar meteen zodat je perfect weet hoe haar ... op de foto staat, daarna vang je nog wat omgevingslicht, sluiter gaat weer dicht en klaar is de foto.


                          als je een te korte sluitertijd hebt vang je dat omgevingslicht amper en is er geen sfeer en nu heb ik alles verklapt, dju toch.

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Mooie uitleg: http://yanikphotoschool.com/tips/the...curtain-flash/
                            Dennis

                            www.dennisbeekelaar.com

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk bericht
                              merci Daar wordt dus bevestigd dat je beter af bent met tweede gordijn-sync...
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                behalve als je snel moet zijn om een bepaalde persoon zijn expressie van op tijdstip X vast te leggen, niet X +1seconde.

                                Ik (en de andere niet 2e gordijn flitsers hier) heb graag het 'bevrozen' moment op het tijdstip dat ik afdruk, niet enkele fracties later.
                                wat niet wil zeggen dat 'k 2e gordijn nooit zou gebruiken.

                                Comment

                                Working...
                                X