Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte softbox/producttent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zelfgemaakte softbox/producttent

Op dit forum had ik ergens een HOW TO gelezen om met een curver-box en bouwlampen zelf een eenvoudige box te maken en dit weekend heb ik dat dan ook gedaan.

Hier alvast een foto genomen in die box!

Last edited by Threesa; 21 oktober 2009, 09:36.

Re: Zelfgemaakte softbox/producttent

Bouwlampen ze kosten geen geld meer tegenwoordig. Geven niet het ideale licht maar met uw foto toch een aardig resultaat. Wel opassen want ze worden gloeiend heet.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

nogal blauw op de achtergrond, niet?
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Zo'n mini-studio kan in de winterdagen een interessant speelterrein worden.
        Belichting, compostie en scherpte zijn oké.

Een lager camerastandpunt had waarschijnlijk voor een mooie spiegeling op de ondergrond gezorgd.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Alvast bedankt voor de commentaren!

Zo'n bouwlampen kosten inderdaad bijna niets meer. Waar ik woon € 5 voor een 500 Watt bouwlamp!

Het is wel wat opletten bij de keuze van de curver, want hij mag niet te doorzichtig zijn, maar ook niet te ondoorzichtig. Maar het is inderdaad wel een ideale speeltuin voor in de donkere dagen en dat was het ook toen ik dit probeerde :d

De foto is inderdaad nog niet perfect (lichte blauwe zweem, standpunt niet 100% perfect), maar ik ben toch heel tevreden met het eerste resultaat

Comment

Hello, kan je even het linkje naar het topic over hoe je zo'n opstelling maakt posten, moest je je het nog herinneren? ALvast bedankt...
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik had bij het posten al eens snel terug gezocht, maar niet onmiddellijk gevonden. Nu wel dus

De link staat in het initiële bericht of gewoon hier klikken.

Comment

Bedankt!
                Stel je kritieken niet te scherp...
                Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Working...
                X