Re: Partyfotografie fuif
Ik zet hem idd op ETTL
Het ging hier dus om een misverstand van mij, en had je stelling verkeerd begrepen.
Ik laat inderdaad mn camera bepalen hoe fel er geflitst moet worden.
Soms moet ik de flitscompensatie nog wel wat bijstellen (FEC)
Het meeste heb ik geleerd uit het boek van Neil Van Niekerk: On camera Flash.
Die laat zijn Flits meestal ook op ETTL staan.
check: http://neilvn.com/tangents/ dankzij zijn blog ben ik het allemaal beginnen begrijpen.
Duh, ik ga ook niet mn slechtste foto's hierop zetten hé.
En ik kan ook geen licht toveren hé
De lichtomstandigheden op de foto's die je gezien hebt zijn daar heel minimaal.
Ik probeer altijd er voor te zorgen dat wanneer ik foto's van het volk trek dat ik toch iets van licht op de achtergrond heb.
De laatste editie van het Untitled! Event heb ik een 2e flitser gebruikt aan de draaitafels om toch maar mn eigen sfeer te creëeren.
Als mensen op de foto willlen wacht ik tegenwoordig zelfs tot dat er toch wat sfeer licht aangaat om toch maar sfeer te hebben.
Maar je kunt geen eeuwigheid blijven wachten hé , mesen zijn heel ongeduldig.
Je mag ook niet vergeten dat ik nog altijd aan het evolueren ben hé en wat ik nu doe deed ik 6maanden geleden bijlange nog niet hoor.
En een camera van 4000€ kan je niet vergelijken met een camera van 700€.
Als ik mn foto's van mn 5D MKII vergelijk met de foto's van mn 40D is dat ook wel een drastisch verschil hoor.
Jimmy
Daarom zei ik ook: Als je de flitser NIET op BL zet (TTL + BL = ETTL, denk ik) dus alleen op TTL bepaal JIJ hoeveel power je flitser geeft.
Jij zet je flitser dus op ETTL begrijp ik?
Jij zet je flitser dus op ETTL begrijp ik?
Het ging hier dus om een misverstand van mij, en had je stelling verkeerd begrepen.
Je geeft dus iets uit handen waardoor je niet de volledige controle hebt. Daarom zal je flitspower niet constant zijn en je dus soms licht te kort komt (ivm de wisselende lichtomstandigheden).
Soms moet ik de flitscompensatie nog wel wat bijstellen (FEC)
Het meeste heb ik geleerd uit het boek van Neil Van Niekerk: On camera Flash.
Die laat zijn Flits meestal ook op ETTL staan.
check: http://neilvn.com/tangents/ dankzij zijn blog ben ik het allemaal beginnen begrijpen.
Overigens laat je website mindere beelden zien dan degene je hier laat zien. Ik mis daar toch een hoop omgevingslicht.
En ik kan ook geen licht toveren hé
De lichtomstandigheden op de foto's die je gezien hebt zijn daar heel minimaal.
Ik probeer altijd er voor te zorgen dat wanneer ik foto's van het volk trek dat ik toch iets van licht op de achtergrond heb.
De laatste editie van het Untitled! Event heb ik een 2e flitser gebruikt aan de draaitafels om toch maar mn eigen sfeer te creëeren.
Als mensen op de foto willlen wacht ik tegenwoordig zelfs tot dat er toch wat sfeer licht aangaat om toch maar sfeer te hebben.
Maar je kunt geen eeuwigheid blijven wachten hé , mesen zijn heel ongeduldig.
Je mag ook niet vergeten dat ik nog altijd aan het evolueren ben hé en wat ik nu doe deed ik 6maanden geleden bijlange nog niet hoor.
En een camera van 4000€ kan je niet vergelijken met een camera van 700€.
Als ik mn foto's van mn 5D MKII vergelijk met de foto's van mn 40D is dat ook wel een drastisch verschil hoor.
Jimmy
Comment