Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regel(tje)s in de fotografie...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Regel(tje)s in de fotografie...

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
    Ik begin de laatste tijd ook te verschieten van die afschiet-filosofie.
    Ik betreur dit.
    Het spontane en het helpende van dit forum verdwijnt daarmee stilaan.
    Ik dacht dat het de bedoeling was van elkaar te leren.

Heb hier veel geleerd maar je wordt inderdaad bang om nog iets te posten.
    Ik denk dat je het wel heel bont moet maken om hier afgeschoten te worden. Dat is naar mijn mening hier ook niet gebeurd.

Even los van de zaak Cisco: ik denk wel dat het forum gebaat is bij juiste informatie. Als mensen zomaar wat roepen zonder e.e.a. te verifieren dan dan levert een forum meer kwaad op dan goed. Zie de discussies als 72 dpi voor web, DOF 1/3 voor 2/3 achter, 1.6 vergrotingsfactor enz.

Dus: als je niet wilt worden afgeschoten, schrijf dan alleen dingen op als je weet dat je gelijk hebt. Als iedereen dat doet neemt de kwaliteit hier alleen maar toe. Dan blijven er nog genoeg onderwerpen over waar er objectief gezien geen 'goed' en 'fout' is, zoals Nikon is beter dan Canon, foto is mooi of lelijk, teveel / te weinig verscherpt etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
      Ik denk dat je het wel heel bont moet maken om hier afgeschoten te worden. Dat is naar mijn mening hier ook niet gebeurd.

Even los van de zaak Cisco: ik denk wel dat het forum gebaat is bij juiste informatie. Als mensen zomaar wat roepen zonder e.e.a. te verifieren dan dan levert een forum meer kwaad op dan goed. Zie de discussies als 72 dpi voor web, DOF 1/3 voor 2/3 achter, 1.6 vergrotingsfactor enz.

Dus: als je niet wilt worden afgeschoten, schrijf dan alleen dingen op als je weet dat je gelijk hebt. Als iedereen dat doet neemt de kwaliteit hier alleen maar toe.
      Heel juist, je kan idd slechts van elkaar leren als de verstrekte info ook correct is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
        IDus: als je niet wilt worden afgeschoten, schrijf dan alleen dingen op als je weet dat je gelijk hebt. Als iedereen dat doet neemt de kwaliteit hier alleen maar toe.
        Het probleem is dat sommigen zodanig overtuigd zijn van hun gelijk dat ze nooit kunnen toegeven dat ze het verkeerd voor hebben.

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
          Het probleem is dat sommigen zodanig overtuigd zijn van hun gelijk dat ze nooit kunnen toegeven dat ze het verkeerd voor hebben.
          Deze is dus ook juist !

Comment

Working...
          X