Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Goedkope en snelle ministudio

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
    Ik heb al geprobeerd met twee flitsers en een mini studio te spelen , dit geeft wel probleem met schaduwen daar de ene flitser sterker is dan de andere.
    Met gewone lampen zie je de schaduw op voorhand , daarom wou ik deze lampen kopen , maar zouden die iets waard zijn ???

http://www.funnystore.nl/foto-tent/f...r-2-stuks.html
    Je hebt alleen heel sterke lampen of flitsen nodig wanneer je uit de hand voorwerpen wil fotograferen die zich in de ministudio bevinden . Indien je vanop een statiefje werkt kan het ook met zwakkere lampen en een tragere sluitertijd. In het begin heb ik met een paar zwakke tl lampen( type looplamp ) gewerkt.... dat ging ook goed. Je moet wel zorgen dat het licht goed te verspreiden is over je onderwerp. Kleine smalle lichtbundels geven al snel schaduwen.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 7 februari 2010, 20:48.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Deze staat nu in de Staples Office Center voor 36,29 euro, is dit iets ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michake Bekijk bericht
        Deze staat nu in de Staples Office Center voor 36,29 euro, is dit iets ?

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=20z5j6w&s=5
        Lijkt een beetje op wat wij vorig jaar bij Leen Bakker gekocht hebben, n.a.v. deze topic. De ministudio is OK, maar stel je van de bijgeleverde lampjes niet teveel voor. Wij hebben nog een koppel goedkope bouwlampen aan de slag, en daarmee is mijn vrouw nu regelmatig bezig op de zolder, zonder echt kou te krijgen (die bouwlampen geven meer dan voldoende warmte af!).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zouden zulke bouwlampen met Led ook goed zijn?

160 witte LED‘s met lange levensduur, grote lichtkracht en gering stroomverbruik (ca. 8 watt)

Die zijn maandag in NL te koop in de Lidl.

Comment

Ik weet niet wat de lichtopbrengst van deze led bouwlampen zijn....indien krachtig genoeg zullen ze waarschijnlijk wel kunnen dienen.Een voordeel tov bouwlampen is wel dat ze niet heet zullen worden. Een nadeel is waarschijnlijk de hogere prijs.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Ik weet niet wat de lichtopbrengst van deze led bouwlampen zijn....indien krachtig genoeg zullen ze waarschijnlijk wel kunnen dienen.Een voordeel tov bouwlampen is wel dat ze niet heet zullen worden. Een nadeel is waarschijnlijk de hogere prijs.
              Lidl NL: €30
              Lidl BE: €40
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                Zouden zulke bouwlampen met Led ook goed zijn?

160 witte LED‘s met lange levensduur, grote lichtkracht en gering stroomverbruik (ca. 8 watt)

Die zijn maandag in NL te koop in de Lidl.
                Hangt er vanaf hoeveel "lumen" ze produceren. Ze geven licht maar meestal een pak minder dan "gewone" bouwlampen...
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                  Hangt er vanaf hoeveel "lumen" ze produceren. Ze geven licht maar meestal een pak minder dan "gewone" bouwlampen...
                  Ja heb ik verleden week gezien. Niet in de Lidl want daar was weer niks te vinden van die reklaam zoals gewoonlijk hier.

In de doe het zelf winkel was een gewone bouwlamp al rap meer dan 10000 lumen terwijl zo een Led lamp rond de 800 lumen ging.

Comment

Binnenkort maar eens langs de nodige winkels.

Bedankt voor het idee'tje.

Als je nou bv. juwelen of horloges wil platen wat kan je dan best gebruiken als houder?
                    [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

Update, heb nu al het benodigde materiaal en bouwlampen van een 150 watt. Straks eens zien hoe dat gaat werken

Comment

Bouwlampen van 500 wat, wel opletten voor de heat,
                        https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Bouwlampen van 500 wat, wel opletten voor de heat,
                          Kheb er wat minder straffe gepakt

Comment

Die LED lampen zijn echt wel goede aankopen !
                            Ik gebruik zo 2 lampen om mijn auto te detailen en de lichtopbrengt is echt wel optimaal + lager verbruik.
                            Niet twijfelen en gewoon doen want ik heb het ook al met mijn mini studio geprobeerd en gaat echt perfect !

Comment

Ik ben gisteren gaan kijken in de HUBO en vond daar volgende lampen:

- Powerpluslight, LED, 3w, 225lumen
                              - Powerpluslight, Energy saving light, 32w, 1800 lumen
                              - Powerpluslight, Halogen, 500w, 8550 lumen

Zelf ben ik dus even in de war met wat nu de juiste lampen zouden zijn voor productiefotografie in zo'n ikea-box.

Wat zou de beste optie zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
                                Ik ben gisteren gaan kijken in de HUBO en vond daar volgende lampen:

- Powerpluslight, LED, 3w, 225lumen
                                - Powerpluslight, Energy saving light, 32w, 1800 lumen
                                - Powerpluslight, Halogen, 500w, 8550 lumen

Zelf ben ik dus even in de war met wat nu de juiste lampen zouden zijn voor productiefotografie in zo'n ikea-box.

Wat zou de beste optie zijn?
                                Als je alles samenrekent van lampen, statiefjes, plakband om te knoeien, rolletjes ijzerdraad om iets vast te hangen, stukken isomo om wat licht te reflecteren, enz.......................
                                en je rekent hoeveel je dat allemaal samen kost, dan kun je tegenwoordig beter uitkijken naar de allergoedkoopste flitsset.
                                Dat wordt misschien een beetje duurder maar je zal minder knoeien en je hebt de juiste kleurentemperatuur.
                                Bij het konijn heb je nu voor 232€ drie flitserkes met twee softboxen, statieven, een honingsnuit, een sjakosjke om alles in te steken ... alles gewoon. Reken maar eens uit hoeveel die lampen u (bruto éh!) gaan kosten,
                                hoe verschrikkelijk je gaat zweten als die dingen twee minuten branden,
                                en hoeveel flamazine je gaat nodig hebben telkens je je vingers verbrandt aan die kokend hete armaturen als je halogeen gebruikt...
                                En als je ze beu bent koop ik die flitserskes binnen de maand van je af voor de helft van de nieuwprijs, dan doe je net een klein beetje profijt.
                                Gurdy

Comment

Working...
                                X