Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Goedkope en snelle ministudio

idd RUPSELKOPKE een fantastisch ideetje van je .... werkelijk keigoe ... ga er me ook zo eentje aanschaffen en maken ....great man ...
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

Comment

heb me dit weekend nog extra deksel bijgekocht om langs ene kant licht wat af te zwakken zonder lamp te moeten verzetten...

Enne btw, er zijn in IKEA Gent nog meer dan bakken genoeg voorradig :P (effe gekeke tijdens men werkuren gisteren )
      CANON 1000D --- EF-S 18-55 3.5-5.6 --- EF 55-200 4.5-5.6 II USM --- EF 50 1.8 II --- 430 EXII --- Gorillapod SLR ZOOM

Comment

Ik kende het idee al maar nooit de perfecte doos gevonden. Voorbije weekend me er is aan gewaagd met perfect resultaat. Mijn doos (grootste model) kwam uit de IKEA Zaventem, waar er nog genoeg in stock waren. Ze waren ze zelfs aan het aanvullen.

Ik heb ondertussen ook een glazen plaat voor er in te leggen, werkt perfect. Die zijn op maat te verkrijgen bij Brico (een 4 a 5 euro voor een 4mm dikke glazen plaat voor die dozen). Die plaat is niet nodig maar met creativiteit kun je er leuke effecten mee bekomen.

Txh Rupselkopke!

Comment

Afgelopen weekend heb ik deze 'workshop' ook eens gedaan en het resultaat kon me wel bekoren ^^ Resultaat is te vinden in de Beginnershoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik ben nog altijd niet bij IKEA geraakt, maar vandaag had ik een ministudio nodig voor een opdracht van de fotoclub. Een tijdje geleden had ik een witte plexi plaat (1 x 1,5m) meegebracht van de Gamma (voor foto's met reflecties, daar kan ze nog altijd voor gebruikt worden), en met een paar houten latten + sergeanten (lijmklemmen) heb ik daarvan een vrij grote "mini"studio gemaakt op de tafel:

Om te laten zien dat het daarmee ook lukt heb ik er even een ander onderwerp ingelegd dan de opdracht van de fotoclub (dat laat ik misschien nog wel zien als het "goedgekeurd" is):

Voor de ondergrond/achtergrond moet ik wel een betere oplossing vinden (rol papier, liefst een paar verschillende kleuren).
            Dit is voor mij geen al te goed idee. Door deze plexi plaat te plooien breng je een groote spanning op deze plaat. Door de spanning zou het wel eens kunnen gebeuren dat deze plaat kapot springt. Wetende dat dit gepaard gaat met honderde vlijmscherpe stukken, is het gevaar niet gering dat men alles in het gezicht en de ogen krijgt.
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Hallo
              ik maak fantasie sieraden, en om die op een foto te zetten dat is wat anders

Met heel veel aandacht heb ik dit gelezen van de "ikea box", moet nu lukken dat ik zelf zo'n 30-tal van die dozen ben gaan halen om mijn spullen in op te ruimen, dus eentje kan ik er wel van gebruiken om een mini- studio te maken,en zo'n lampen had ik ook nog. Dus waarom nie proberen?

Ah ja ik heb zo'n (flut) digitaal cameraatje van de aldi,
              (of wast nu liddle ik weet het nie meer)

t'is een AIPTEK DV 3300
              Hier een foto van de 'studio'
              [IMG][/IMG]

en de oorbellen die ik graag een beetje duidelijk op de foto wil
              [IMG][/IMG]

en dit is het resultaat

[IMG][/IMG]

Ligt het aan mij, of aan de camera????
              ah ja nog even dit, zonder die studio zijn de foto's onduidelijk en wazig
              Lotte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fantazia Bekijk bericht
                Hallo
                ik maak fantasie sieraden, en om die op een foto te zetten dat is wat anders
                Blijkbaar heeft die camera problemen om (dichtbij) scherp te stellen. Zit er geen macro-functie op? Een andere, mogelijke verklaring is dat de sluitertijden vreselijk lang zijn (terwijl de camera niet ondersteund word met een statief bvb).

Oh ja, misschien toch een niet-reflecterende steun voor je sieraden?

Comment

Hallo
                  de macro staat op (tulpje)
                  en het standje was om te kijken wat het gaf.... reflectie dus

Het ligt niet enkel aan mij (mijn vriend heeft met dezelfde camera, detzelfde onduidelijke foto's) maar ook aan de camera dus

Ga mischien best opzoek naar een nieuwe camera
                  en kom steeds op een fuji finepix S2000HD

Wat vinden jullie ervan?
                  voor/nadelen?
                  Lotte

Comment

@Lotte : de reflectie in het midden is wel perfect scherp, dus ligt het wellicht aan het feit dat de afstand tussen oorbellen en camera iets te klein is of dat het scherpstelpunt niet het juiste is.
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

super tof idee ! morgen eens aan beginnen denk ik altijd handig om te hebben hé is leuk ^^
                      Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
                      Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

Comment

Wat zijn eigenlijk de ideale bouwlampen voor fotografie in het algemeen?
                        Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                          Wat zijn eigenlijk de ideale bouwlampen voor fotografie in het algemeen?
                          wat bedoel je met 'fotografie in het algemeen'? Ik veronderstel dat je ze niet gaat gebruiken voor landschaps- en concertfotografie

Voor productfotografie? Elke bouwlamp kan je daarvoor gebruiken, hoe krachtiger hoe korter je je sluitertijd kan zetten, maar ook hoe warmer (al kunnen led-bouwlampen misschien een optie zijn).
                          Met de klassieke bouwlampen ga je steeds warm licht hebben (witbalans!)
                          Als je het wat ernstiger wil aanpakken kan je beter gaan voor studioflitsen of à la strobist.
                          Last edited by Sam Jae; 28 januari 2010, 11:58.

Comment

Ik heb al geprobeerd met twee flitsers en een mini studio te spelen , dit geeft wel probleem met schaduwen daar de ene flitser sterker is dan de andere.
                            Met gewone lampen zie je de schaduw op voorhand , daarom wou ik deze lampen kopen , maar zouden die iets waard zijn ???

http://www.funnystore.nl/foto-tent/f...r-2-stuks.html
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

Comment

-50Watt daar ben je niks mee: minimum 300W alsje een aanvaardbare sluitertijd wil hebben.

Alsje toch zo goedkoop wil gaan, in de gamma hebben ze 500W bouwlampen voor 10€ stuk.
                              Opgelet: je zal moeten in RAW schieten en whitebalance manueel aanpassen.
                              'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
                                -
                                Opgelet: je zal moeten in RAW schieten en whitebalance manueel aanpassen.
                                Of in jpeg de witbalans op voorhand handmatig instellen.....de meeste dslr hebben deze optie. Lees in je handleiding hoe je de handmatige witbalans vooraf kunt instellen.
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
                                X