Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PT04 faalt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PT04 faalt?

Ik heb onlangs mijn PT04's gekregen en heb er een paar keer mee gewerkt, maar gisteren had ik toch de indruk dat ze plots niet meer goed werken. vooral de transmitter blijkt het nu niet meer te doen
    en nee, de batterijen zijn niet op van de receivers............

Ik heb toch wat mijn twijfels over dit materiaal eigenlijk, misschien toch beter de Phottix gekocht?

Grtz R.
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Re: PT04 faalt?

Heb je de batterij van de transmitter al vervangen?
    Er staat duidelijk dat de meegeleverde batterij enkel voor testdoeleinden is.

Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

niet werken of maar af en toe

ik stelde ook eens vast dat zij niet wilden werken en blijk dat de transmitter op een ander kanaal stond
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Nee nee, andere kanaal is het niet......maar inderdaad de batterij van de transmitter heb ik niet vervangen
        Misschien is dat het!

Thanks guys,
        R.
        Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
          Nee nee, andere kanaal is het niet......maar inderdaad de batterij van de transmitter heb ik niet vervangen
          Misschien is dat het!

Thanks guys,
          R.
          Rosita,

welke batterijen gebruik je? je mag geen oplaadbare batterijen gebruiken in de ontvangers! absoluut alkaline!!
          De zender batterij zou lang moeten meegaan... tenzij hij in je tas gekneld zat en er iets op het test knopje drukte...

heb dat ook al eens meegemaakt...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

bij mij zitten er oplaadbare in de receivers en kan er zonder probleem 250 à 300 mee doen.

G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
              bij mij zitten er oplaadbare in de receivers en kan er zonder probleem 250 à 300 mee doen.

G
              dan heb je geluk... voltage is lager van nimh... ... heb al enkele keren gelezen op 't strobist forum dat de trigger daar door faalde...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

In Leuven werkten ze nochtans goed !!!

Hopelijk vlug weer in orde !
                grtz
                peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht

G
                  Ik heb inderdaad oplaadbare in de ontvangers gestoken, maar dit gaat normaal......
                  die kleine batterij van de transmitter vind ik precies niet zo gauw, morgen eens naar de carrefour gaan of Fnac.

In leuven dacht ik ze ook te gebruiken, maar deze waren niet compatibel met de Phottix.

Grtz R.

Comment

Ik heb inderdaad oplaadbare in de ontvangers gestoken, maar dit gaat normaal......
                    die kleine batterij van de transmitter vind ik precies niet zo gauw, morgen eens naar de carrefour gaan of Fnac.

In leuven dacht ik ze ook te gebruiken, maar deze waren niet compatibel met de Phottix.

Grtz R.

De batterij voor de transmitter is een A23 akaline cell en is te vinden bij Hubo Doe Het Zelf
                    prijs 2.75 Euro .

MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

'k ben terug......'k heb ondertussen een nieuwe batterij ingestoken, alles op dezelfde frequentie gezet en nog steeds geen geflits!

het werkt aan geen kanten meer, receiver doet het wel als ik die op aan zet, maar de transmitter wil geen signaal meer geven? ook als ik op het knopje druk, geen lichtje aan of geflits....

Dus ik vrees dat ik hier niets meer mee kan doen!! damn! 'k heb alle mogelijke combinaties geprobeerd om het te doen werken.
                      Nu wil ik dus andere kopen, maar welke? Iemand heel tevreden over zijn triggers? Graag ook een link waar ik deze kan vinden

Grtz R.

Comment

Cactus V4
                        Elinchrom Skyport
                        Bowens Pulsar
                        Pocket wizard

In stijgende prijs volgorde... en ik denk ook betrouwbaarheid

Hans

Comment

'k ben terug......'k heb ondertussen een nieuwe batterij ingestoken, alles op dezelfde frequentie gezet en nog steeds geen geflits!

het werkt aan geen kanten meer, receiver doet het wel als ik die op aan zet, maar de transmitter wil geen signaal meer geven? ook als ik op het knopje druk, geen lichtje aan of geflits....

Dus ik vrees dat ik hier niets meer mee kan doen!! damn! 'k heb alle mogelijke combinaties geprobeerd om het te doen werken.
                          Nu wil ik dus andere kopen, maar welke? Iemand heel tevreden over zijn triggers? Graag ook een link waar ik deze kan vinden

Grtz R.
                          staat je flits op manueel ipv ttl
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            staat je flits op manueel ipv ttl

Ja, 'k zeg het......alles geprobeerd >> manueel, TTL, A enzo.....ook de camera zelf.
                            Werkt gewoon niet meer. vorige week begaf die het plots en sindsdien niets meer!

R.

Comment

Mja geen enkel electronisch apparaat is onfeilbaar hé...

Hans

Comment

Working...
                              X