Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Goedkope en snelle ministudio

hey rupselkopke
    bedankt voor de tip heb me gisteren in de ikea van heerlen zo een boxke gaan halen. en idd koste maar 4 euro. heb al een paar foto's meegemaakt. de bouwlampen van 300 watt had ik nog liggen, en ook die van 150 watt valt mee. nen dikke merci voor deze toch goedkope tip en de foto's zijn ook redelijk goed van mij ,maar ik ben nog maar aan het leren he
    groeten ronny

Comment

en ik thuis maar zoeken naar vanalles om zo een effect te krijgen, en het is zo eenvoudig. straks eens zien naar die 8€ bouwlampen en dan kunnen we starten. heb zo van die bakken liggen, dus moet snel doenbaar zijn...
      You can trust anyone, just not the little devil inside them...

Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

Comment

ik heb vanmiddag eindelijk die lampen gaan halen (met de fiets is dat niet zo evident blijkbaar )
        en ik had nog zo'n bak staan van de IKEA, maar dat is blijkbaar het kleiner model van 3 EUR, dus ik ondervind al wat beperkingen (ik krijg bvb. mijn 2 lampen er niet in)

Nuja, ik kan al even verder Heb al wat zitten experimenteren met kleine prullen hier in m'n kamer, hopelijk kom ik vanaf nu wat meer kleine spullen tegen die de moeite waard zijn om te fotograferen.

Comment

Ik ben nog altijd niet bij IKEA geraakt, maar vandaag had ik een ministudio nodig voor een opdracht van de fotoclub. Een tijdje geleden had ik een witte plexi plaat (1 x 1,5m) meegebracht van de Gamma (voor foto's met reflecties, daar kan ze nog altijd voor gebruikt worden), en met een paar houten latten + sergeanten (lijmklemmen) heb ik daarvan een vrij grote "mini"studio gemaakt op de tafel:

Om te laten zien dat het daarmee ook lukt heb ik er even een ander onderwerp ingelegd dan de opdracht van de fotoclub (dat laat ik misschien nog wel zien als het "goedgekeurd" is):

Voor de ondergrond/achtergrond moet ik wel een betere oplossing vinden (rol papier, liefst een paar verschillende kleuren).
          Last edited by Black B@ndit; 17 april 2009, 22:56.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

zeer tof idee ik was zelf aan het nadenken voor een mini studio te maken khad wel al gedacht aan een plastic bak maar zat dan weer te knoeien met belichting dus bij deze zeer mooi uitgelegt

Comment

Gouden Tip Rupsel, gaan we zeker iets aan hebben

thakx

grtjs

jeannot

Comment

Dank je wel voor deze tip. Ik zal weldra al die toebehoren eens kopen en uitvoerig testen.

Stein R.
                Nikon D60 Kit 18-55mm VR (digitaal)
                Canon 1000F 35-80mm (Analoog) Canon EOS 3000 35-80mm (analoog)
                http://snapshot-sr.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                  "STOODIOBOKSKE" maybe???

Nice little studio solution, well done.
                  1 opbergbak ikea Trofast (wit) 42cm x 30cm x 36cm diep. 4 eur stuk.(Staat gewoon bovenaan in de tekst !)

Comment

Aan de TS: Ik zie dit nu net en wauw, binnenkort ook eens naar Ikea gaan en bij Brico binnenspringen, merciekes ^^
                    || Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||
                    ~Nothing is true, everything is permitted~

Comment

Bart, hoe groot is die studio van jou ? Want voor macrofotografie van kleine voorwerpen is die ikea-box superhandig (thx rupselkopke), maar voor grotere voorwerpen heb ik wel een grotere oplossing nodig.

Zijn er ook alternatieven voor die bouwspots die zoveel warmte afgeven ? En goedkoper dan daglichtlampen of studioflitsers ?

Comment

met veel interesse heb ik de diverse discussies hier gevolgd omdat ikzelf ook bezig ben met het experimenteren met tabletopfotografie, een grote opnametafel en dito box heb ik zelf ineengeknutseld.
                        wat de box betreft, die heb ik gemaakt van een afgedankte "kleerkast", zo een met een buizenstel die als je er teveel aanging ineenzakte.
                        Ik heb alle buizen op maat gezaagd (70 cm) over de constructie hang je een oud laken als diffusor, zal in een volgende post een paar foto's posten van de constructie.
                        Ik gebruik daglicht spaarlampen van 24 w of een of twee flitsers
                        ook de spaarlamp set heb ik zelf gemaakt. Een oude nek-koker, zo een die je om de hals van een hond doet, buitenkant gespoten in zwart en binnenkant in zilver, als rug een rond plankje ter grootte van de opening en twee lampen erin, voldoet prima
                        Sony A7III & Sony A7 RIII
                        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

Ik heb mij een tijdje terug een softcube op ebay gekocht.H£elemaal niet duur +-25€.
                          En geen werk aan enkel het erug opvouwen is wat zoekwerk.
                          Nikon

Comment

Prachtige voorbeelen allemaal! echt
                            Hier ga ik zeker iets van gebruiken om mijn eigen ontwerp te maken!
                            bedankt!

groet,
                            bert
                            canon en zen glas

Comment

ik heb de lage boxen genomen die ik op een houten balkje heb vast gemaakt, daardoor kan ik een groter oppervlakte gebruiken om dingen op te plaatsen, om de wit balans goed te krijgen gebruik ik filters van lee die in de standen bouw worden gebruikt om geel licht om te buigen naar daglicht...dit heb je ook in andere toonaarden waardoor je kan kiezen welke schijn je daglicht krijgt...als achtergrond hang ik doeken op (ook van ikea) daardoor krijgt je foto meer diepte...enfin dat vind ik toch...een klein lichtje (ikea led met daglicht) om extra schaduw te maken zodat je onderwerp van het papier springt....

hier is maar een halve filter gebruikt...daardoor een zacht warme gloed maar het mag niet want het is zilver

hier is de volledige filter gebruikt...

graag jullie reaktie...

Comment

Zie ook ministudio bij leenbakker.
                                about.me/stijnv

Comment

Working...
                                X