Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Goedkope en snelle ministudio

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Ben ik nu de enige die vind dat 1000w aan bouwlampen decadent veel is om die kleine ruimte te belichten? 1000w das voldoende om mijn badkamer op te warmen en ik vind dat al verspilling.

Waarom gebruiken jullie geen 5000K daglicht lampen? Die kosten +/- €30 per stuk en dan lig je maar aan een verbruik van 120w per set en die leveren 4.400 Lumen per stuk. Ondertussen kan je ook al de 6400K versies vinden.

Ook géén probleem met te warme (lage Kelvin) kleurtemperatuur waardes.
    Decadent veel.. maar neen, terwijl je die lampen gebruikt mag de centrale verwarming lager en de verlichting in die ruimte helemaal uit. Hoeveel uur kan ik mijn 500 watt lampen reeds gebruiken voordat ik aan een gelijke kost kom van de daglichtlampen (30eur stuk),E27sockets, stokken en klemmen. Ervan uitgaande dat iedereen al het materiaal buiten de lampen en sockets reeds liggen heeft( anders ligt de prijs van uw setup nog hoger).....ben ik toch al verscheidene uurtjes bezig voordat ik aan aan een hogere prijs kom.

Uit milieu-overwegingen snap ik uw standpunt wel.....maar als we dan echt consequent willen zijn werken we misschien beter buiten in het echte daglicht of kopen we misschien ook beter geen camera's, lenzen ,pc's en allerhande toebehoren om enkel in onze vrije tijd te gebruiken.Geen enkel van die fabrieken draaid op zonne-energie.De enige reden waarom men(spijtig genoeg) steeds op het onderwerp "het millieu" terugkomt is om geld uit uw zakken te halen.......hoe minder je verbruikt hoe meer je moet betalen.....hoe zwaarder uw inspanningen hoe groter de winst voor de energie en waterleveranciers.......het enige waar men blijkbaar nog geen belasting op durft vragen is de lucht die je in ademt.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Hoi,

Ik heb er ook even mee liggen spelen, en ik vind het nog leuk ook!
      Ik heb nu 3 lampen van 500 watt, ik laat ze maar niet te lang opstaan, want dan kan de verwarming wel uit

Maar ... het licht is veel beter dan wat ik met die andere lampen had.

Ik heb er even de DS van mijn zoon in gelegd en die achteraf wat bewerkt, het beeld nodigde daartoe echt wel uit vond ik

/
      Last edited by Peeke; 1 april 2008, 23:42.
      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

mooi gelukt en grappig bewerkt.
        2x Canon met wat glaasjes....proost!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Decadent veel.. maar neen, terwijl je die lampen gebruikt mag de centrale verwarming lager en de verlichting in die ruimte helemaal uit.
          Ah ok, daar had ik niet bij stilgestaan.
          www.fotofolio.be

Comment

Momenteel heb ik al een tijdje de foto studio.
            heb ook al eerder mijn werk laten zien in deze berichten.
            Nou kwam ik gisteren op het idee om maar eens een zwarte achtergrond aan te schaffen. Dus ik naar de winkel zwart a3 papier gehaald voor 1.10 en deze in de bak gelegt.

en dan hier het resultaat:

Dus hier de tip: KOOP EEN ZWARTE ACHTERGROND.

De overig foto's die ik heb gemaakt staan op mijn website (www.patrickstroobach.nl),onder spiegelreflex en dan productfotografie.
            Last edited by patrick.s; 6 april 2008, 16:27.
            Patrickstroobach.nl
            Nikon D80 + MB-D80 Grip, Sigma 10-20, Nikkor 18-70, Sigma 70-200 2.8 , Tamron 90mm F2.8 Macro, Metz 48

Comment

Ik maak scandinavische messen als hobby en die zou ik graag beter gaan fotograferen dan wat ik nu doe met een sony F707 bv met mijn D300.
              Dus ben ik ook op zoek gegaan naar de ikea kit om het ook uit te proberen.
              Maar nu de bouwlampen zijn echt niet te koop voor 8 euro in NL maar de prijs valt wel overheen te komen alleen kwam ik 2 soorten bouw lichten tegen.
              1 met halogeen en 1 met gewoon licht nu is mijn vraag welke is beter of kan halogeen licht ook?

Als je de messen wilt zien die ik wil fotograferen staan ze hier Mijn messen/
              gr.
              Elmo

Comment

Wat betreft de kosten van de lampen waren voor mij ook 13.50 p/st die waren een keertje in de aanbieding bij de gamma.
                voor 8 euro heb je alleen van die rotdingen zoals deze:

Dit zijn allemaal gewone halogeen lampen het maakt niet uit welke lampen je koopt alleen moeten ze wel het zelfde zijn, de witbalans kun je gewoon meten via je camera of later bij het nabewerken instellen.
                Patrickstroobach.nl
                Nikon D80 + MB-D80 Grip, Sigma 10-20, Nikkor 18-70, Sigma 70-200 2.8 , Tamron 90mm F2.8 Macro, Metz 48

Comment

Allé hup, nog eentje die de stap gewaagd heeft Heb vanavond slechts kort getest, maar dat ziet er al erg veelbelovend uit:

Mijn foto's en fractals
                  Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

In 1 woord ... SUPER.

Jammer dat mijn model er niet in kon, dat had alvast nog een extra besparing geweest
                    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Ik ben mij ook 2 bouwlampen bij gamma gaan halen van 500w bij gamma. Morgen eens zien wat het geeft Momenteel moet ik het stellen met een oude crèmedoos, dus ben momenteel beperkt in ruimte. Voor zo'n witte opbergdoos moet ik nog eens gaan kijken...

Mvg, Jochen
                      Jochenvde Photography
                      Flickr

Comment

Toevallig nog eens op dit onderwerp gevallen en misschien heeft iemand het reeds aangehaald, maar...
                        Dit grotere model bestaat dus, want ik heb het reeds enkele maanden. Ook van bij ikea (alleen langs de gans andere kant ).
                        Prijs weet ik niet zo meer, maar net iets duurder dan de kleinere. Om mijn vrouw te verschalken heb ik de kleine in de grote gestopt, en ze heeft het niet eens opgemerkt.

Het plastic is net iets dikker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                          Toevallig nog eens op dit onderwerp gevallen en misschien heeft iemand het reeds aangehaald, maar...
                          Dit grotere model bestaat dus, want ik heb het reeds enkele maanden. Ook van bij ikea (alleen langs de gans andere kant ).
                          Prijs weet ik niet zo meer, maar net iets duurder dan de kleinere. Om mijn vrouw te verschalken heb ik de kleine in de grote gestopt, en ze heeft het niet eens opgemerkt.
                          Het plastic is net iets dikker.

Bedankt voor de tip.....lijkt inderdaad heel wat groter.
                          Last edited by James71; 7 juli 2008, 00:25. Reden: correctie quote tag
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Als verzamelaar van Trappistglazen heb ik ook de Ikea-box geinstalleerd ... resultaat mag er wezen ...
                            Lege glazen fotograferen is enorm moeilijk .... volle gaat veel makkelijker ...
                            Nog iemand nuttige tips ?

cheers

Danny
                            Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vader Abt Bekijk bericht
                              Lege glazen fotograferen is enorm moeilijk .... volle gaat veel makkelijker ...
                              Nog iemand nuttige tips ?
                              De glazen vullen?

Persoonlijk vind ik foto's van lege glazen wat saai, niet echt interessant om naar te kijken. Het wordt al een stuk interessanter als er een sprankelende materie in zit

Comment

hmm was net ff aan het kijken op de site van IKEA, maar kwam 2 soorten tegen (materiaal ziet er anders uit??). Kan iemand me uitsluitsel geven welke het best is?

TROFAST opbergbak, wit, 42x30x36 cm Deze grote, diepe kunststof doos in wit is handig voor het opbergen van groot speelgoed en sportspullen. Past in TROFAST frames, maar kan ook op de vloer gestapeld worden als je er een deksel bij neemt. Past bij de TROFAST basiselementen.

TROFAST bak met deksel, wit, 42x30x23 cm Stapelbaar in combinatie met een deksel.
                                Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

Comment

Working...
                                X